Για τον απλό χρήστη των υπηρεσιών της Google τα πράγματα φαίνεται πως δουλεύουν εντάξει, όμως η αλήθεια απέχει πολύ από αυτό, χωρίς να το γνωρίζει ο χρήστης. Εμείς, σας ιστοσελίδα, έχουμε πρόσβαση στις σελίδες των υπηρεσιών της Google, που ορίζουν το πως θα φαίνονται οι σελίδες στο διαδίκτυο. Ο απλός χρήστης βλέπει κάποιες σελίδες από την αναζήτηση, το Google News και το Google Discover χωρίς να γνωρίζει όμως αν αυτές είναι οι σελίδες που τον ενδιαφέρουν πραγματικά. Για τις ιστοσελίδες η κατάσταση είναι πολύ πιο τραγική και όλο αυτό επηρεάζει επιχειρήσεις, καταστήματα, ενημερωτικές σελίδες και φυσικά τον χρήστη.
Καλώς ή κακώς η Google είναι το μεγαλύτερο μέρος του διαδικτύου. Εκεί έχεις το email σου, εκεί κάνεις αναζήτηση, εκεί βλέπεις βίντεο και εκεί βασίζεις την επιχείρησή σου. Με την έλευση της τεχνητής νοημοσύνης όμως, η Google έτρεξε να προλάβει τις εξελίξεις, προσφέροντας μια υλοποίηση που απέχει πολύ από το να είναι καλή. Και εκεί ξεκινούν τα προβλήματα.
Από άτομα που έχουν σχέσεις με την εταιρία, μαθαίνουμε πως έχουν αφήσει τα πάντα στην τεχνητή νοημοσύνη. Για αυτό άλλωστε η Google έχει απολύσει χιλιάδες άτομα, καθώς η δουλειά τους έχει αντικατασταθεί από την ΑΙ. Από εκείνη τη στιγμή ένα βουνό από προβλήματα ξεκίνησαν, που δείχνουν πως δε μπορείς να βασιστείς στην Google για τίποτα.
Αρχικά υπάρχουν σοβαρά προβλήματα στην παρακολούθηση της επισκεψιμότητας μιας σελίδας, με τα Google Analytics να έχουν γίνει μπάχαλο. Η ζωντανή ενημέρωση των ενεργών χρηστών, είναι εντελώς αναξιόπιστη, ενώ πρέπει να περιμένουμε μέχρι το μεσημέρι της επόμενης ημέρας για να δούμε τι επισκεψιμότητα είχε η σελίδα την περασμένη ημέρα. Απαράδεκτες καταστάσεις, πόσο μάλλον για ένα προϊόν που χρησιμοποιούν όλες μα όλες οι ιστοσελίδες και βασίζουν εκεί τη δουλειά τους.
Προχωράμε στο Google Search Console. Είναι η πλατφόρμα της Google που παίρνει όλα τα άρθρα μιας ιστοσελίδας για να τα εμφανίσει στην αναζήτηση και στο Google Discover. Αυτή η υπηρεσία από την προηγούμενη Παρασκευή απλά δεν ανανεώνεται. Δεν δίνει καμία αναφορά από τις 28 Ιουνίου και μετά και πιθανότατα δεν παίρνει και όλα τα άρθρα των σελίδων, ώστε να τις εμφανίσει στις υπηρεσίες της.
Το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι οι αναβαθμίσεις στον αλγόριθμο της αναζήτησης. Γίνονται ανά τακτά χρονικά διαστήματα, με δύο μεγάλες αναβαθμίσεις να συμβαίνουν μέσα στον χρόνο και με μικρότερες που γίνονται κάθε 1-2 μήνες. Η τελευταία μεγάλη αναβάθμιση ήταν τον Μάρτιο του 2024 και χρειάστηκε 45 μέρες για να ολοκληρωθεί. Σε αυτή την περίοδο είδαμε όλοι οι κάτοχοι ιστοσελίδων την επισκεψημότητά μας να κατακρημνίζεται, ανάλογα με την ημέρα. Αρκετές σελίδες έχασαν για πάντα το κοινό τους, αφού σταμάτησαν να εμφανίζονται στην αναζήτηση, προς όφελος σελίδων όπως το Reddit και το Quora, που ο καθένας μπαίνει και γράφει το μακρύ του και το κοντό του. Άρα εκτός από τις ιστοσελίδες, χαμένος βγαίνε και ο χρήστης, που λαμβάνει χαμηλότερου επιπέδου πληροφορίες.
