Ανάμεσα στους μεγαλύτερους νικητές της πανδημίας ήταν και τα καταστήματα ηλεκτρονικού εμπορίου.
Στις ΗΠΑ, τα στοιχεία του Γραφείου Απογραφής δείχνουν ότι αγαθά αξίας 571,2 δισ. δολαρίων πωλήθηκαν διαδικτυακά το 2019. Το επόμενο έτος, ο αριθμός αυτός σημείωσε αύξηση 43%, φτάνοντας τα 815,4 δισ. δολάρια. Το 2022, οι ετήσιες καταναλωτικές δαπάνες στο ηλεκτρονικό εμπόριο στις ΗΠΑ έφτασαν για πρώτη φορά κοντά στο ένα τρισ. δολάρια, όπως μεταδίδει το BBC.
Αλλά ο τεράστιος όγκος των αγαθών που πωλήθηκαν και στάλθηκαν από τις αποθήκες των εταιρειών όπως η Amazon και η H&M, είχε ένα τίμημα για αυτές. Περίπου το 17% των διαδικτυακών αγορών επιστράφηκε το 2022, από 21% το προηγούμενο έτος, ενώ σημειώθηκε εκθετική αύξηση συγκριτικά με τα προ-πανδημίας επίπεδα.
Το 2022, ηλεκτρονικές αγορές αξίας 212 δισ. δολαρίων, επιστράφηκαν μόνο στις ΗΠΑ, δηλαδή σχεδόν το ένα τέταρτο της αξίας των αγορών γενικά.
Παρά το γεγονός ότι πολλά διαδικτυακά καταστήματα είχαν πολυετή εμπειρία στην επεξεργασία, τη συσκευασία και την αυθημερόν παράδοση των παραγγελιών όταν «χτύπησε» η πανδημία, πολύ λιγότερες εταιρείες είχαν δημιουργήσει μια εξίσου ισχυρή διαδικασία για να χειριστούν το πιο δύσκολο –και ακριβό– πρόβλημα της επεξεργασίας των επιστροφών για τόσο μεγάλο όγκο πωλήσεων.
Αναζητώντας τη λύση στο πρόβλημα, ποσοστό περίπου 40% των ηλεκτρονικών καταστημάτων χρεώνει για την επιστροφή ενός αντικειμένου.
Για τις επιχειρήσεις, η χρέωση αυτή δεν τις βοηθά μόνο να μειώσουν τα έξοδά τους, αλλά έχει και άλλα οφέλη. Για παράδειγμα, όταν ένας καταναλωτής γνωρίζει ότι θα πληρώσει για την επιστροφή, μπαίνει σε μία διαδικασία να κάνει πιο συνειδητές αγορές.
Αλλά και στις περιπτώσεις όπου ο πελάτης αναγκάζεται να προσέλθει στο κατάστημα για να κάνει την επιστροφή του, αυτή η επίσκεψη είναι πολύ πιθανό να οδηγήσει σε επιπλέον αγορές.
Από την άλλη, οι επιχειρήσεις έχουν μέσω των επιστροφών έναν ακόμα τρόπο να συσφίξουν τις σχέσεις τους με τους πελάτες τους, καλώντας τους να εγγραφούν σε προγράμματα μελών, με το δέλεαρ των δωρεάν επιστροφών. Με αυτό τον τρόπο, οι εταιρείες μπορούν να προσεγγίσουν ευκολότερα τους συγκεκριμένους καταναλωτές, με τη σχέση αυτή να οδηγεί τελικά σε περισσότερες αγορές στο μέλλον.
πηγη moneyreview.gr
0 Post a Comment:
إرسال تعليق