Φωτογραφίζουν, τραβούν βίντεο, απαντούν σε τηλεφωνική κλήσεις, αναπαράγουν μουσική και podcast. Σύμφωνα με τους «New York Times» τα γυαλιά που κατασκεύασε το Facebook σε συνεργασία με την Ray-Ban, τα Ray-Ban Stories, τα οποία παρουσιάστηκαν την Πέμπτη, παραπέμπουν σε ένα μέλλον, στο οποίο τα όρια μεταξύ του πραγματικού κόσμου και της τεχνολογίας, έχουν εξαφανιστεί.
Για χρόνια, γράφει η εφημερίδα, η Silicon Valley ακολουθεί ένα όραμα παρόμοιο με αυτό του μυθιστορήματος του Γουίλιαμ Γκίμπσον, όπου οι αισθητήρες και οι κάμερες ενσωματώνονται στην καθημερινή ζωή και τα ρούχα δισεκατομμυρίων ανθρώπων.
Αργότερα ήρθαν τα γυαλιά Snap, που εστίασαν περισσότερο στη μόδα και την καινοτομία της ηχογράφησης βίντεο κλιπ 10 δευτερολέπτων. Και πάλι χωρίς επιτυχία.Σήμερα, το Facebook στοχεύει να εγκαινιάσει μια εποχή όπου οι άνθρωποι θα νιώθουν πιο άνετα να μοιράζονται τη ζωή τους ψηφιακά, ξεκινώντας με αυτό που έχουν μπροστά τους. «Δεν είναι καλύτερο από το να βγάζεις το τηλέφωνό σου και να το κρατάς μπροστά στο πρόσωπό σου κάθε φορά που θέλεις να τραβήξεις μια στιγμή;» λέει ο Andrew Bosworth, διευθυντής του Facebook Reality Labs. Ο ίδιος απορρίπτει τους ισχυρισμούς ότι το Facebook συνεχίζει από εκεί που σταμάτησαν οι άλλοι. «Αυτό το προϊόν δεν έχει δοκιμαστεί ποτέ, επειδή δεν είχαμε ποτέ τέτοιο σχέδιο πριν», είπε.
Τα νέα γυαλιά, που ξεκινούν από 299 δολάρια και έρχονται σε περισσότερα από 20 στυλ, έχουν περισσότερα προβλήματα να αντιμετωπίσουν από εκείνα των προκατόχων τους. Το Facebook βρίσκεται εδώ και καιρό υπό έλεγχο για τον τρόπο με τον οποίο χειρίζεται τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών του. Η χρήση γυαλιών για την κρυφή βιντεοσκόπηση άλλων ανθρώπων αυξάνει τις σχετικές ανησυχίες, για να μην αναφέρουμε τι μπορεί να κάνει το Facebook με τα βίντεο που συλλέγει ο κόσμος.
Αυτός άραγε να ήταν ο λόγος που το Facebook δεν αναφέρεται στην εμπορική ονομασία των γυαλιών; «Το Facebook ξέρει ότι άλλα έξυπνα γυαλιά έχουν αποτύχει στο παρελθόν», λέει ο Jeremy Greenberg, σύμβουλος πολιτικής στο Future of Privacy Forum, μια ΜΚΟ για το απορρήτο της προσωπικής ζωής που χρηματοδοτήθηκε εν μέρει από το Facebook. Αλλά, πρόσθεσε, ότι «οι προσδοκίες του κοινού για την προστασία της ιδιωτικής ζωής έχουν αλλάξει από την εποχή των προηγούμενων εκδόσεων των έξυπνων γυαλιών».
Το πλαίσιο των γυαλιών έχει δύο κάμερες, δύο ηχεία, τρία μικρόφωνα και έναν επεξεργαστή Snapdragon. Πωλούνται με θήκη φόρτισης που συνδέεται σε οποιονδήποτε υπολογιστή μέσω καλωδίου USB-C. Με πλήρη φόρτιση, τα γυαλιά μπορούν να χρησιμοποιηθούν για περίπου έξι ώρες.