Η ίδια κατάσταση είναι και στο YouTube και τον αλγόριθμό του. Πόσα βίντεο από σελίδες που έχετε κάνει Subscribe σας δείχνει; Μιλάμε για σελίδες που έχετε επιλέξει να ακολουθείτε, γιατί θέλετε να βλέπετε το περιεχόμενό τους. To YouTube πλέον δείχνει προτάσεις για ότι ανοησία του κατέβει, αντί για αυτά που έχουμε επιλέξει εμείς πως μας ενδιαφέρουν. Όλα αυτά από την πανέξυπνη τεχνητή νοημοσύνη της Google.
Από τις χειρότερες εμπειρίες όμως θα βρείτε στο Google News. Αν μπείτε σήμερα για να ενημερωθείτε για επιστήμη και τεχνολογία, θα βρείτε φοβερά άρθρα για το πως πόζαρε κάποια άγνωστη στη Μύκονο, πως ο τάδε ηθοποιός φοβάται την θάλασσα και τι είπε το επιμελητήριο τεχνών για ένα θέμα. Τίποτα από αυτά δεν έχει σχέση με την τεχνολογία και οι μισές καταχωρήσεις είναι σε αυτό το στυλ.
Τι άλλο έμεινε, ένα Google Docs που δεν αναβαθμίζεται ιδιαίτερα, ένα Google Photos που είναι απλά αποθήκευση και επεξεργασία φωτογραφιών χωρίς τρομερές απαιτήσεις και δυναμικές αλλαγές και το email που η AI βάζει σημαντικά emails στο Updates και όχι στο βασικό mailbox.
Όλα αυτά είναι κατορθώματα της τρομερής τεχνητής νοημοσύνης που θα αλλάξει τον κόσμο, αλλά μάλλον θα είναι προς το χειρότερο. Η Google ελέγχει όλο το διαδίκτυο. Αν δεν είσαι στην Google σχεδόν δεν υπάρχεις. Εκείνη με μία αναβάθμιση ή με μια απόφαση της AI μπορεί να σου κλείσει την επιχείρηση, την ιστοσελίδα σου ή ακόμα και τον λογαριασμό σου με ότι περιέχει.
Θα έπρεπε να σοβαρευτεί και να φέρει πίσω το προσωπικό της για να φτιάξουν τα κακώς κείμενα. Δεν μπορείς να αφήνεις πλατφόρμες που ο κόσμος βασίζει την δουλειά του και τα δεδομένα του, στο έλεος της τεχνητής νοημοσύνης. Δεν γίνεται να βασίζει ο κόσμος την ενημέρωσή του σε κάτι που δε μπορεί να ξεχωρίσει τον σαρκασμό και την πλάκα από την πραγματικότητα. Τέλος δε γίνεται να δουλεύεις με κάτι χωρίς να ξέρεις ποιες μέρες θα είναι στις καλές του και πότε θα πηγαίνουν όλα τελείως στραβά.
Το αστείο είναι πως όλα αυτά δούλευαν πολύ καλύτερα πριν την έλευση της τεχνητής νοημοσύνης. Και φαντάζομαι πως το ίδιο θα συμβεί και σε όλες τις άλλες πλατφόρμες που θα μπορούσαν να ανταγωνιστούν την Google. Προς το παρόν όμως παίζει μπάλα μόνη της, καθώς οι άλλες προτάσεις είναι συνήθως αρκετά χειρότερες.
Αυτό το άρθρο γράφτηκε κυρίως για να πω τον πόνο μου κάπου, γιατί τα νεύρα μου έχουν γίνει τσατάλια, καθώς η Google κάνει πάλι αλλαγές και υπολειτουργούν 2-3 σημαντικές για την σελίδα υπηρεσίες. Με την Google πάντα είχαμε μια σχέση αγάπης και μίσους, όμως τελευταία τείνουμε προς το δεύτερο.
0 Post a Comment:
إرسال تعليق