Συνεχίστηκε και το 2021 η διεύρυνση του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ευρώπη καθώς αυξήθηκε κατά 13% φτάνοντας στα 718 δισεκατομμύρια ευρώ, με τον ρυθμό αύξησης ελαφρώς αυξημένο σε σύγκριση με τον αντίστοιχο του 2020.
Αυτό προκύπτει από την Ευρωπαϊκή Έκθεση Ηλεκτρονικού Εμπορίου για το 2022 που δημοσιοποίησαν από κοινού ο Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου, ο E-commerce Europe και το EuroCommerce.
Διαβάστε επίσης: e-commerce: Πώς το αξιοποιούν οι επιχειρήσεις – Τι ζητούν οι καταναλωτές
Με δύναμη από την πανδημία
Διαβάστε επίσης: Ηλεκτρονικό εμπόριο μόδας: Στο +15% το 2021 – Οι προβλέψεις έως το 2024
Τα στοιχεία για τον κύκλο εργασιών του B2C για το 2021 δείχνουν ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο συνεχίζει να αυξάνεται, παρά την άρση των lockdown και τη δυνατότητα των καταναλωτών να επισκέπτονται ξανά φυσικά καταστήματα.
Μετά την κορύφωση της πανδημίας COVID-19, το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει εδραιωθεί ακόμη πιο σταθερά στην οικονομία και την κοινωνία, διαπιστώνουν οι συντάκτες της έκθεσης με βάση τα στοιχεία από τις ευρωπαϊκές αγορές.
Οι δύο τάσεις
Συνολικά, μπορούν να εντοπιστούν δύο τάσεις: Αφενός, η εξομάλυνση και η σταθεροποίηση των πωλήσεων σε σύγκριση με το εξαιρετικό προηγούμενο έτος: το ηλεκτρονικό εμπόριο συνέχισε να αυξάνεται το 2021 και προβλέπεται το ίδιο να συμβεί και το 2022, με την ανάπτυξη να σταθεροποιείται με αργούς ρυθμούς.
Αφετέρου, η έκθεση επισημαίνει ότι οι καταναλωτές είναι πιο προσεκτικοί στις δαπάνες τους. Οι επιπτώσεις του πολέμου στην Ουκρανία, ο πληθωρισμός, οι διαταραγμένες παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού και ένα γενικό αίσθημα αβεβαιότητας, επαναφέρουν τα στοιχεία ανάπτυξης στα προ πανδημίας επίπεδα.
Ωστόσο, το γεγονός ότι οι πωλήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου βιώνουν μόνο μια μικρή πτώση μέχρι στιγμής δείχνει ότι ο τομέας του ψηφιακού εμπορίου έχει καταστεί απαραίτητος και πολύ ανθεκτικός.
Επιπλέον, ο κλάδος των διαδικτυακών υπηρεσιών, όπως ο ηλεκτρονικός τουρισμός, οι εκδηλώσεις και τα εισιτήρια, γνώρισε σταθερή ανάκαμψη κατά τη διάρκεια του περασμένου έτους.
Στην Ελλάδα
Σύμφωνα με τα στοιχεία της έκθεσης, στην Ελλάδα η πρόσβαση των καταναλωτών στο διαδίκτυο έφτασε στο 79% το 2021 από 70% το 2017 και η εκτίμηση για το 2022 είναι ότι θα ανέλθει στο 81%.
Το ποσοστό των χρηστών διαδικτύου που παγματοποίησε ηλεκτρονικές αγορές δείχνει να αυξήθηκε αλματωδώς από το 45% το 2017 στο 59% το 2020, πρώτη χρονιά της πανδημίας και των περιοριστικών μέτρων, ανέβηκε ακόμα περισσότερο στο 69% το 2021, ενώ εκτιμάται ότι θα φτάσει στο 71% το 2022.
Οι χρήστες αξιοποιούν στο συντριπτικό τους ποσοστό, κατά 97% το Google ως μηχανή αναζήτησης, κατά 2% το Yahoo και κατά 1% το bing.
0 Post a Comment:
إرسال تعليق