Με τον ξέφρενο ρυθμό που η Apple λανσάρει τα νέα της μοντέλα κάποιοι έφθασαν να αναρωτιούνται ποιες θα είναι οι τεχνολογικές και λειτουργικές διαφορές που θα έχει σε κάποια (λίγα) χρόνια το... iPhone 15 από το iPhone 14. Ε, λοιπόν, ίσως υπάρχει ακόμη έδαφος για καινοτομίες που κάνουν τη διαφορά. Αρκεί βέβαια η Apple να συνεχίσει τις ρηξικέλευθες και ανατρεπτικές πρωτοβουλίες της, όπως αυτή που θα διευκολύνει το μπλοκάρισμα διαφημίσεων στις συσκευές iPhone και iPad.
Το νέο λειτουργικό σύστημα για τις κινητές συσκευές της Apple, που θα κυκλοφορήσει στην αγορά τον επόμενο μήνα, θα επιτρέπει στους χρήστες να εγκαθιστούν εφαρμογές που θα αποκλείουν την εμφάνιση διαφημίσεων στον περιηγητή ιστού (browser) Safari που χρησιμοποιεί. Πρόκειται ασφαλώς για μια απόφαση που «χτύπησε ως κεραυνός εν αιθρία τον κλάδο της διαφήμισης παγκοσμίως και όξυνε τις εντάσεις μεταξύ της εμβληματικής εταιρείας υψηλής τεχνολογίας και των γειτόνων της στη Silicon Valley» όπως γράφουν οιΝτέιζουρ Ακαμπάσι και Τζακ Μάρσαλ στη «Wall Street Journal».Αυτά τα «αναχώματα κατά των διαφημίσεων», που θα μπορούν να ορθώνουν οι εκατομμύρια κάτοχοι των iPhone και iPad, απειλούν να πλήξουν καίρια τον κλάδο του εμπορικού μάρκετινγκ διαμέσου των κινητών συσκευών επικοινωνίας. Πρόκειται για μια αγορά που έχει ετήσιο τζίρο περί τα 70 δισ. δολάρια και στην οποία πολλοί διαφημιζόμενοι, πολλοί διαφημιστές και πολλές τεχνολογικές εταιρείες στηρίζουν τις ελπίδες τους για να πετύχουν υψηλότερα κέρδη. Διότι εξυπακούεται ότι αν τις διαφημίσεις τις βλέπουν λιγότεροι χρήστες, οι εισπράξεις των διαφημιστών και των διαφημιζομένων θα περιοριστούν.
Η κίνηση της Apple συνιστά επίσης ένα μεγάλο ανταγωνιστικό όπλο έναντι εταιρειών όπως η Google, η οποία κερδίζει από τις διαδικτυακές διαφημίσεις περισσότερο από κάθε άλλη εταιρεία υψηλής τεχνολογίας. Διότι καθιστώντας διαθέσιμα τα «αναχώματα κατά των διαφημίσεων» στο σύστημα iOS (πρόκειται για το ένα εκ των δύο βασικών λειτουργικών συστημάτων που χρησιμοποιούν τα έξυπνα κινητά), θα ωθήσει περισσότερους καταναλωτές να στραφούν προς αυτό. Το μπλοκάρισμα των διαφημίσεων είναι, άλλωστε, πιο χρήσιμο στις κινητές συσκευές επικοινωνίας από ό,τι στους σταθερούς υπολογιστές διότι βάζει σε μεγαλύτερη τάξη τις μικρές οθόνες των κινητών συσκευών και επίσης επιταχύνει αισθητά το κατέβασμα σελίδων.
«Εκείνο που πάει να κάνει η Apple είναι να δημιουργήσει μια μαζική καταναλωτική επιθυμία μπλοκαρίσματος διαφημίσεων» δήλωσε στη «WSJ» ο Σον Μπλάντσφιλντ, διευθύνων σύμβουλος της PageFair, μιας εταιρείας που βοηθά τους διαφημιστές να αντιμετωπίζουν το μπλοκάρισμα διαφημίσεων. Σημειωτέον ότι το σύστημα iOS που χρησιμοποιεί η Apple είναι πιο ελκυστικό για τους διαφημιστές από όσο το Android της Google που χρησιμοποιούν άλλες εταιρείες, για τον απλούστατο λόγο ότι οι κινητές ηλεκτρονικές συσκευές της Apple είναι ακριβότερες από τις συσκευές των εταιρειών που χρησιμοποιούν Android, πράγμα που υποδηλώνει ότι οι χρήστες του iOS έχουν μεγαλύτερη αγοραστική δύναμη, άρα οι διαφημίσεις σε αυτό είναι πιο αποτελεσματικές.
0 Post a Comment:
إرسال تعليق