freegr

Πεδίο «μάχης» η συνδρομητική τηλεόραση- Οι νέοι παίκτες που έρχονται το 2022


 Ευμετάβλητο παρουσιάζεται το τοπίο της συνδρομητικής τηλεόρασης στη χώρα μας, την ώρα που οι τηλεθεατές της pay tv πολλαπλασιάζονται και πολλοί εξ αυτών στρέφονται μάλιστα από το συνδρομητικό πιάτο στις OTT υπηρεσίες. 
Νέες αλλαγές προοικονομούν και οι παίκτες, εγχώριοι και διεθνείς, που αναμένεται να κάνουν το ντεμπούτο τους το επόμενο διάστημα, με πρόθεση να αναδιαμορφώσουν την αγορά και τα μερίδια των ήδη καθιερωμένων παικτών.

Στις πέντε επιλογές με «ελληνική» σφραγίδα (Cosmote TV, Nova, Vodafone TV, Wind Vision και Cinobo) αναμένεται να προστεθεί και μια ακόμα, η οποία θα φέρει την υπογραφή του Antenna. Αντίστοιχα η λίστα των διεθνών πλατφορμών που περιλάμβανε μέχρι σήμερα το Netflix, το Apple TV+ και το Amazon Prime, θα αυξηθεί προσεχώς με δύο καθιερωμένους διεθνώς, παίκτες, τo ΗΒΟ MAX και το Disney+.

Πλησιάζει η ώρα για την συνδρομητική υπηρεσία του Antenna

Παρότι σχεδιάζεται εδώ και καιρό, στην τελική ευθεία φέρεται να μπαίνει η συνδρομητική πλατφόρμα του Antenna, με τις πληροφορίες να αναφέρουν ότι μέχρι το Πάσχα, το αργότερο μέχρι το καλοκαίρι θα υπάρξουν σχετικές ανακοινώσεις. Πέραν της συνδρομητικής, αυτή την περίοδο ο όμιλος σχεδιάζει και τις νέες του επενδύσεις σε studios παραγωγής ταινιών και τηλεοπτικών σειρών, οι οποίες έρχονται σε συνέχεια της απόκτησης του 30% του Antenna Ελλάδος από τον αραβικό μιντιακό κολοσσό, MBC Group. Σημειωτέον ότι η MCB Group με έδρα το Ντουμπάι, η οποία τοποθετήθηκε στον Antenna μέσω αύξησης μετοχικού κεφαλαίου ύψους €225 εκατ. ευρώ, αποτελεί τον μεγαλύτερο Όμιλο media στη Μέση Ανατολή και τη Βόρεια Αφρική ο οποίος διαθέτει streaming πλατφόρμα και πάνω από 17 κανάλια, στα οποία μπορούν να έχουν πρόσβαση περί τα 350 εκατομμύρια τηλεθεατές. Παρότι οι πληροφορίες αναφέρουν ότι οι προαναφερθείσες επενδύσεις δεν αναμένεται να κατευθυνθούν στα υφιστάμενα ελληνικά κανάλια - άρα ούτε και στην νέα ΟΤΤ υπηρεσία - δεν αποκλείονται τυχόν συνέργειες από τις παραγωγές περιεχομένου που θα προκύψουν μέσα από τη συνεργασία με την MBC Group. Σύμφωνα με τα όσα έχουν γίνει γνωστά άλλωστε, η νέα πλατφόρμα, η οποία προς το παρόν φέρει την ονομασία «AΝΤ1 Plus», θα παρέχει στους συνδρομητές μια ευρεία γκάμα θεαμάτων, με νέες παραγωγές (πριν προβληθούν από τον AΝΤ1 TV), ξένο πρόγραμμα, ντοκιμαντέρ και πολλά άλλα. Αυτό που μένει να φανεί είναι, αν σε αυτή, θα συμπεριληφθούν και κάποιοι από τους αγώνες του Μουντιάλ (σ.σ. ο Antenna έχει διασφαλίσει τα δικαιώματα μετάδοσης του Παγκόσμιου Κυπέλου 2022 που θα διεξαχθεί στο Κατάρ), πληροφορία που κυκλοφορεί ευρέως το τελευταίο διάστημα, την οποία όμως τα στελέχη του οργανισμού δεν φαίνονται πρόθυμα να αποσαφηνίσουν. Τουλάχιστον μέχρι στιγμής. Αν ισχύσει κάτι τέτοιο, και μάλιστα με χαμηλό κόμιστρο συνδρομής, τότε η πλατφόρμα θα μπορεί να συναγωνιστεί τις συνδρομητικές υπηρεσίες των Cosmote και Nova υπό την έννοια ότι θα προσφέρει τόσο ψυχαγωγικό όσο και αθλητικό περιεχόμενο.

