Εν έτη 2016 ελάχιστοι είναι οι άνθρωποι που δεν διατηρούν προσωπικό λογαριασμό στα social media, είτε γιατί δεν είναι εξοικειωμένοι με τις νέες τεχνολογίες, είτε επειδή συνειδητά έχουν επιλέξει να διατηρούν ένα χαμηλό προφίλ και να μην μοιράζονται τα προσωπικά τους δεδομένα με τρίτους.
Για την πλειονότητα όμως τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αποτελούν πλέον δεύτερη φύση τους και αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς τους.
Leader των social media ήταν και παραμένει το Facebook με δισεκατομμύρια χρήστες σε όλο τον κόσμο, με την πρωτοκαθεδρία του να οφείλεται στο γεγονός ότι διαρκώς επεκτείνει τις δραστηριότητές του και διευρύνει τις υπηρεσίες του.
Πρόσφατα εισήγαγε μία νέα εφαρμογή, η οποία προορίζεται κυρίως για μαθητές. Η εφαρμογή, ονόματι Lifestage, η οποία προς το παρόν είναι διαθέσιμη μόνο για συσκευές Apple στις ΗΠΑ, παρέχει τη δυνατότητα στους χρήστες να ανεβάζουν φωτογραφίες και βίντεο που βασίζονται γύρω από τα συναισθήματά τους, τα οποία στη συνέχεια μετατρέπονται σε βίντεο προφίλ.
Ωστόσο, τα ερωτηματικά που εγείρονται από τη χρήση της εν λόγω υπηρεσίας είναι πολλά, καθώς όλες οι αναρτήσεις είναι δημόσιες και δεν υπάρχουν ρυθμίσεις για τον περιορισμό της προβολής του εκάστοτε προφίλ.
Έχοντας στο μυαλό του τη βασική φιλοσοφία που διέπει το Facebook, ο 19χρονος Μάικλ Σέιμαν, σκέφτηκε να δικτυώσει ακόμη περισσότερο τη μαθητική κοινότητα, δίνοντας την ευκαιρία στους μαθητές που πηγαίνουν στο ίδιο σχολείο να μπορούν να βρίσκουν τους συμμαθητές τους.
Μέσω της κίνησης αυτής εκτιμάται ότι θα αυξηθεί η σφαίρα επιρροής του Facebook καθώς και ο αριθμός των χρηστών του. Βάσει των στοιχείων που βρίσκονται δημοσιευμένα στην ιστοσελίδα Statista, το ποσοστό του συνόλου των χρηστών του Facebook στην άλλη άκρη του Ατλαντικού, που είναι παιδιά ηλικίας μεταξύ 13 και 19 ετών, δεν ξεπερνά το 8%.
Σε ανάρτηση μάλιστα που έκανε στον προσωπικό του λογαριασμό ο Σέιμαν αναφέρει πως έπειτα από 12 χρόνια λειτουργίας το Facebook έχει εξελιχθεί σημαντικά, παρέχοντας τη δυνατότητα να εξερευνήσουμε από την αρχή την έννοια του “ποιος είμαι”.
Από την πλευρά τους ακαδημαϊκοί κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου και επισημαίνουν ότι η υπερέκθεση και η έλλειψη ρυθμίσεων για τα προσωπικά δεδομένα στην εφαρμογή θα μπορούσε να αποδειχθεί μη δημοφιλής.
Όπως δήλωσε στο βρετανικό δίκτυο BBC, ο Μπέρνι Χόγκαν, καθηγητής του Ινστιτούτου για το Διαδίκτυο του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης, η νέα εφαρμογή αποτελεί μεν μια φοβερή ιδέα αλλά ορισμένες φορές το να είσαι τόσο ανοιχτός μπορεί να αποβεί εμπόδιο στον τρόπο που συνδέεσαι. «Στις μέρες μας όλο και περισσότεροι άνθρωποι αρνούνται να μοιραστούν τις προσωπικές τους πληροφορίες αν πρέπει να είναι εντελώς δημόσια.
0 Post a Comment:
إرسال تعليق