freegr

Επιδείνωση του κλίματος στην αγορά τεχνολογικών προϊόντων

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας GfK TEMAX η εγχώρια αγορά τεχνολογικών καταναλωτικών προϊόντων έκλεισε το γ’ τρίμηνο του 2015 στα 450 εκατομμύρια ευρώ, μειωμένη κατά 7,3% σε σχέση με πέρυσι. Ο κλάδος της Προϊόντων Πληροφορικής υποχώρησε κατά 16,8% σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα, φθάνοντας στα 86 εκατ. ευρώ. Η πορεία της επηρεάστηκε δυσμενώς από τη λήξη του προγράμματος της Ψηφιακής Αλληλεγγύης. Η ολοκλήρωση του προγράμματος, σε συνδυασμό με την εφαρμογή των capital controls, συντέλεσαν, σύμφωνα με την GfK, στη διψήφια πτώση για τα προϊόντα πληροφορικής. Ο μοναδικός κλάδος με καθαρά θετικό πρόσημο το γ’ τρίμηνο του 2015 ήταν οι Τηλεπικοινωνίες, όπου η αγορά ανήλθε στα 132 εκατ. ευρώ. Παρά το γεγονός ότι ο ρυθμός αύξησης για τον κλάδο μετριάστηκε στο γ’ τρίμηνο η κατηγορία των smartphones διατήρησε το θετικό πρόσημο σε διψήφια επίπεδα με την μέση τιμή να διατηρείται κοντά στην αντίστοιχη του 2014.
Αρνητικό πρόσημο συνέχισαν να καταγράφουν, πάντως, τα απλά κινητά τηλέφωνα, τα σταθερά τηλέφωνα (για δεύτερο τρίμηνο στην σειρά), ενώ μετά από πάρα πολλά τρίμηνα πτώση κατέγραψε η κατηγορία των ακουστικών με δυνατότητα ομιλίας. Τα ηλεκτρονικά καταναλωτικά προϊόντα βρέθηκαν, για δεύτερο τρίμηνο, με αρνητικό πρόσημο, με την αγορά να φθάνει τα 69 εκατ. ευρώ. Η κατηγορία της τηλεόρασης -η οποία συγκεντρώνει και το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεων- σημείωσε σημαντική πτώση. Αυτό οφείλεται κυρίως στην σύγκριση με το γ’ τρίμηνο του 2014 όπου τόσο η διεξαγωγή του Παγκοσμίου Κυπέλου Ποδοσφαίρου, όσο και η αλλαγή του αναλογικού σήματος στο υπόλοιπο της Αττικής είχε οδηγήσει την αγορά σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα πωλήσεων. Όπως διαπιστώνει η GfK, η έναρξη της σχολικής και ακαδημαϊκής περιόδου δεν στάθηκε ικανή να αντιστρέψει το αρνητικό κλίμα του Ιουλίου και Αυγούστου.
Ως αποτέλεσμα αρνητικό πρόσημο κατέγραψαν τόσο τα πολυμηχανήματα όσο και οι εκτυπωτές (πιο έντονο). Η δε παρατεταμένη πτώση της μέσης τιμής και για τις δύο κατηγορίες, πολύ πιο έντονη για τα πολυμηχανήματα η οποία πλησίασε το 20%, που ήρθε ως απόρροια των μεγάλων προσφορών από πλευράς λιανεμπορίου. Μικρή ανοδική πορεία σημείωσαν οι λευκές συσκευές για το τρίτο τρίμηνο του 2015. Τα ψυγεία σημείωσαν ιδιαίτερη άνοδο κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, αλλά και τον Σεπτέμβριο με το “Back to University” και ειδικότερα στις μικρές διαστάσεις. Ο τομέας των μικρών οικιακών συσκευών παρουσίασε πτωτική πορεία με αρνητικό πρόσημο για τις περισσότερες κατηγορίες.

About Freegr network

0 Post a Comment:

يتم التشغيل بواسطة Blogger.