Η εμφάνιση των αρχείων που αποθηκεύουν τα γυαλιά απαιτεί λογαριασμό στο Facebook. Συνδυάζονται επίσης με μια εφαρμογή smartphone, το Facebook View. Μετά την εγγραφή βίντεο (τα γυαλιά μπορούν να εγγράψουν έως 35 βίντεο 30 δευτερολέπτων ή να τραβήξουν 500 φωτογραφίες), οι χρήστες μπορούν να ανεβάσουν το περιεχόμενό τους ασύρματα στην εφαρμογή, όπου οι φωτογραφίες είναι κρυπτογραφημένες.
Από το Facebook View, οι χρήστες μπορούν να μοιράζονται περιεχόμενο στα κοινωνικά δίκτυα ή τις εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων, καθώς και να αποθηκεύουν φωτογραφίες απευθείας στον αποθηκευτικό χώρο της συσκευής του τηλεφώνου τους εκτός της εφαρμογής Facebook.
Για να διασκεδαστούν οι ανησυχίες για την προστασία της ιδιωτικής ζωής, μια μικρή ενδεικτική λυχνία ανάβει στα γυαλιά κατά την εγγραφή, ενημερώνοντας τους άλλους ανθρώπους ότι φωτογραφίζονται ή βιντεοσκοπούνται. Όταν ρυθμίζετε την εφαρμογή Facebook View, εμφανίζει επίσης προτροπές προς τους χρήστες να «σέβεστε τους άλλους γύρω σας» και τους ρωτά αν «αισθάνονται κατάλληλα» να τραβήξουν μια φωτογραφία ή ένα βίντεο αυτήν τη στιγμή. Η εφαρμογή καλεί ακόμη τους χρήστες να φτιάξουν ένα demo για να δείξουν στους άλλους ανθρώπους ότι καταγράφονται.
Για τον Μαρκ Ζούκεμπεργκ, διευθύνοντα σύμβουλο του Facebook, ο τελικός στόχος είναι να κυκλοφορήσει ένα ζευγάρι έξυπνα γυαλιά που «αυξάνουν» πλήρως την πραγματικότητα.
Αυτή η ιδέα είναι ένα ακόμη βήμα στο δρόμο προς το «metaverse», όρος του Ζούκεμπεργκ για το πώς τελικά κομμάτια του εικονικού και του πραγματικού κόσμου θα συγχωνευθούν.
Προς το παρόν, ο δημοσιογράφος των New York Times που δοκίμασε τα γυαλιά σε πραγματικές συνθήκες είπε ότι φωτογράφισε τη θέα χρησιμοποιώντας μόνο τη φωνή του, ενώ με το ένα χέρι κρατούσε το λουρί του σκύλου του και με το άλλο σακίδιο του. «Η καταγραφή του τοπίου της πόλης ήταν τόσο εύκολη όσο η έκδοση μιας φωνητικής εντολής ενώ το τηλέφωνό μου ήταν στην τσέπη μου» έγραψε ενθουσιασμένος.
«Το καλύτερο από όλα; Έμοιαζα με έναν κανονικό άντρα που φορούσε γυαλιά ηλίου, όχι με κάποιον που κουβαλούσε έναν τρελό υπολογιστή».
«Ένα πρόσθετο μπόνους ήταν ότι κανείς (εκτός από το σκυλί μου) δεν μπορούσε να με ακούσει να λέω «Hey, Facebook» ενώ ήμουν μόνος στα μονοπάτια. Αλλά στην πόλη, γεμάτη από κόσμο, παραδέχομαι ότι μπορούσα να κολλήσω στο πάτημα στο πλάι των πλαισίων μου για να τραβήξω φωτογραφίες» πρόσθεσε.
0 Post a Comment:
إرسال تعليق