Οι νέες διεθνείς αφίξεις

Η νέα συνδρομητική υπηρεσία του Antenna ωστόσο είναι μια από τις νέες επιλογές που θα έχουν εν ευθέτω οι έλληνες τηλεθεατές. Εντατικές είναι οι προετοιμασίες και για την είσοδο στην χώρα των Disney Plus και HBO Max, δύο πλατφορμών που χαίρουν, διεθνώς, μεγάλης απήχησης.

Στην περίπτωση της γνωστής πλατφόρμας της Walt Disney αναμένεται να φτάσει στην χώρα μας (και σε ακόμα 41 χώρες), μέσα στο καλοκαίρι. Ήδη μάλιστα αν επισκεφτεί κανείς τον επίσημο ιστότοπο της βρίσκει την αρχική σελίδα στα ελληνικά και μπορεί να καταχωρήσει το email του για να λάβει πληροφορίες μόλις ενεργοποιηθεί η υπηρεσία. Παρότι περισσότερες λεπτομέρειες για το περιεχόμενο ή το κόστος συνδρομής δεν έχουν γίνει γνωστές, παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι η τιμή θα κινηθεί στα ίδια επίπεδα με τις λοιπές χώρες που χρησιμοποιούν ευρώ, δηλαδή 8,99 ευρώ το μήνα και 89,99 ευρώ η ετήσια, εκτός κι αν υπάρξουν μικρές διαφοροποιήσεις εξαιτίας της διαφορετικής πολιτικής ΦΠΑ στην Ελλάδα. Παράλληλα δεν κρίνουν απίθανο το ενδεχόμενο η εταιρεία να επιλέξει να συνεργαστεί με κάποιον εγχώριο πάροχο, όπως για παράδειγμα την Vodafone TV, προσφέροντας ένα συνδυαστικό πακέτο συνδρομής. Να θυμίσουμε ότι η συνδρομητική υπηρεσία Disney+ προβάλλει περιεχόμενο από το κινηματογραφικό σύμπαν των Disney, Pixar, Marvel, Star Wars, National Geographic και Star και το τελευταίο τρίμηνο της προηγούμενης χρονιάς κατάφερε να προσθέσει περί τα 11,8 εκατ. νέους συνδρομητές στη βάση της, πολύ περισσότερους από τους νέους συνδρομητές του Netflix (8,3 εκατ.) το οποίο κατέγραψε την ίδια περίοδο το χειρότερο τρίμηνο στην ιστορία του. Πλέον οι συνδρομητές του Disney+ ανέρχονται σε 129,8 εκατ. με τα 42,9 εκατ. αυτών να εδράζονται σε Καναδά και ΗΠΑ, τα 41,1 διεθνώς και ακόμα 45 εκατ. συνδρομητές να είναι εγγεγραμμένοι στην υπηρεσία Disney+ Hotstar, η οποία προσφέρεται από την Disney σε συνδυασμό με την ήδη υπάρχουσα συνδρομητική πλατφόρμα της Ινδίας, Star India.

Μέσα στο τρέχον έτος θα εκπέμψει στην ελληνική μικρή οθόνη και ένας ακόμα ισχυρός παίκτης της διεθνούς σκηνής. Ο λόγος για το HBO Max της Warner Media, υπηρεσία που έκανε πρεμιέρα τον Μάιο του 2020. Παρότι και στην περίπτωση του HBO Max, περιεχόμενο και ύψος συνδρομής δεν έχουν διευκρινιστεί, η συνδρομή εκτιμάται ότι θα κινηθεί στα επίπεδα άλλων ευρωπαϊκών χωρών (€8.99/μήνα και €69.99 η ετήσια συνδρομή στην περίπτωση της Ισπανίας για παράδειγμα), με τις τυχόν διαφοροποιήσεις που θα υπάρξουν να προβλέπονται μικρές και να εδράζονται και πάλι στην διαφορετική πολιτική ΦΠΑ. Σημειωτέον ότι οι συνδρομητές του HBO και του HBO Max ανήλθαν στο τέλος του έτους τα 73,8 εκατ. Παρότι οι συνδρομητές στην περίπτωση της Αμερικής μειώνονται (σ.σ. ειδικά στο τρίτο τρίμηνο του προηγούμενου έτους οι απώλειες ήταν μεγάλες εξαιτίας της απόφασης της HBO να αφαιρέσει το HBO Max από την πλατφόρμα της Amazon Prime), καλύπτονται από την αύξηση των διεθνών συνδρομών. Οι προβλέψεις για την συνέχεια είναι μάλιστα αισιόδοξες, με την Warner Media να αναμένει περαιτέρω ενίσχυση της συνδρομητικής της βάσης, μετά και την συγχώνευση με την Discovery Inc., εφόσον το deal τύχει της έγκρισης των αρμόδιων αρχών.

