Τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα βρίσκονται υπό την πίεση να εντείνουν την ασφάλεια τους, καθώς τάσεις όπως το mobile banking θέτουν τις υποδομές των τραπεζικών πληροφοριακών συστημάτων σε καθεστώς αυξημένου ρίσκου ψηφιακών επιθέσεων.
Όλο και περισσότεροι πελάτες παίζουν σημαντικό ρόλο στον εντοπισμό περιστατικών ασφαλείας, καθώς το ένα τέταρτο (24%) των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων δηλώνει ότι αρκετές από τις απειλές που αντιμετώπισε το 2016 αναγνωρίστηκαν και αναφέρθηκαν από τους πελάτες του.
Σύμφωνα με την Έρευνα Financial Institutions Security Risks, που πραγματοποιήθηκε από την Kaspersky Lab και τη B2B International, οι επενδύσεις στην ασφάλεια βρίσκονται ψηλά στη λίστα προτεραιοτήτων τραπεζών και χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων. Υποφέροντας από επιθέσεις τόσο εναντίον των δικών τους υποδομών όσο και εναντίον των πελατών τους, οι τράπεζες λιανικής έχουν τριπλάσιες χρηματικές δαπάνες σε σύγκριση με μη χρηματοπιστωτικούς οργανισμούς αντίστοιχου μεγέθους. Επιπλέον, το 64% των τραπεζών παραδέχεται ότι θα επενδύσει στη βελτίωση της ασφάλειας των δικών του πληροφοριακών συστημάτων ανεξαρτήτως από την απόδοση της επένδυσης, προκειμένου να ανταποκριθεί στις αυξανόμενες απαιτήσεις των κυβερνητικών ρυθμιστικών αρχών, των ανώτατων διοικητικών στελεχών αλλά και των πελατών του.
Παρότι οι τράπεζες καταβάλουν σημαντικές προσπάθειες αλλά και μεγάλο μέρος του προϋπολογισμού τους ώστε να διασφαλίσουν την περίμετρο τους απέναντι σε γνωστές και άγνωστες ψηφιακές απειλές, προστατεύοντας όλο το εύρος των πληροφοριακών συστημάτων που υπάρχουν αυτή τη στιγμή – από τα πιο παραδοσιακά μέχρι τα πιο εξειδικευμένα, τα ATMs και τα τερματικά σημεία πώλησης – παρότι αυτό έχει αποδειχτεί δύσκολο. Το τεράστιο και συνεχώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον των απειλών, σε συνδυασμό με την πρόκληση βελτίωσης της συμπεριφοράς των πελατών αναφορικά με την ασφάλειά τους έχει δώσει στους απατεώνες ακόμα περισσότερα τρωτά σημεία προς εκμετάλλευση.
Οι αναδυόμενοι κίνδυνοι που σχετίζονται με το mobile banking τονίζονται στην έκθεση ως μια τάση που μπορεί να εκθέσει τις τράπεζες σε νέες ψηφιακές απειλές. Το 42% των τραπεζών προβλέπει ότι η συντριπτική πλειονότητα των πελατών του θα χρησιμοποιήσει το mobile banking μέσα στα επόμενα τρία χρόνια, αλλά παραδέχεται ότι οι χρήστες είναι πολύ απρόσεκτοι με την online συμπεριφορά τους.
Η πλειονότητα των τραπεζών που συμμετείχαν στην έρευνα παραδέχθηκε (46%) ότι οι πελάτες της δέχονται συχνά επίθεση από προσπάθειες phishing, με το 70% των τραπεζών να αναφέρει περιστατικά οικονομικής απάτης ως αποτέλεσμα, τα οποία οδήγησαν σε χρηματική απώλεια.
Η άνοδος των επιθέσεων phishing και κοινωνικής μηχανικής εναντίον πελατών, έχει οδηγήσει τις τράπεζες να επανεκτιμήσουν τα μέτρα ασφαλείας που λαμβάνουν στον τομέα αυτό. Το 61% των ερωτηθέντων θεωρεί τη βελτίωση της ασφάλειας εφαρμογών και ιστοσελίδων που χρησιμοποιούν οι πελάτες του ως μία από τις κύριες προτεραιότητες του στον τομέα της ασφάλειας, ενώ ακολουθεί η εφαρμογή πιο πολύπλοκων μεθόδων πιστοποίησης και επαλήθευσης των λεπτομερειών σύνδεσης (βασική προτεραιότητα για το 52%).
0 Post a Comment:
إرسال تعليق