Τον γύρο του κόσμου έκανε πριν από λίγες ημέρες η είδηση ότι άνοιξε επισήμως τις πόρτες του το πρώτο πλήρως αυτοματοποιημένο σουπερμάρκετ. Πρόκειται για ένα κατάστημα που δημιούργησε η Amazon και σε αυτό ο πελάτης ψωνίζει από τα ράφια ό,τι θέλει και μετά βγαίνει από το κατάστημα χωρίς να στηθεί σε κάποια ουρά, αφού δεν υπάρχουν ταμεία. Οι κάμερες καταγράφουν κάθε κίνηση του πελάτη όσο ψωνίζει και η χρέωσή του γίνεται αυτόματα στο ηλεκτρονικό «πορτοφόλι» και στην ηλεκτρονική πιστωτική κάρτα του κινητού τηλεφώνου του, την ώρα της εξόδου του από το κατάστημα. Το πείραμα της Amazon, της μεγαλύτερης διεθνώς εταιρείας λιανικού εμπορίου, αναμένεται να έχει μελλοντικά σοβαρό αντίκτυπο στο λιανικό εμπόριο σε όλον τον κόσμο. Μετά τις ηλεκτρονικές συναλλαγές μέσω Διαδικτύου έρχεται η ώρα και τα φυσικά ψώνια να διευκολυνθούν μέσω της ψηφιακής τεχνολογίας. Δεν είναι όμως το πρώτο σύστημα που προσπαθεί να διευκολύνει όσο το δυνατόν περισσότερο τις αγορές των καταναλωτών και ειδικά τη διαδικασία της πληρωμής. Εχουν αναπτυχθεί μια σειρά από καινοτόμες τεχνολογίες και συστήματα για αυτόν ακριβώς τον σκοπό.
Οι εκφράσεις
Ενα σύστημα αναγνώρισης των εκφράσεων του προσώπου των καταναλωτών αναπτύσσει o κολοσσός του λιανεμπορίου Walmart. Στόχος της αμερικανικής εταιρείας, που διαθέτει περί τα 11.695 καταστήματα (γιγάντια σουπερμάρκετ, εκπτωτικά πολυκαταστήματα κ.ά.) ανά τον κόσμο, είναι να συλλέγει στοιχεία γύρω από την ικανοποίηση ή τη δυσαρέσκεια των πελατών της ούτως ώστε να βελτιώσει τις υπηρεσίες της και να μη χάνει πελάτες.
Η τεχνολογία για ψώνια hi-tech θα αποτελείται από κάμερες οι οποίες θα είναι τοποθετημένες στον χώρο των ταμείων των καταστημάτων και θα παρακολουθούν τις εκφράσεις και τις κινήσεις των πελατών, ανιχνεύοντας τυχόν εκνευρισμό ή δυσαρέσκεια. Οταν το σύστημα εντοπίζει έναν δυσαρεστημένο πελάτη, θα ειδοποιεί αμέσως τους υπαλλήλους ώστε να επιληφθούν του θέματος. Παρόμοια τεχνολογία αναπτύσσει και η φινλανδική εταιρεία Uniqul. Η τεχνολογία αυτή βασίζεται σε μια κάμερα και θα μπορούσε να τοποθετηθεί στα ταμεία των καταστημάτων για την αυτόματη πληρωμή του λογαριασμού του πελάτη, χωρίς την ανάγκη κάποιας επιπλέον ηλεκτρονικής συσκευής, π.χ. κινητό τηλέφωνο ή κάποιο «έξυπνο» βραχιόλι. Το σύστημα λειτουργεί «σαρώνοντας» το πρόσωπο του πελάτη, μόλις εκείνος φτάσει στο ταμείο. Στη συνέχεια ανατρέχει σε μια τράπεζα δεδομένων για την ανεύρεση και ταυτοποίηση των στοιχείων του συγκεκριμένου χρήστη, προκειμένου να πραγματοποιηθεί η οικονομική συναλλαγή. Οι ενδιαφερόμενοι, κατά την εταιρεία, μπορούν να δημιουργήσουν ένα προφίλ χρήστη, δηλώνοντας στο σύστημα τα στοιχεία της πιστωτικής τους κάρτας ή του λογαριασμού PayPal που διατηρούν.
Εικονικές πληρωμές
Μια πρωτοποριακή τεχνολογία που θα επιτρέπει τις οικονομικές συναλλαγές σε εικονικό περιβάλλον με ένα απλό κούνημα της κεφαλής ανακοίνωσε το οικονομικό παρακλάδι της κινεζικής ηλεκτρονικής υπεραγοράς Alibaba, Ant Financial. Το σύστημα VR Pay θα επιτρέπει στους «μασκοφόρους» να παραμένουν στον εικονικό τους κόσμο και να διαχειρίζονται με ένα νεύμα τους τρόπους πληρωμής για την αγορά υπηρεσιών ή αγαθών. Σύμφωνα με τον κινεζικό κολοσσό του ηλεκτρονικού εμπορίου, η εν λόγω τεχνολογία θα μπορούσε να φέρει την επανάσταση στις διαδικτυακές αγορές, καθώς οι πελάτες θα έχουν τη δυνατότητα να επισκέπτονται εικονικά καταστήματα και εμπορικά κέντρα, να βλέπουν τα αντικείμενα που θέλουν να αγοράσουν από κοντά και στη συνέχεια απλά να κατευθύνονται στο εικονικό... ταμείο.
Πληρωμές με selfies
Νέα εφαρμογή η οποία βασίζεται στην «ανάγνωση» των χαρακτηριστικών του προσώπου των κατόχων τραπεζικών λογαριασμών δοκιμάζει η Mastercard. Σύμφωνα με την αμερικανική εταιρεία, η νέα υπηρεσία αναμένεται να προσελκύσει χρήστες νεότερης ηλικίας οι οποίοι είναι εξοικειωμένοι με τις... selfies, καθώς θα αντικαθιστά την εισαγωγή του γνωστού κωδικού pin με ένα «αυτοπορτρέτο». Η ειδική εφαρμογή της Mastercard θα ζητάει από τους χρήστες να ανοιγοκλείσουν τα μάτια τους στην κάμερα του κινητού ώστε να αποδείξουν ότι είναι... πραγματικοί. Από το ΒΗΜΑ
0 Post a Comment:
إرسال تعليق