Το 2023, ένας μηχανικός πήγε σε ένα λούνα παρκ με την οικογένειά του. Είχαν ένα καροτσάκι και ένας από τους γονείς έμεινε πίσω για να το προσέχει, ενώ οι υπόλοιποι πήγαιναν βόλτα. Όταν κατέβηκαν, η εφαρμογή του πάρκου εντόπισε ότι κάποιος περίμενε, έστειλε ειδοποίηση και τους άφησε να μπουν μέσω του fast-track, παρακάμπτοντας τις ουρές.
Αυτό είναι μόνο ένα από τα χιλιάδες περιστατικά που αποκαλύπτουν τη δύναμη του γεωεντοπισμού μέσω Bluetooth και Wi-Fi. Όμως, πίσω από αυτή την τεχνολογία κρύβονται σοβαρά ζητήματα ιδιωτικότητας.
Η τοποθεσία αποκαλύπτει πολλά για τις προτιμήσεις και τις συνήθειες μας. Η ακρίβεια αυτών των πληροφοριών επιβεβαιώνει αν αγοράζουμε γάλα βρώμης ή αγελάδας στο σούπερ μάρκετ, αν μας αρέσει να παραμένουμε μπροστά στις βιτρίνες των φτηνών καταστημάτων ρούχων ή αν μας ενδιαφέρει περισσότερο να διαβάζουμε λογοτεχνικά ή επιστημονικής φαντασίας βιβλία.
Ισπανοί ερευνητές παρουσίασαν σε διεθνές συνέδριο (PETS, Ουάσινγκτον) στοιχεία για το πώς χιλιάδες εφαρμογές Android συλλέγουν δεδομένα τοποθεσίας χωρίς τη χρήση GPS, μέσω των Bluetooth και Wi-Fi σημάτων, όπως αναφέρει η El Pais. Με τη βοήθεια έτοιμων πακέτων λογισμικού (SDKs), τρίτες εταιρείες αποκτούν πρόσβαση σε τοποθεσίες χρηστών, ακόμα κι αν οι ίδιοι δεν έχουν δώσει σχετική άδεια.
«Σε ένα μετρό, μπορεί να υπάρχει ένας «φάρος» Bluetooth για να μετρά τους επιβάτες. Αλλά τίποτα δεν εμποδίζει ένα SDK σε μια εφαρμογή να κάνει αυτό που περιγράφουμε: να γνωρίζει ακριβώς ότι βρίσκεσαι στο μετρό», λέει ο Ταπιαδόρ. «Αυτό σημαίνει ότι μπορείς να ταυτοποιήσεις ξανά το άτομο και να συνδέσεις όποιον πέρασε από εδώ με όποιον πέρασε από εκεί», προσθέτει. Η μεγαλύτερη πρόκληση αυτών των ερευνών είναι να ανακαλύψεις πού καταλήγουν τελικά αυτά τα δεδομένα και πώς χρησιμοποιούνται: είναι ένα πράγμα να ξέρεις ποια δεδομένα συλλέγει ένα SDK, και άλλο να ξέρεις τι γίνεται με αυτά. «Συνδέονται με το Android Advertising ID, ένα αναγνωριστικό που δείχνει τη συσκευή σου και εσένα, κάτι που υποδηλώνει ότι τα χρησιμοποιούν για να σε παρακολουθούν. Μπορούν να σου στείλουν email, ειδοποίηση ή να τα συγκεντρώσουν σε έναν διακομιστή για να δημιουργήσουν προφίλ με βάση αυτά τα στοιχεία», λέει ο Vallina.
Αυτός ο τρόπος έχει σχεδιαστεί για να αποκτήσει κάτι πολύτιμο: την τοποθεσία του χρήστη, αποφεύγοντας τη διαδικασία συναίνεσης. «Αν ρωτούσες μια εταιρεία που βασίζεται στην παρακολούθηση τι είναι αυτό που την ενδιαφέρει περισσότερο για έναν άνθρωπο, και έπρεπε να διαλέξει μόνο ένα πράγμα, μάλλον θα έλεγε την τοποθεσία», εξηγεί ένας από τους συγγραφείς της έρευνας. «Δεν προκαλεί έκπληξη που τεχνολογικά, μεγάλο μέρος της προσπάθειας παρακολούθησης στρέφεται στην απόκτηση δεδομένων τοποθεσίας.

0 Post a Comment:
إرسال تعليق