Πρόγευση Black Friday αρχίζουν να παίρνουν οι καταναλωτές της χώρας με τις μεγάλες αλυσίδες ηλεκτρικών κι ηλεκτρονικών ειδών αλλά και τα μεγάλα e-shops να προχωρούν σε προσφορές συγκεκριμένων ειδών. Nα σημειωθεί ότι επισήμως η Μαύρη Παρασκευή πέφτει για το 2020 στις 27 Νοεμβρίου, ωστόσο πολλά καταστήματα κυρίως ηλεκτρονικών και ηλεκτρικών ειδών, συνηθίζουν να ξεκινούν τις εκπτώσεις αρκετές ημέρες νωρίτερα, χρησιμοποιώντας την Μαύρη Παρασκευή ως ημέρα κορύφωσης των προσφορών.
Ήδη μέσα στην εβδομάδα μεγάλη αλυσίδα ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών έβγαλε σε προσφορά όλες τις τηλεοράσεις που διέθετε με έκπτωση 30% στην αρχική τιμή ενώ μεγάλο ηλεκτρονικό κατάστημα λανσάρει ένα συγκεκριμένο προϊόν σε προσφορά ημερησίως έως και τις 15 Νοεμβρίου. Τα παραδείγματα είναι ενδεικτικά αφού εκπτώσεις συγκεκριμένων προϊόντων για περιορισμένο χρονικό διάστημα εντοπίζει κανείς στην πλειονότητα των μεγάλων αλυσίδων.
Σύμφωνα μάλιστα με παράγοντες της αγοράς που μίλησαν στο insider.gr οι επισκέψεις από τις εν λόγω προωθητικές ενέργειες είναι ικανοποιητικές και ανά περιπτώσεις οι αγορές ήταν μαζικές. Αυτός είναι και ο λόγος που οι μεγάλες αλυσίδες παραμένουν αρκετά αισιόδοξες δεδομένων των συνθηκών, υπολογίζοντας να ανακτήσουν το χαμένο έδαφος από τα κλειστά φυσικά τους καταστήματα, ηλεκτρονικά.
Βοηθητική προς αυτή την κατεύθυνση είναι και η αλλαγή στις καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων με το μεγαλύτερο μέρος αυτών να έχει εξοικειωθεί με το Online shopping ενόψει και τις πανδημίας του κορονοϊού. Εξίσου ενθαρρυντικό χαρακτηρίζεται από την αγορά και το γεγονός ότι μέχρι στιγμής, δεν έχουν προκύψει σημαντικά προβλήματα ή παράπονα σχετικά με την διανομή των παραγγελιών, κάτι ωστόσο που παραμένει άγνωστο αν θα συνεχιστεί αφού ο όγκος των παραγγελιών θα εκτοξευτεί την τελευταία Παρασκευή του μήνα όπου θα είναι η κορύφωση των προσφορών της Black Friday.
Στον αντίποδα βέβαια, βρίσκονται τα μικρά καταστήματα, τα οποία κάνουν δειλά προωθητικά βήματα και λανσάρουν προσφορές με πολύ μικρότερη ένταση. Ο λόγος για την περιορισμένη αισιοδοξία τους εδράζεται αφενός στην έλλειψη των δικών τους καναλιών διανομής που ίσως δυσκολέψουν τις παραδόσεις κι αφήσουν ανικανοποίητους τους καταναλωτές κι αφετέρου στη δύσκολη οικονομική συγκυρία η οποία δεν τους παρέχει την απαραίτητη ρευστότητα για να κινηθούν με ικανοποιητικά αποθέματα και αντίστοιχα ικανοποιητικές εκπτώσεις.
Να υπενθυμίσουμε ότι λόγω της πανδημίας και των περιορισμών που αυτή επέβαλε, έχουν χαθεί περί τα 31 δισ. από την αγορά μέσα σε οκτώ μήνες με τις απώλειες στο σύνολο του έτους να υπολογίζεται να φτάσουν τα 35 δισ.
Τα βλέμματα των εμπόρων είναι στραμμένα στην τόνωση που θα μπορούσε να δώσει στην αγορά αυτή η εκπτωτική περίοδος και οι πρόωρες προσφορές, υπογραμμίζουν για ακόμα μια φορά τον έντονο ανταγωνισμό σε μια αγορά που ήδη δέχεται τεράστιες πιέσεις. Παρά τις διαφορετικές ταχύτητες με τις οποίες κινούνται τα μεγάλα και τα μικρά καταστήματα σε επίπεδο προσφορών, σύσσωμη η αγορά μοιράζεται την ανησυχία ότι τα φετινά αποτελέσματα σε επίπεδο τζίρου δεν θα «ισιώσουν την ζυγαριά».
Κι αυτό γιατί όσο ικανοποιητική κι αν είναι η αύξηση των ηλεκτρονικών πωλήσεων μάλλον δεν θα καταφέρει να αντισταθμίσει τα κλειστά καταστήματα ειδικά σε μια περίοδο που επικρατεί η ανασφάλεια, που το διαθέσιμο εισόδημα έχει μειωθεί αισθητά και που το παραγωγικό κομμάτι των καταναλωτών έχει προβεί σε αγορές ήδη από το προηγούμενο lockdown. insidergr
0 Post a Comment:
إرسال تعليق