Ορόσημο τεχνολογίας το νέο έτος!
Το τελευταίο 12μηνο οι αιτήσεις φορητότητας αυξάνονται με γεωμετρική πρόοδο και ήδη έχουν ξεπεράσει τις 2.000 ημερησίως και οι πελάτες του ΟΤΕ που εχουν στραφεί σε εναλλακτικούς παρόχους εχουν ξεπεράσει τους 250.000. Η πορεία ενεργοποίησης βελτιώνεται αλλά εξακολουθεί να βρίσκεται σαφώς πίσω από τον αριθμό των αιτήσεων που υποβάλλονται καθημερινά. Τους περισσότερους Ενεργοποιημένους Τοπικούς Βρόχους στους πρώτους 10 μήνες του 2007 (άνω των 55.000) έχει η Tellas και ακολουθούν η Forthnet (άνω των 45.000) η hellas online (άνω των 40.000) και η On Telecoms (άνω των 20.000), η Vivodi και η Νetone (άνω των 5.000). Από το καλοκαίρι μέχρι τον Οκτώβριο στην υλοποίηση αιτήσεων προηγούνταν η Forthnet. Η Tellas παρουσιάζει αντίστοιχη κάμψη και βρέθηκε στη δεύτερη θέση με την hellas online. Από το Νοέμβριο όμως η εικόνα αντιστράφηκε με την Tellas να προηγείται και πάλι, την hellas online να είναι σταθερά δεύτερη και τη Forthnet να βρίσκεται στην τρίτη θέση από πλευράς υλοποίησης αιτήσεων. H Netone θα μπορούσαμε να πούμε ότι γνώρισε πολύ καλές στιγμές από τον Οκτώβριο και μετά, ενώ η Vivodi παρά την παλιότερη παρουσία της στο LLU δεν φαίνεται να μπορεί να αξιοποιήσει εμπορικά την εμπειρία της. Σε επίπεδο κάλυψης δικτύου προηγείται με βραχεία κεφαλή η hellas online (καλύπτοντας Αθήνα, μέρος της Θεσσαλονίκης, Λάρισα και Βόλο) και ακολουθεί η Forthnet και η Tellas (καλύπτουν Αθήνα, μέρος της Θεσσαλονίκης, Λάρισα).
Οι επιστροφές στον ΟΤΕ
Τους δύο πρώτους μήνες του 2007 οι αριθμοί των πελατών εναλλακτικών παρόχων που επέλεγαν να επιστρέψουν στον ΟΤΕ ήταν διψήφιοι, όμως τους επόμενους μήνες παρατηρήθηκε ραγδαία αύξηση φθάνοντας σε σημείο τον Οκτώβριο να ξεπεράσουν κατά πολύ τις 2.000 ενώ το Νοέμβριο και το Δεκέμβριο 6.700 πελάτες εναλλακτικών παρόχων αποφάσισαν να επιστρέψουν στον ΟΤΕ. Το τελευταίο τρίμηνο το ποσοστό των επιστροφών στον ΟΤΕ ποσοσιστιαία σταθεροποιείται γύρω στο 7,5% εκείνων που τον εγκαταλείπουν (3 στους 40). Θα μπορούσαμε να πούμε πως αυτή η αναλογία παραμένει σταθερή απο τον Σεπτέμβριο και μετά. Κατά το πρώτο δεκάμηνο οι εταιρείες που τροφοδότησαν με επιστροφές το πελατολόγιο του ΟΤΕ ήταν κατά σειρά πλήθους: Tellas, Teledome, On, hellas online, Forthnet. Συνολικά τους 12 μήνες του 2007 έχουν επιστρέψει στον ΟΤΕ σχεδόν 15.000 πελάτες των εναλλακτικών (~5% όσων τον είχαν εγκαταλείψει επιλέγοντας κάποιον εναλλακτικό πάροχο). Το ποσοστό όσων επέλεξαν να αλλάξουν πάροχο και να προτιμήσουν κάποιον άλλο εναλλακτικό φτάνει μόλις το 10%. Στην μεγάλη τους πλειοψηφία (90%) οι δυσαρεστημένοι πελάτες των εναλλακτικών παρόχων επιστρέφουν στον ΟΤΕ και δεν επιλέγουν να δοκιμάσουν την τύχη τους σε κάποιον άλλο εναλλακτικό. Από τα στοιχεία αυτά είναι προφανές ότι τα όποια προβλήματα παρουσιάζει το LLU έχουν επιπτώσεις όχι τόσο στον πάροχο, όσο στο LLU συνολικά.Ασφαλώς αναμένονται με αυξανόμενο ενδιαφέρον στοιχεία για τις αιτήσεις φορητότας προς τον ΟΤΕ μετά την ανακοίνωση των νέων πακέτων.
