Με αμείωτους ρυθμούς συνεχίζονται οι άπατες μέσω μηνύματος ή email, που στέλνουν δήθεν υπάλληλοι των Ελληνικών Ταχυδρομείων, ή άγνωστοι αριθμοί που προτείνουν εργασία με δελεαστικούς μισθούς έτσι ώστε να παραπλανήσουν τους παραλήπτες και να τους αδειάσουν τους τραπεζικούς τους λογαριασμούς.
Αναγνώστες, επικοινώνησαν με το Dnews και ανέφεραν πως δέχτηκαν τα συγκεκριμένα μηνύματα. Ευτυχώς για εκείνους δεν έπεσαν στην παγίδα και αφού δεν προχώρησαν τη διαδικασία αντιθέτως μπλόκαραν τον αποστολέα.
Τα μηνύματα όπως φαίνεται και στις φωτογραφίες είτε γράφουν πως το υποτιθέμενο δέμα έχει φτάσει στην αποθήκη των ΕΛΤΑ, ωστόσο δεν μπορεί να παραδοθεί «λόγω ελλιπών πληροφοριών διεύθυνσης». Στη συνέχεια του μηνύματος ζητούν να ακολουθήσει η συγκεκριμένη διαδικασία για να επιβεβαιωθούν τα στοιχεία.
Ακόμα ένα είδος μηνύματος είναι η προσφορά εργασίας. «Συστήνουμε εργασία πλήρους ή μερικής απασχόλησης 30-150 ευρώ ανά ώρα».
Υπενθυμίζεται ότι το «phishing» πραγματοποιείται συνήθως με τη αποστολή emails από υποτιθέμενη υπαρκτή και νόμιμη εταιρεία, το οποίο περιλαμβάνει ύποπτο link ή συνημμένο αρχείο.
Η ΕΛΛΑΣ καλεί τους πολίτες να:
- να μην επιλέγουν τους προτεινόμενους συνδέσμους,
- να μην απαντούν στα μηνύματα
- να μην καταχωρούν
- να μην στέλνουν προσωπικά δεδομένα και στοιχεία πιστωτικών καρτών, καθότι σε καμία περίπτωση δεν είναι αληθινά
Τα Ελληνικά Ταχυδρομεία εξέδωσαν ανακοίνωση για την ενημέρωση των πολιτών στην οποία αναφέρεται:
«Τα Ελληνικά Ταχυδρομεία δεν πρόκειται, σε καμία περίπτωση, να σας ζητήσουν στοιχεία τραπεζικού λογαριασμού ή πιστωτικής κάρτας! Οποιοδήποτε μήνυμα τέτοιου περιεχομένου (π.χ. για χρέωση με σκοπό την παράδοση κάποιου δέματος, μέσω email ή SMS) δεν προέρχεται από τα ΕΛΤΑ, αλλά από κακόβουλους χρήστες οι οποίοι προσπαθούν να σας εξαπατήσουν και να υποκλέψουν δεδομένα σας.
Το Γραφείο Εκτελωνισμού Ταχυδρομικών Αντικειμένων (ΓΕΤΑ) δεν πρόκειται, σε καμία περίπτωση, να σας ζητήσει κάποιο χρηματικό ποσό με κατάθεση σε τράπεζα ή με χρήση πιστωτικής κάρτας για παραλαβή δέματος, για δασμούς ή τέλη εκτελωνισμού.
Οι δασμοί και τα τέλη πληρώνονται αυστηρά και μόνο στα καταστήματα ΕΛΤΑ κατά την παραλαβή του δέματος, με τη φυσική παρουσία του πελάτη. Οι υπάλληλοι των ΕΛΤΑ δεν επικοινωνούν ποτέ απευθείας με τους καταναλωτές και δεν ζητούν χρήματα ή προσωπικά δεδομένα.
Τα ΕΛΤΑ είναι ενήμερα για περιπτώσεις κακόβουλων επικοινωνιών (email, SMS) προς το κοινό, οι οποίες χρησιμοποιούν παράνομα το λογότυπο των ΕΛΤΑ και με αφορμή δήθεν παράδοση δέματος, παρακολούθηση αποστολής, απλήρωτες χρεώσεις, κλπ., επιχειρούν να αποσπάσουν χρήματα ή/και προσωπικά δεδομένα σας. Η απάτη λειτουργεί ως εξής:
Λαμβάνετε πλαστό μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου με θέμα “Ειδοποίηση αποτυχίας παράδοσης”, τα οποία παριστάνουν ότι προέρχονται από τα ΕΛΤΑ και περιλαμβάνουν στοιχεία σχετικά με μια ανεπιτυχή προσπάθεια παράδοσης πακέτου.
Το email θα σας ζητήσει να επιβεβαιώσετε τα προσωπικά σας στοιχεία παράδοσης κάνοντας κλικ σε ένα κουμπί ή κατεβάζοντας ένα συνημμένο αρχείο· ενέργειες οι οποίες θα οδηγήσουν σε ενεργοποίηση ιού ή υποκλοπή των δεδομένων σας».
0 Post a Comment:
إرسال تعليق