Σύμφωνα με έρευνα της Kaspersky Lab και της B2B International, σχεδόν το ένα τρίτο των χρηστών συνεχίζει να είναι απρόσεκτο όταν πραγματοποιεί online συναλλαγές.
Η συμπεριφορά αυτή θέτει σε κίνδυνο τα χρήματα τους, αλλά δημιουργεί και προβλήματα στις τράπεζες και τα συστήματα ηλεκτρονικών πληρωμών, καθώς ενδέχεται να κληθούν να αποζημιώσουν τους πελάτες τους για απώλεια χρημάτων. Στη βάση αυτή, όλοι όσοι εμπλέκονται σε μια online συναλλαγή, θα πρέπει να λαμβάνουν τα κατάλληλα μέτρα ασφαλείας, ώστε να ελαχιστοποιούνται οι πιθανοί κίνδυνοι.
Οι ψηφιακοί εγκληματίες δεν ενδιαφέρονται μόνο για αριθμούς πιστωτικών ή χρεωστικών καρτών. Τα στοιχεία σύνδεσης σε online τραπεζικούς λογαριασμούς και σε υπηρεσίες ηλεκτρονικών πληρωμών βρίσκονται επίσης σταθερά στο στόχαστρό τους.
Παρόλα αυτά, το 31% των ερωτηθέντων παραδέχτηκε ότι δεν δίνει πολύ προσοχή στο επίπεδο ασφάλειας των σελίδων όπου εισάγει προσωπικά ή οικονομικά δεδομένα. Ένας στους πέντε χρήστες δεν παίρνει κανένα μέτρο για την προστασία των κωδικών που χρησιμοποιεί για την πρόσβαση σε αυτές τις ευαίσθητες πηγές. Μάλιστα, σε ποσοστό 16%, οι ερωτηθέντες δήλωσαν με βεβαιότητα ότι «το ψηφιακό έγκλημα που αποσκοπεί στην κλοπή χρημάτων είναι ένα σπάνιο φαινόμενο» και ότι είναι «απίθανη η περίπτωση να συμβεί στους ίδιους κάτι τέτοιο».
Το 30% των ερωτηθέντων αποθηκεύει οικονομικά δεδομένα σε συσκευές με πρόσβαση στο Διαδίκτυο. Αυτό δεν θα ήταν τόσο επικίνδυνο, αν οι χρήστες φρόντιζαν πάντα να χρησιμοποιούν ειδικά προγράμματα ασφαλούς αποθήκευσης δεδομένων. Αυτό όμως δεν γίνεται.
Για παράδειγμα, μόνο το 58% των Android smartphones έχει εγκατεστημένη μια λύση ασφάλειας. Ακόμη χειρότερα, στο 31% των έξυπνων τηλεφώνων και στο 41% των Android tablets δεν χρησιμοποιούνται ούτε βασικά μέτρα ασφάλειας, όπως ο ορισμός ενός κωδικού πρόσβασης για το ξεκλείδωμα της συσκευής πριν τη χρήση της.
Εν τω μεταξύ, πολλοί χρήστες έρχονται συχνά αντιμέτωποι με στοιχεία που αποδεικνύουν ότι οι ψηφιακοί εγκληματίες αναζητούν διαρκώς οικονομικές πληροφορίες. Μέσα στους τελευταίους 12 μήνες, το 33% των ερωτηθέντων ανέφερε ότι είχε λάβει ύποπτα email που ισχυρίζονταν ότι προέρχονταν από κάποια τράπεζα και ζητούσαν κωδικούς πρόσβασης ή άλλες πληροφορίες. Ακόμη, το 14% των χρηστών ανακατευθύνθηκε σε ιστοσελίδες που ζητούσαν στοιχεία σύνδεσης για λογαριασμούς ηλεκτρονικών πληρωμών
0 Post a Comment:
إرسال تعليق