Η κληρονομιά για το 2008
Το 2007 ήταν αναντίρρητα μια χρονιά σταθμός στην αγορά των τηλεπικοινωνιών. Τους τελευταίους 12 μήνες είδαμε όλοι την πλειονότητα των εναλλακτικών παρόχων να παρέχουν υπηρεσίες ίντερνετ και τηλεφωνίας μέσω LLU, χρησιμοποιώντας για πρώτη φορά δικές τους υποδομές και ξεφεύγοντας από το ρόλο του μεταπωλητή του ΟΤΕ. Οι εναλλακτικοί πάροχοι αποφασίζοντας να παρέχουν δικές τους υπηρεσίες στους καταναλωτές κλήθηκαν να αλλάξουν άρδην. Τα τμήματα τεχνικής υποστήριξης, για παράδειγμα, έπρεπε να μεταμορφωθούν από απλούς διαβιβαστές βλαβών ΑΡΥΣ προς τον ΟΤΕ, σε υπεύθυνα τμήματα που φροντίζουν ώστε ο πελάτης να μη μείνει χωρίς παροχή υπηρεσιών. Το τηλεπικοινωνιακό αίτημα του 2007 λοιπόν ήταν σε λίγες λέξεις «να φύγω από τον ΟΤΕ». Αυτό ήταν ασφαλώς θεσμικά δυνατό από πολύ παλιότερα και εμπορικά δυνατό ήδη από τα τέλη του 2006, αλλά η πραγματική δυνατότητα ήρθε με το RUO 2007: Ένας ανανεωμένος χάρτης υποχρεώσεων του ΟΤΕ προς του παρόχους για την παροχή υπηρεσιών Αποδεσμοποιημένου Τοπικού Βρόχου (LLU). Έτσι, από τον Απρίλιο του 2007, όποιος πελάτης του ΟΤΕ ήθελε να μεταβεί σε δίκτυο εναλλακτικού παρόχου, το έκανε (ή τουλάχιστον θα έπρεπε να μπορεί να το κάνει) ευκολότερα, απλούστερα και συντομότερα. Εκπληρώθηκε άραγε η ευχή του 2007; Μπορούμε πλέον «να κόψουμε τον ΟΤΕ» αβασάνιστα και να απολαμβάνουμε υπηρεσίες αντάξιες του δικτύου του αλλά και κατά πολύ φθηνότερες;Οι απαντήσεις ποικίλουν: μια μεγάλη μερίδα καταναλωτών όντως απολαμβάνουν φθηνές LLU υπηρεσίες από εναλλακτικούς παρόχους χωρίς να τους προβληματίζει η ποιότητα. Άλλοι δε, εξωθούνται σε μακροσκελείς καταγγελίες προς την ΕΕΤΤ και τον Συνήγορο του Καταναλωτή, καταμαρτυρώντας καταστάσεις που μοιάζουν απίστευτες. Ακριβώς αυτές οι καταγγελίες πολιτών οδήγησαν τον πρόεδρο της ΕΕΤΤ καθ. Ν. Αλεξανδρίδη να χαρακτηρίσει το επίπεδο των υπηρεσιών ως απαράδεκτο από το βήμα της Ημερίδας της ΕΕΤΤ με θέμα Ποιότητα Τηλεπικοινωνιακών Υπηρεσιών και Προστασία Καταναλωτών.
Η ερώτηση προκύπτει αυτομάτως: Πού ακριβώς οφείλονται τα προβλήματα αυτά; Γιατί τόσος κόσμος ταλαιπωρείται; Το δάχτυλο των παρόχων δείχνει προς την πλευρά του ΟΤΕ και ο ΟΤΕ απαντάει με μια ειρωνικά αγανακτισμένη αλλά άκρως πετυχημένη διαφημιστική εκστρατεία.
Το κείμενο αναρτήθηκε από τον panosgr και τα στοιχεία προέρχονται από το φιλικό site: www.adslgr.com
0 Post a Comment:
إرسال تعليق