Όπως μεταδίδει το Bloomberg, καθώς το νέο ψηφιακό κανονιστικό πλαίσιο της ΕΕ ξεκινάει, η Google, το Χ/Twitter και το Facebook θα υπόκεινται σε μεγαλύτερο έλεγχο, ενώ υπάρχουν και αντιρρησίες όπως η Amazon και η Zalando που έχουν ήδη μηνύσει τις Βρυξέλλες για τις νέες απαιτήσεις.
Ηδη η Google ανακοίνωσε ότι θα αυξήσει τις πληροφορίες που παρέχει σχετικά με τις διαφημίσεις που στοχεύουν τους χρήστες στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Επιπλέον, διευρύνει την πρόσβαση σε δεδομένα για τρίτους ερευνητές που μελετούν τους συστηματικούς κινδύνους περιεχομένου στην περιοχή. Αυτές οι ενέργειες αποτελούν μέρος από μια σειρά μέτρων που στοχεύουν στη συμμόρφωση με τον Κανονισμό για τις Ψηφιακές Υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης (DSA).
H ανάγκη συμμόρφωσης με την DSA ισχύει για τις μεγαλύτερες πλατφόρμες με περισσότερους από 45 εκατομμύρια περιφερειακούς χρήστες (VLOP) – εκ των οποίων 19 ορίστηκαν από την ΕΕ τον περασμένο Απρίλιο.
«Magnificent 7»: Οι κολοσσοί της Big Tech με κεφαλαιοποίηση ίση με τρεις Γερμανίες
Τι κάνουν οι κολοσσοί
Σε μια σειρά ανακοινώσεων τεχνολογικές εταιρείες – κολοσσοί περιέγραψαν τον τρόπο με τον οποίο προτίθενται να ανταποκριθούν στο νόμο της EE, συμπεριλαμβανομένων των TikTok, Meta και Snap. Ουσιαστικά, οι τεχνολογικοί γίγαντες θα μπορούσαν να επιλέξουν να σταματήσουν να δραστηριοποιούνται στην περιοχή εάν δεν τους αρέσουν οι νέοι κανόνες της ΕΕ.
Η Google υποστηρίζει ότι η προσέγγισή της για τη συμμόρφωση με τον κανονισμό DSA περιλαμβάνει μέτρα για την αύξηση της διαφάνειας όσον αφορά τις αποφάσεις της για την περιεχομένης διαμετρήσεως, την παροχή στους χρήστες διαφορετικών τρόπων επικοινωνίας και την ενημέρωση των διαδικασιών αναφοράς και έφεσης για την περιλαμβανόμενη πληροφορία και τα συγκεκριμένα πλαίσια των αποφάσεών μας. Επίσης, αναφέρει ότι έχει εισαγάγει ένα νέο Transparency Center που, όπως λέει, θα παρουσιάζει πληροφορίες σχετικά με τις πολιτικές του προϊόντος. Επιτρέπει επίσης στους ανθρώπους να βρίσκουν τα εργαλεία αναφοράς και έφεσης, να έχουν πρόσβαση στις εκθέσεις διαφάνειας και να μάθουν περισσότερα για τη διαδικασία ανάπτυξης πολιτικής της.
Ο Nick Clegg, πρόεδρος της Meta για παγκόσμιες υποθέσεις, σημείωσε ότι η εταιρεία έχει εισαγάγει νέα βήματα για το Facebook και το Instagram, συμπεριλαμβανομένου του τερματισμού της στόχευσης των διαφημίσεων για εφήβους με βάση τη δραστηριότητα εφαρμογών τους. «Είναι κρίσιμο το DSA να διατηρήσει τώρα την υπεροχή του έναντι των υφιστάμενων και νέων εθνικών νόμων, για να προστατεύσει τη σαφήνεια που δημιούργησε για τις υπηρεσίες, να διατηρήσει τη συνέπεια στον τρόπο με τον οποίο οι εταιρείες τεχνολογίας θεωρούνται υπεύθυνες και να διατηρήσει τον αρμονικό τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι βιώνουν τις πλατφόρμες μας την περιοχή», πρόσθεσε.
Σύμφωνα με τα λεγόμενα της ΕΕ, το Digital Services Act έχει ως στόχο «να δημιουργηθεί ένας ασφαλέστερος ψηφιακός χώρος στον οποίο θα προστατεύονται τα θεμελιώδη δικαιώματα όλων των χρηστών». Στην πράξη όμως, οι νέοι νόμοι μεταφράζονται και σε διαγραφές περιεχομένου από τα social media, όπως προειδοποίησε ο Τιερί Μπρετόν, Ευρωπαίος επίτροπος για την εσωτερική αγορά. Πρόσφατα, ο Μπρετόν στάθηκε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, λέγοντας ότι αν κάποια πλατφόρμα δε συμμορφωθεί, διαγράφοντας περιεχόμενο που θεωρείται ρητορική μίσους, η Ευρωπαϊκή Ένωση θα μπορεί μέχρι και να μπλοκάρει άμεσα τη λειτουργία της στα 27 κράτη μέλη. «Όταν υπάρχει περιεχόμενο μίσους, περιεχόμενο που καλεί – για παράδειγμα – σε εξέγερση, που καλεί επίσης σε δολοφονίες και κάψιμο αυτοκινήτων, θα πρέπει να διαγράφουν το περιεχόμενο αυτό αμέσως», ανέφερε.
Όλα τα βλέμματα στον Μασκ
Μπορεί και η Amazon και η Zalando να αμφισβητούν τους χαρακτηρισμούς τους ως VLOP στο δικαστήριο. Αλλά η οριστική εγκατάλειψη μιας αγοράς περίπου 450 εκατομμυρίων καταναλωτών δεν είναι το είδος της απόφασης που θα μπορούσε να πετάξει στο μέσο C-suite. Ακόμα κι αν όλα τα βλέμματα είναι στραμμένα στο τι θα κάνει ο ιδιοκτήτης του Twitter/X, Elon Musk.
Η κοινωνική πλατφόρμα έχει επίσης οριστεί ως VLOP – αλλά, από τότε που ο Musk ανέλαβε τον έλεγχο του X (πρώην Twitter), κινείται προς την αντίθετη κατεύθυνση της συμμόρφωσης με τη DSA. Επομένως, η Επιτροπή προειδοποιεί εδώ και μήνες ότι η πλατφόρμα αντιμετωπίζει μεγάλο έργο για να αποφύγει την παραβίαση της DSA.
Ο Μπρετόν είπε ότι η εταιρεία θα πρέπει να αποδείξει ότι αυτές οι μέθοδοι είναι αρκετά ισχυρές ώστε να πληρούν τους νέους κανόνες.
«Κίτρινη κάρτα» στο TikTok
Το TikTok, ομοίως, δεν συμμορφωνόταν ακόμη με τους κανόνες μετά από ένα stress test στα μέσα Ιουλίου. Έκτοτε, η μητρική εταιρεία Bytedance Inc. ανακοίνωσε ότι σύντομα θα ενημερώσει την εφαρμογή ώστε να συμμορφώνεται με τους νέους κανόνες,
0 Post a Comment:
إرسال تعليق