Ένα ρεπορτάζ των New York Times, αποκαλύπτει τη μυστική συμφωνία μεταξύ Facebook και Google το 2018 με σκοπό να μειωθεί ο ανταγωνισμός στις διαφημίσεις. Τα έγγραφα προήλθαν από μία μήνυση περί μονοπωλίου που κατέθεσαν οι εισαγγελείς του Texas εναντίον του Facebook. Η συμφωνία είχε την κωδική ονομασία “Jedi Blue” και προέβλεπε πολύ πιο ευνοϊκούς όρους διαφήμισης στην Google για το Facebook από ότι για άλλους συνεταίρους της. Σε αντάλλαγμα, το Facebook αποσύρθηκε από “ένα νέο τρόπο online διαφημίσεων που θα απειλούσε τον έλεγχο της Google στην ψηφιακή αγορά” που ανέπτυσσε το 2017 και αντί αυτού, δύο χρόνια μετά, το Facebook στήριξε την Open Bidding πλατφόρμα της Google.
Όλες οι μαρτυρίες έγιναν υπό πέπλο μυστικότητας και ανωνυμίας για να μην πληγούν οι υπόλοιπες επιχειρήσεις στην Google. Το Facebook είχε το πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού, με περισσότερο χρόνο να πλειοδοτήσει για διαφημίσεις, μπορούσε να συνάψει απευθείας συμφωνίες με τα sites που φιλοξενούσαν τις διαφημίσεις, ενώ η Google πρόσφερε τη βοήθειά της για να καταλάβει το Facebook το διαφημιστικό κοινό. Μέρος της συμφωνίας προέβλεπε πως το Facebook θα έκανε προσφορές τουλάχιστον για το 90% των υποψήφιων διαφημίσεων όταν μπορούσε να αναγνωρίσει τους χρήστες και υποσχέθηκε minimum επένδυση $500 εκατομμυρίων το χρόνο. Φυσικά, οι υπόλοιπες επιχειρήσεις δεν είχαν τα ίδια εργαλεία της Google στην κατοχή τους.
Facebook και Google δεν αρνήθηκαν την ύπαρξη του Jedi Blue, αλλά αρνήθηκαν πως είναι μη ανταγωνιστική τακτική. Εκπρόσωπος του Facebook δήλωσε πως η συμφωνία βοήθησε στην αύξηση του ανταγωνισμού όχι στη μείωση. Η Google λέει πως η παρουσίαση της υπόθεσης από τους Τεξανούς εισαγγελείς παραποιεί τη φύση της συμφωνίας.
Σε κάθε περίπτωση, αυτή η εξέλιξη δε βοηθά τους κολοσσούς της τεχνολογίας, οι οποίοι το τελευταίο διάστημα βρίσκονται διαρκώς αντιμέτωποι με ρυθμιστικούς φορείς για το θέμα του ανταγωνισμού και του μονοπωλίου.
0 Post a Comment:
إرسال تعليق