Διαφοροποιητικό στοιχείο στην περίπτωση του HBO Max θα αποτελέσει η ενδεχόμενη σύμπραξη της πλατφόρμας με εγχώριο τηλεπικοινωνιακό πάροχο και συγκεκριμένα με την Vodafone, η οποία αποτελεί μέχρι σήμερα το «επίσημο σπίτι της HBO» στη χώρα. Σύμφωνα με πληροφορίες του insider.gr οι δύο εταιρείες βρίσκονται ήδη σε προχωρημένες συζητήσεις για προνομιακή διάθεση της υπηρεσίας μέσω της πλατφόρμας της Vodafone TV. Αν μάλιστα η συμφωνία προχωρήσει και το HBO Max ενσωματωθεί στην Over The Top συνδρομητική υπηρεσία τηλεόρασης της Vodafone, θα μπορούσε να προφέρει για παράδειγμα στον καταναλωτή Vodafone TV και HBO Max σε προνομιακή τιμή ή και να ρίχνει ακόμα περισσότερο την τιμή για κάποιο χρονικό διάστημα, αν συνδυαστεί με σταθερή τηλεφωνία και Internet υψηλών ταχυτήτων. Εφόσον οι πληροφορίες επιβεβαιωθούν η Vodafone θα ενισχύσει αισθητά το ψυχαγωγικό της περιεχόμενο και πολύ πιθανόν και την συνδρομητική της βάση, η οποία σήμερα αριθμεί περί τους 140.000 συνδρομητές.

Αλλαγές και στους υπάρχοντες παίκτες

Στις δυνητικές αλλαγές του συνδρομητικού τηλεοπτικού τοπίου θα πρέπει να συμπεριληφθεί και η συνένωση των δυνάμεων των Nova - Wind Vision, η οποία θα έρθει όταν προχωρήσει η συγχώνευση των δύο εταιρειών που ανήκουν πλέον στον Όμιλο της United. Παρότι τα σχέδια συνένωσης δεν έχουν αποσαφηνιστεί, αν ακολουθηθεί ο δρόμος της ενσωμάτωσης των συνδρομητών της Wind Vision στην φρέσκια EON TV, η Nova θα αυξήσει την συνδρομητική της βάση κατά 80.000 συνδρομητές, απειλώντας τον μέχρι σήμερα πρώτο παίκτη, Cosmote TV.

Αλλαγές στα μερίδια αγοράς που ξέραμε μέχρι σήμερα δεν αποκλείεται να φέρει και η σκληρή μάχη που έδωσαν εν μέσω θέρους Cosmote TV και Nova-Eon για το αθλητικό περιεχόμενο καθώς και οι επενδύσεις που δρομολογούν και οι δύο πλατφόρμες στο ψυχαγωγικό περιεχόμενο. Να θυμίσουμε ότι η Cosmote TV απέκτησε την αποκλειστική μετάδοση όλων των εντός έδρας αγώνων της ΑΕΚ, του Απόλλωνα Σμύρνης, του Βόλου, του Ιωνικού, της Λαμίας, του ΟΦΗ, του Παναθηναϊκού και του Παναιτωλικού ενώ η Nova-ΕΟΝ θα συνεχίσει να μεταδίδει τους αγώνες του Ολυμπιακού, του ΠΑΟΚ, του Άρη, του Αστέρα Τρίπολης, του Ατρόμητου και του ΠΑΣ Γιάννινα. Με αντίστροφη φορά άλλαξε γήπεδο και το αγγλικό πρωτάθλημα, το οποίο θα μεταδοθεί φέτος από τα αθλητικά κανάλια της Cosmote TV, από την επόμενη όμως χρονιά και για 6 σεζόν θα μετακομίσει στην τηλεόραση της Nova.

Η εικόνα της ελληνικής αγοράς

Σημειωτέον ότι η εγχώρια αγορά της συνδρομητικής τηλεόρασης αριθμούσε το 2021 (α’ εξάμηνο), 1.110.281 συνδρομητές, χωρίς να περιλαμβάνονται στον αριθμό αυτό, όσοι Έλληνες διατηρούν λογαριασμό σε διεθνείς πλατφόρμες τύπου Netflix. Εξ αυτών οι 600.000 περίπου είναι συνδρομητές της Cosmote TV ενώ περίπου 460.000 είναι οι συνδρομητές της Nova (σύμφωνα τουλάχιστον με τις τελευταίες δημοσιευμένες οικονομικές καταστάσεις του 2020. Στην τρίτη θέση έρχεται η Vodafone TV, oι συνδρομητές της οποίας φτάνουν τις 140.000 και αμέσως μετά ακολουθεί η Wind Vision με περίπου 80.000 συνδρομητές. Στα παραπάνω θα πρέπει να προσθέσει κανείς και τους συνδρομητές του Netflix, οι οποίοι σύμφωνα με πληροφορίες του insider.gr αριθμούσαν περί τις 400.000 στην αρχή της πανδημίας. Παρότι η εταιρεία δεν επιμερίζει την συνδρομητική της βάση, παράγοντες της αγοράς αναφέρουν ότι οι Netflix funs έχουν αυξηθεί, όχι όμως εκτοξευτεί, μετά και την τάση των ελληνικών νοικοκυριών να διατηρούν περισσότερες από μια συνδρομές.

About Freegr network

Από το Blogger.