freegr

Aλλάζει την αγορά delivery φαγητού η ψηφιακή τεχνολογία

Ο κλάδος του delivery φαγητού βρίσκεται σε φάση έντονων αλλαγών, καθώς νέες online πλατφόρμες κατακτούν τις αγορές και τους πελάτες στην Ευρώπη, στην Αμερική, στην Ασία αλλά και στην Ελλάδα. 
Αυτές οι νέες διαδικτυακές πλατφόρμες προσελκύουν σημαντικές επενδύσεις και έχουν επιτύχει υψηλές αποτιμήσεις (πέντε από αυτές έχουν αξία που εκτιμάται ότι ξεπερνά τα 5 δισεκατομμύρια ευρώ), την ίδια στιγμή, όμως, που υπάρχει μικρή πραγματική γνώση για τη δυναμική της αγοράς, τις προοπτικές ανάπτυξης ή την άποψη των καταναλωτών για αυτές. Μια πρόσφατη έρευνα από την McKinsey & Company, μια από τις κορυφαίες επιχειρήσεις συμβούλων επιχειρήσεων και ερευνών παγκοσμίως, η οποία διήρκεσε 6 μήνες και κάλυψε 16 χώρες, έρχεται να ρίξει φως σε αυτή την ταχέως μεταβαλλόμενη αγορά και να κλονίσει κάποιες από τις εκτιμήσεις που κάναμε για τον κλάδο. 
 Παγκοσμίως, η αγορά για delivery φαγητού ανέρχεται στα 83 δισεκατομμύρια ευρώ (ή αλλιώς 1% της συνολικής αγοράς φαγητού ή 4% της αγοράς των εστιατορίων και των fast-food). Ως αγορά θεωρείται ώριμη στις περισσότερες χώρες, με ένα συνολικό ρυθμό αύξησης που εκτιμάται σε 3.5% για τα επόμενα πέντε χρόνια. Με μεγάλη διαφορά, όμως, ο πιο συχνός τρόπος παραγγελίας delivery δεν είναι μέσα από τις online πλατφόρμες, αλλά ο παραδοσιακός τρόπος, όπου ο πελάτης δίνει μια παραγγελία στην τοπική πιτσαρία ή το ψητοπωλείο ή το κινέζικο εστιατόριο (και σε αρκετούς άλλους τύπους εστιατορίων που προσφέρουν πια delivery) και περιμένει ο πελάτης από το κατάστημα να παραδώσει το φαγητό στην πόρτα του. Με αυτό το παραδοσιακό μοντέλο λειτουργεί το 90% της αγοράς και οι περισσότερες από αυτές τις παραγγελίες - σχεδόν τα 3/4 – δίνονται μέσω τηλεφώνου. Ωστόσο, όπως και σε πολλούς άλλους τομείς, η πρόοδος της ψηφιακής τεχνολογίας αναδιαμορφώνει την αγορά. Οι πελάτες, πλέον, είναι πλήρως εξοικειωμένοι με τις online αγορές, είτε μέσω εφαρμογών είτε μέσω ιστοσελίδων. 
Κατά συνέπεια, αναζητούν και αναμένουν μια ανάλογη εμπειρία και για το delivery φαγητού, με ανάλογη ευχρηστία και διαφάνεια για τις παραγγελίες τους. Στην Ελλάδα, όντας σχετικά ώριμη αγορά πλέον, έχουν εμφανισθεί λύσεις που δίνουν τη δυνατότητα στον ιδιοκτήτη ενός καταστήματος εστίασης να δέχεται απευθείας online παραγγελίες, καθώς οι Έλληνες καταναλωτές όλο και περισσότερο πραγματοποιούν διαδικτυακές αγορές. Χρησιμοποιούν, μάλιστα, πολλές ώρες της ημέρας τους το κινητό τους, γεγονός που δημιουργεί την ανάγκη στις ελληνικές επιχειρήσεις να καινοτομήσουν, προσφέροντας τη δυνατότητα στους πελάτες τους να παραγγείλουν μέσω mobile app.

About Freegr network

0 Post a Comment:

يتم التشغيل بواسطة Blogger.