Σύμφωνα με αναφορές, το DirectX 12, η νέα έκδοση του γνωστού API της Microsoft, θα ενεργοποιεί διατάξεις multi-GPU, και αυτό σημαίνει πως οι χρήστες θα μπορούν να εκμεταλλευτούν την συνδυαστική ισχύ επεξεργαστών γραφικών διαφορετικών κατασκευαστών (π.χ Radeon και GeForce).
Το DirectX 12 δεν λειτουργεί με τον ίδιο τρόπο που λειτουργούσαν παλαιότερες εκδόσεις του API, αφού πρόκειται για ένα low-level API που σε αρκετές περιπτώσεις παρουσιάζει σημαντικές ομοιότητες με το Mantle της AMD, με την διαφορά ότι το τελευταίο λειτουργεί μόνο με hardware της AMD.
Το χαρακτηριστικό του DirectX 12 που θα επιτρέψει την παράλληλη λειτουργία καρτών γραφικών GeForce και Radeon στο ίδιο σύστημα ονομάζεται Explicit Asynchronous Multi-GPU και συνδυάζει τους πόρους από διαφορετικές κάρτες γραφικών, και αφήνει στον developer την δυνατότητα να μοιράσει το workload όπως κρίνει αυτός, επιτρέποντας το διαθέσιμο hardware να αναλαμβάνει διαφορετικές εργασίες. Ένα στοιχείο του νέου χαρακτηριστικού με την ονομασία Explicit Asynchronous Multi-GPU είναι ότι τα frame buffers δεν χρειάζεται πια να γίνονται "mirrored".
Με απλά λόγια, τα παλαιότερα APIs, για να εκμεταλλευτούν διατάξεις με δύο κάρτες γραφικών για παράδειγμα, έπρεπε να λειτουργούν παράλληλα, με κάθε μία να αναλαμβάνει το rendering της επόμενης εικόνας εναλλάξ, του επόμενου καρέ (Alternate Frame Rendering), και αυτό σημαίνει ότι και οι δύο κάρτες γραφικών έπρεπε να έχουν φορτωμένα τόσο τα δεδομένα υφών όσο και τα δεδομένα γεωμετρίας στις μνήμες τους.
Επομένως, παρόλο που το σύστημα είχε δύο κάρτες γραφικών, και κάθε μία κάρτα γραφικών διέθετε 4GB μνήμης για παράδειγμα, το συνολικό frame buffer περιοριζόταν στα 4GB. Με το DirectX 12, εισέρχεται η μέθοδος frame rendering με την ονομασία SFR (Split Frame Rendering) και αυτό σημαίνει ότι ο developer θα μπορεί να διαχωρίσει χειροκίνητα ή αυτόματα τα δεδομένα που αφορούν στις υφές ή στα γεωμετρικά δεδομένα όπως επιθυμεί ανάμεσα στις δύο κάρτες γραφικών.
Έτσι οι δύο κάρτες γραφικών θα εργάζονται πάνω στο ίδιο καρέ, αλλά σε διαφορετικό τμήμα της εικόνας στην οθόνη με τον αριθμό των τμημάτων, να ισοδυναμεί με τον αριθμό των καρτών γραφικών που βρίσκονται εγκατεστημένες στο σύστημα.
0 Post a Comment:
إرسال تعليق