Ξεκίνησε νέα ενημερωτική πρωτοβουλία και καμπάνια που στόχο έχει να συμβάλλει στην πληροφόρηση των Ελλήνων καταναλωτών σχετικά με τη χρήση των καρτών για αγορές στο διαδίκτυο.
Την πρωτοβουλία ανέλαβαν ο GR.EC.A (Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου – GReek ECommerce Association) με τη συνεργασία της Mastercard (στρατηγικού συνεργάτη και υποστηρικτή του Συνδέσμου).
Παράλληλα, η καμπάνια έχει και εκπαιδευτικό χαρακτήρα, με βασική επιδίωξη να βοηθήσει τους Έλληνες καταναλωτές να λύσουν απορίες και να ξεπεράσουν τους ενδοιασμούς που έχουν σχετικά με τη χρήση κάρτας, όταν πραγματοποιούν online αγορές.
Στο πλαίσιο σχετικής εκδήλωσης, ο GR.EC.A παρουσίασε μία σειρά από στοιχεία που σκιαγραφούν το περιβάλλον του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα σήμερα. Συγκεκριμένα, ο κλάδος του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα καταγράφει συνεχή και σημαντική ανάπτυξη, με το τζίρο του να αγγίζει πλέον τα €4 δισ. (2% του ΑΕΠ), καθώς όλο και περισσότεροι Έλληνες επιλέγουν να πραγματοποιούν τις αγορές τους online. Αντίστοιχα, όλο και περισσότεροι έμποροι προσφέρουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους online (περισσότερα από 6.500 ελληνικά e-shops).
Σήμερα, στη χώρα οι “online” καταναλωτές ξεπερνούν τα 3 εκ. (σε σύνολο μεγαλύτερο από 7 εκ. χρήστες internet), σύνολο που αντιστοιχεί στο 40% του «online» πληθυσμού, ενώ σημαντική είναι και η αύξηση των αγορών από ελληνικά e-shops (περισσότεροι από το 80% των e-shoppers).
Είναι εντυπωσιακό, σύμφωνα με τα στοιχεία έρευνας που παρουσίασε το ELTRUN (το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών) για το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα (2016), ότι παρά την αλματώδη ανάπτυξη της χρήσης καρτών τα δύο τελευταία χρόνια, αλλά και της συνεχούς ανόδου του ηλεκτρονικού εμπορίου, η αντικαταβολή παραμένει για τους Έλληνες η δημοφιλέστερη μέθοδος πληρωμής για τις online αγορές τους. Όπως δείχνουν τα στοιχεία, το υψηλό ποσοστό της αντικαταβολής στην Ελλάδα συνδέεται με τον φόβο των καταναλωτών για θέματα ασφάλειας και διαφύλαξης προσωπικών δεδομένων (διαδικτυακή απάτη), καθώς και την ανησυχία για το προϊόν που τελικά θα παραλάβουν (ποιότητα, δυνατότητα επιστροφής ή αλλαγής κ.α.).
Στον αντίποδα, ο GR.EC.A παρουσίασε τα οφέλη των ηλεκτρονικών πληρωμών και της χρήσης κάρτας στο ηλεκτρονικό εμπόριο, τόσο για τους καταναλωτές, όσο και τους εμπόρους. Με τη χρήση ηλεκτρονικών μέσων πληρωμής στις online αγορές τους, οι καταναλωτές πραγματοποιούν τις αγορές τους εύκολα και με μεγαλύτερη ευελιξία, εξοικονομώντας χρόνο τόσο κατά τη συναλλαγή, όσο και κατά την παραλαβή των προϊόντων τους. Παράλληλα, απολαμβάνουν και άλλα οφέλη, όπως εκπτώσεις και ευκολίες αποπληρωμής.
Αντίστοιχα, οι έμποροι με τη χρήση ηλεκτρονικών μέσων πληρωμής στα e-shops, εξασφαλίζουν τη λειτουργία τους σε ένα διαφανές επιχειρηματικό και οικονομικό περιβάλλον, με ουσιαστικές δυνατότητες για ανάπτυξη εξωστρέφειας, μέσω του διασυνοριακού εμπορίου. Επιπρόσθετα, μέσω των ηλεκτρονικών συναλλαγών, ενισχύεται η μείωση της φοροδιαφυγής και φοροαποφυγής.
Το πιο ουσιαστικό πλεονέκτημα για όλες τις πλευρές είναι ότι οι συναλλαγές γίνονται αξιόπιστα και με ασφάλεια, απαντώντας έτσι σε ένα από τα βασικότερα ζητήματα των καταναλωτών, αλλά και σε μία ουσιαστική ανάγκη των εμπόρων.
Με γνώμονα όλα τα παραπάνω, ο GR.EC.A με την υποστήριξη της Mastercard, ανέλαβε την πρωτοβουλία για ενίσχυση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης στις online πληρωμές, με τη χρήση κάρτας, λανσάροντας την καμπάνια “Ξεπέρασέ το”, με στόχο τη δημιουργία και την εδραίωση μιας νέας κουλτούρας στις online αγορές και την αξιοποίηση των δυνατοτήτων των ηλεκτρονικών πληρωμών, με τη χρήση κάρτας.
0 Post a Comment:
إرسال تعليق