Το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας, όπως εν πολλοίς το έχουν συλλάβει ως ιδέα η Tesla και ο ιδρυτής της Ελον Μασκ, απαιτεί εξοικονόμηση κατασκευαστικών συστημάτων, χρόνου και κυρίως χρήματος. Τουλάχιστον αυτό γίνεται ορατό στις γιγαντο-πρέσες που χρησιμοποιούν πολλά εργοστάσια μιμούμενα την καλιφορνέζικη αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία κατασκευάζει μόνο ηλεκτρικά αμάξια. Αντικαθιστώντας, λοιπόν, περίπου 60 συγκολλημένα εξαρτήματα με μία μονάδα, οι γιγαντιαίες μηχανές χύτευσης αλουμινίου (αλλιώς γιγαντο-πρέσες), που κατασκευάζονται από τον Ιταλό προμηθευτή της Tesla, IDRA Group, βοηθούν τις αυτοκινητοβιομηχανίες να απλοποιήσουν την κατασκευή και να μειώσουν το κόστος έως και 40% σε ορισμένες περιπτώσεις. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Tesla ήταν εκείνη που πρωτοστάτησε στη χρήση τεράστιων μηχανών χύτευσης για την κατασκευή μεγάλων μεμονωμένων κομματιών στο κάτω μέρος του αμαξώματος, τον εξορθολογισμό της παραγωγής και τη μείωση της εργασίας ακόμη και των ρομπότ. Ο συνδυασμός των ανωτέρω παραγόντων τη βοήθησε να καταστεί ο πιο κερδοφόρος κατασκευαστής ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία (BEV). Οσοι ασκούν κριτική ισχυρίζονται ότι η διαδικασία εγκυμονεί κινδύνους ποιότητας και ευελιξίας, καθώς ένα μεμονωμένο ελάττωμα μπορεί να θέσει σε κίνδυνο μια ολόκληρη ενότητα του οχήματος (η οποία δεν αποσυναρμολογείται), οπότε και η επισκευή θα γίνει πολύ δυσκολότερη, εάν κάτι πάει στραβά.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες που χρησιμοποιούν τις τεράστιες μηχανές μπορούν να μειώσουν τις επενδύσεις που απαιτούνται για την κατασκευή του σασί κατά 40%.
Ωστόσο, καθώς η βιομηχανία αγωνίζεται να διατηρήσει τα περιθώρια κέρδους εν μέσω αυξανόμενων τιμών των πρώτων υλών, αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η ιαπωνική Toyota, η αμερικανική General Motors, η νοτιοκορεατική Hyundai, η σουηδική/κινεζική Volvo Cars και η κινεζική νεοφυής ηλεκτρικών οχημάτων Nio απευθύνονται σε εταιρείες όπως η IDRA για βοήθεια. «Η βασική ιδέα ήταν να παρέχουμε μια τεχνολογία που θα μπορούσε να απλοποιήσει τη διαδικασία παραγωγής αυτοκινήτων», δήλωσε στο ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters ο γενικός διευθυντής της IDRA Ρικάρντο Φεράριο σε συνέντευξή του στα κεντρικά γραφεία της εταιρείας στο Τραβαλιάτο της βόρειας Ιταλίας. Σήμερα οι μπαταρίες αντιστοιχούν στο 25%-40% του συνολικού κόστους των αμαξιών. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες που χρησιμοποιούν μηχανές χύτευσης αλουμινίου ισχυρίζονται ότι μπορούν να μειώσουν τις επενδύσεις που απαιτούνται για την κατασκευή του σασί, το οποίο είναι το δεύτερο ακριβότερο εξάρτημα ενός οχήματος μετά τον κινητήρα, κατά 40% και το μέσο κόστος των εξαρτημάτων τους κατά 30%, όπως είπε ο Φεράριο.
«Είναι ένας τρόπος να γίνουν τελικά τα ηλεκτρικά αμάξια προσιτά σε όλους», προσέθεσε. Η IDRA, την οποία ανέλαβε ο κινεζικός όμιλος LK Industries το 2008, κατασκευάζει γιγαντο-πρέσες από το 2016. Οι ανταγωνιστές της IDRA και της LK περιλαμβάνουν την Buhler Group στην Ευρώπη, την Ube Corp. και τη Shibaura Machine στην Ιαπωνία, καθώς και τις Yizumi και Haitian στην Κίνα. Η χύτευση μετάλλων και πλαστικών έχει χρησιμοποιηθεί σε μεγάλο βαθμό στη μεταποίηση, αλλά η εφαρμογή της σε μεγάλα τμήματα αμαξώματος αλουμινίου στην αυτοκινητοβιομηχανία είναι σχετικά νέα. Τέλος, αναφέρεται πως η παγκόσμια αγορά χύτευσης αλουμινίου είχε αξία σχεδόν 73 δισ. δολαρίων πέρυσι και προβλέπεται να ξεπεράσει τα 126 δισ. δολάρια μέχρι το 2032, σύμφωνα με ανάλυση της AlixPartners με βάση τα στοιχεία του Apollo Reports.
0 Post a Comment:
إرسال تعليق