Η αγορά των GPUs αναμένεται να αποκτήσει μεγαλύτερο ενδιαφέρον μετά την συνεχή "κόντρα" που έχουν οι AMD και NVIDIA σχετικά με το DirectX 12.
Την τελευταία εβδομάδα έχουν ξεσπάσει δεκάδες συζητήσεις σε forums και στο Reddit σχετικά με τις επιδόσεις των τωρινών GPUs σε περιβάλλον DirectX 12. Οι δύο εταιρείες AMD και NVIDIA έχουν ανταλλάξει πριν μερικές μέρες εκφράσεις σχετικά με τις επιδόσεις που έχουν σε DirectX 12 τίτλους όπως το Ashes of the Singularity. Στη μέση μπαίνει και το στούντιο ανάπτυξης του παραπάνω παιχνιδιού, αλλά και του Star Swarm το οποίο χρησιμοποιούσε το Mantle για αυξημένες επιδόσεις σε AMD hardware. Το DirectX 12 με το Mantle σαν πρότυπα έχουν τρομερές ομοιότητες ως προς τη δομή τους ενώ θα το υποστηρίξει τόσο η AMD όσο και η NVIDIA σε πολλές υπάρχουσες GPUs και φυσικά σε μελλοντικές. Η NVIDIA ανέφερε πως το νεότερο benchmark Ashes of the Singularity δεν αντιπροσωπεύει τις επιδόσεις των καρτών σε παιχνίδια DirectX 12 λέγοντας μάλιστα πως υπάρχει και bug με το MSAA φίλτρο antialiasing, κάτι που η Oxide υποστηρίζει πως είναι πρόβλημα του driver της "πράσινης".
Σημαντικό ρόλο παίζει και η τεχνολογία Async Compute που υπάρχει στις AMD GCN κάρτες γραφικών, όμως όχι στις NVIDIA όπως για παράδειγμα τις Maxwell αρχιτεκτονικής όπου δε διαθέτει το συγκεκριμένο χαρακτηριστικό παραλληλισμού. Η εν λόγω τεχνολογία δίνει τη δυνατότητα σε μια συμβατή GPU, όπως για παράδειγμα την R9 390X να λάβει για επεξεργασία περισσότερα του ενός "αντικείμενα" δημιουργώντας έτσι μια πιο "εμπλουτισμένη ουρά επεξεργασίας". Η ουρά επεξεργασίας με το Async Computing περιλαμβάνει το post-processing rendering, λεπτομέρειες σκίασης και δυναμικού φωτισμού και της εξομάλυνσης των ακρών, κάτι που γνωρίζουμε σαν antialiasing.
Μάλιστα η Oxide αναφέρει πως μέσα από τον driver υπήρχε η επιλογή για Async Compute, όμως μετά από απαίτηση της NVIDIA, απενεργοποιήθηκε καθώς οι επιδόσεις ήταν κατά πολύ χαμηλότερες όπως δήλωσε πριν από λίγες ημέρες εκπρόσωπος του στούντιο ανάπτυξης. Το DirectX 12 μπορεί να απασχολήσει πολλαπλά νήματα από τον επεξεργαστή και έτσι η τεχνολογία ενδέχεται να φέρει πλεονεκτήματα που θα είναι μεγάλα σε μερικές περιπτώσεις, ανάλογα με τη μηχανή γραφικών του εκάστοτε developer, ενώ γίνεται λόγος πως ακόμα και οι κονσόλες θα μπορούν να εκμεταλλευτούν τη συγκεκριμένη τεχνική κάτι που ίσως λειτουργήσει και αντίστροφα, στη περίπτωση των ported τίτλων. Η AMD τοποθετείται και στους ισχυρισμούς της NVIDIA που αφορούν την "πλήρη υποστήριξη DirectX 12" στις κάρτες γραφικών της, όσον αφορά το feature level των καρτών.
Η AMD αναφέρει πως τα χαρακτηριστικά που λείπουν από τις κάρτες της, όπως το "Raster Ordered Views and Conservative Raster" είναι αχρείαστα για την αρχιτεκτονική τους. Εκτός από αυτά, τομείς όπως αυτοί της τεχνολογίας εικονικής πραγματικότητας LiquidVR θα λειτουργούν με χαμηλότερο latency και με καλύτερες επιδόσεις από την Maxwell αρχιτεκτονική. Η Oculus VR δείχνει να ενδιαφέρεται περισσότερο στις GCN κάρτες της AMD παρά της NVIDIA κυρίως για το μικρότερο latency που μπορούν να επιτύχουν (10ms από περίπου 25ms της Maxwell).
Και ενώ οι δύο κορυφαίες εταιρείες του χώρου θα συνεχίζουν να διασταυρώνουν τα ξίφη τους, ας περιμένουμε να ξεκαθαρίσει το τοπίο με την έλευση του DirectX 12 και των πρώτων τίτλων για να βγάλουμε ασφαλή συμπεράσματα για το ποιος θα έχει το "πάνω χέρι" στην αγορά των καρτών γραφικών από άποψη επιδόσεων, σε μια αγορά που έχει πληγεί αισθητά το τελευταίο διάστημα. Όλα τα παραπάνω μπορείτε να τα δείτε και στο link της πηγής.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης
(
Atom
)
0 Post a Comment:
Δημοσίευση σχολίου