Κωνσταντίνος Δημόπουλος
Η δύναμη του internet έγκειται στον τρόπο με τον οποίο βοηθά τους developers σε κάθε γωνιά του πλανήτη να δημιουργήσουν τεχνολογία που θα καλυτερεύσει την καθημερινότητα μας. Οι ανοιχτές προσεγγίσεις, αυτές δηλαδή που ξεκινούν από το ευκολόχρηστο software, τιμολογούνται δίκαια και με διαφάνεια, και δημιουργούνται με σκοπό να χρησιμοποιηθούν από τρίτους που θα τις βελτιώσουν και θα τις διαμοιράσουν, μεταμορφώνουν επί της ουσίας τον τρόπο λειτουργίας ολόκληρων τομέων σε παγκόσμιο επίπεδο! Από τις πληρωμές (Braintree) και το hosting (AWS) μέχρι τις επικοινωνίες (Twilio) και την κινητή τηλεφωνία (Android).
Για κάποιο αδιευκρίνιστο λόγο όμως, το online ticketing, η online διαχείριση και έκδοση εισιτηρίων δηλαδή, παραμένει σε νηπιακό επίπεδο. Κι αυτό είναι κάτι που θα πρέπει να αλλάξει.
Ο λόγος που κάτι τέτοιο δεν έχει επιτευχθεί μέχρι τώρα είναι πολύ συγκεκριμένος. Σε παγκόσμιο επίπεδο, η Ticketmaster (και η μητρική της εταιρεία, Live Nation), καθώς και μια χούφτα των ανταγωνιστών της, έχουν χρησιμοποιήσει τη δύναμη της «ατζέντας» τους ώστε να κλειδώσουν ομάδες, πρωταθλήματα αλλά και τους ιδιοκτήτες των συναυλιακών αρένων για τα επόμενα χρόνια, με μεγάλα συμβόλαια που τους αναγκάζουν να χρησιμοποιούν τις πλατφόρμες τους κατά αποκλειστικότητα, αφήνοντας τους καταναλωτές χωρίς άλλη επιλογή από το να δεχθούν τις -σημαντικές- αμοιβές τους.
Λίγο πολύ, αυτή η πραγματικότητα έχει μεταφερθεί και σε πολύ μικρότερες αγορές όπως αυτή της χώρας μας, όπου οι αντίστοιχες πρακτικές εξακολουθούν να εφαρμόζονται σχεδόν απαράλλακτες τα τελευταία 20 (και πλέον) χρόνια, παρά την αλματώδη ανάπτυξη της τεχνολογίας. Μόνο που υπάρχει μια ειδοποιός διαφορά! Ακριβώς λόγω του περιορισμένου όγκου της τοπικής αγοράς, η ανάπτυξη και κυρίως η διάδοση μια ανοιχτής πλατφόρμας που θα κάνει το online ticketing μια σύγχρονη υπηρεσία που θα ωφελεί τόσο τους fans όσο και τους διοργανωτές.
Τι ακριβώς σημαίνει όμως ανοιχτή πλατφόρμα για το online ticketing; Επί της ουσίας οι καλλιτέχνες, οι αθλητικές ομάδες και όλοι οι πολιτιστικοί οργανισμοί θα μπορούν να διαθέτουν αυτόνομα τα εισιτήρια τους, χωρίς μεσάζοντες, μέσα από τη χρήση δικών τους εφαρμογών και ιστοσελίδων ή μέσω Facebook, Amazon και λοιπών τρίτων συνεργατών έχοντας τον απόλυτο έλεγχο της διαδικασίας.
Οι fans θα μπορούν παράλληλα να αγοράζουν και αυτοί τα εισιτήρια που τους ενδιαφέρουν παντού. Θα μπορούν επίσης να τα πουλάνε ή να τα μεταφέρουν όπου εκείνοι επιθυμούν με μεγαλύτερη ευκολία αφού το μαγικό χαρτάκι είναι πλέον δική τους ιδιοκτησία (και όχι του εκάστοτε διοργανωτή που τους το προμηθεύει, όπως ισχύει σήμερα).
Το μεγαλύτερο όμως κέρδος είναι ότι χρησιμοποιώντας ανοιχτά APIs, οι software developers θα έχουν τη μοναδική ευκαιρία να εμπλουτίσουν και να διευρύνουν την όλη εμπειρία για τον εκάστοτε fan. Μπορεί π.χ. μια ομάδα ή ένα συγκρότημα να θέλει να πουλήσει εισιτήρια μέσω μια σύμπραξης με κάποια εταιρεία ταξί ώστε να εξασφαλίσει πακέτα που θα περιλαμβάνουν και τη μετακίνηση των πελατών της ή να οργανώσει carpools μεταξύ αγνώστων που θέλουν να παραβρεθούν στο ίδιο πολιτιστικό/αθλητικό δρώμενο! Οι δυνατότητες είναι πραγματικά απεριόριστες.
Στο τέλος της ημέρας, οι καλλιτέχνες και οι ομάδες ενδιαφέρονται περισσότερο για τη δημιουργία μιας καλύτερης εμπειρία για τους οπαδούς και εκείνοι νοιάζονται περισσότερο για το πώς θα την απολαύσουν. Οι κλειστές πλατφόρμες προσθέτουν εκ των πραγμάτων τριβή στο μικρό αυτό οικοσύστημα. Οι ανοικτές πλατφόρμες στον πυρήνα τους επιτρέπουν, την εκμετάλλευση της δύναμης (και τη συλλογική σοφία) του διαδικτύου για την επίλυση των υφιστάμενων προβλημάτων αλλά και την δημιουργία αφάνταστων -μέχρι τώρα- εμπειριών.
0 Post a Comment:
إرسال تعليق