Ρίχνοντας μια ματιά στο μέλλον, το ConsumerLab της Ericsson παρουσιάζει την έκτη έκδοση, της ετήσιας έκθεσης καταναλωτικών τάσεων «Οι 10 κυρίαρχες καταναλωτικές τάσεις για το 2017 και τα επόμενα χρόνια». Η τεχνητή νοημοσύνη (Αrtificial Ιntelligence, AI) φέτος αποτελεί ένα σημαντικό θέμα και οι καταναλωτές θεωρούν ότι θα έχει πολύ πιο εξέχοντα ρόλο σε σχέση με πριν – τόσο στην κοινωνία όσο και στο εργασιακό τους περιβάλλον. Πράγματι, το 35% των προχωρημένων χρηστών του διαδικτύου θα ήθελαν έναν σύμβουλο ΑΙ στην εργασία τους, ενώ ένας στους τέσσερις θα ήθελε ΑΙ ως διευθυντή τους.
Αυτές είναι οι 10 τάσεις για το 2017 και τα επόμενα χρόνια:
1. Τεχνητή Νοημοσύνη παντού: Το 35% των προχωρημένων χρηστών του διαδικτύου θα ήθελαν έναν σύμβουλο ΑΙ στην εργασία τους, ενώ ένας στους τέσσερις θα ήθελε ΑΙ ως διευθυντή τους. Ταυτόχρονα, οι μισοί περίπου ερωτώμενοι ανησυχούν ότι πολλοί άνθρωποι θα χάσουν τη δουλειά τους από ρομπότ με τεχνητή νοημοσύνη.
2. Στο ρυθμό του Internet of Things (IoT): Οι καταναλωτές χρησιμοποιούν αυτοματοποιημένες εφαρμογές όλο και περισσότερο, ενθαρρύνοντας την υιοθέτηση τεχνολογιών ΙοΤ. Οι δύο στους πέντε πιστεύουν ότι οι συσκευές τύπου smartphone θα μάθουν τις συνήθειες τους και θα εκτελούν αυτομάτως διάφορες ενέργειες για λογαριασμό τους.
3. Οι πεζοί οδηγούν τα Αυτόνομα Αυτοκίνητα: Στο μέλλον, είναι πιθανό τα αυτοκίνητα να μην έχουν οδηγούς. Ένας στους τέσσερις πεζούς θα αισθανόταν μεγαλύτερη ασφάλεια διασχίζοντας το δρόμο αν όλα τα αυτοκίνητα ήταν αυτόνομα (χωρίς οδηγό), ενώ το 65 τοις εκατό θα προτιμούσε να διαθέτει αυτόνομο αυτοκίνητο.
4. Συγχωνευμένη Πραγματικότητα: Σχεδόν τέσσερις στους πέντε χρήστες εικονικής πραγματικότητας (VR) πιστεύουν ότι σε τρία μόλις χρόνια θα είναι αδύνατον να ξεχωρίσουμε την εικονική πραγματικότητα από την φυσική πραγματικότητα. Οι μισοί από τους ερωτώμενους ενδιαφέρονται ήδη για γάντια ή παπούτσια που επιτρέπουν την αλληλεπίδραση με εικονικά αντικείμενα.
5. Μη Συγχρονισμένα Σώματα: Καθώς τα αυτόνομα αυτοκίνητα θα γίνονται πραγματικότητα, θα αυξηθούν τα προβλήματα ναυτίας, και τρεις στους δέκα προβλέπουν ότι θα χρειαστούν κατάλληλα χάπια. Ένας στους τρεις θέλει να παίρνει χάπια για τη ναυτία όταν χρησιμοποιεί τεχνολογία εικονικής και επαυξημένης πραγματικότητας.
6. Το Παράδοξο της Ασφάλειας κατά τη χρήση Ευφυών Συσκευών: Πάνω από τους μισούς ερωτηθέντες χρησιμοποιούν ήδη συναγερμούς έκτακτης ανάγκης, υπηρεσίες εντοπισμού (tracking) ή ειδοποιήσεις στο smartphone τους. Ωστόσο, μεταξύ αυτών που αναφέρουν ότι χάρη στο smartphone τους νιώθουν πιο ασφαλείς, τρεις στους πέντε δηλώνουν ότι αναλαμβάνουν μεγαλύτερο ρίσκο επειδή ακριβώς βασίζονται στο κινητό τους.
7. Κοινωνικά Στεγανά: Σήμερα μετατρέπουμε με τη θέλησή μας τα κοινωνικά δίκτυα σε απομονωμένους χώρους-σιλό. Ένας στους τρεις δηλώνει ότι τα κοινωνικά δίκτυα αποτελούν την κύρια πηγή απ’ όπου μαθαίνουν τα νέα της ημέρας. Και πάνω από ένας στους τέσσερεις δηλώνουν ότι εκτιμούν τη γνώμη των ατόμων που περιλαμβάνονται στις επαφές τους περισσότερο από τις απόψεις των πολιτικών.
8. Επαυξημένη Ατομική Πραγματικότητα: Πάνω από τους μισούς θα ήθελαν να χρησιμοποιούν γυαλιά επαυξημένης πραγματικότητας, ώστε να έχουν περισσότερο φωτισμό σε σκοτεινά μέρη και να εντοπίζουν τους κινδύνους. Πάνω από ένας στους τρεις θα ήθελαν να μπορούν να επεξεργαστούν και να αφαιρέσουν διάφορα αντικείμενα στο χώρο τριγύρω τους που τους ενοχλούν.
9. Χάσμα Ιδιωτικότητας: Δύο στους πέντε προχωρημένους χρήστες του διαδικτύου θέλουν να χρησιμοποιούν μόνο κρυπτογραφημένες υπηρεσίες, ωστόσο οι απόψεις είναι μοιρασμένες. Σχεδόν οι μισοί θα ήθελαν να απολαμβάνουν έναν εύλογο βαθμό ιδιωτικότητας σε όλες τις υπηρεσίες, ενώ πάνω από ένας στους τρεις πιστεύουν ότι δεν υφίσταται πλέον ιδιωτικότητα.
10. Μεγάλες Εταιρείες Τεχνολογίας για Όλους: Πάνω από δύο στους πέντε προχωρημένους χρήστες του διαδικτύου θα ήθελαν να προμηθεύονται όλα τους τα προϊόντα από τις πέντε μεγαλύτερες εταιρείες στο χώρο της Πληροφορικής. Μεταξύ αυτών, οι τρεις στους τέσσερις πιστεύουν ότι αυτό θα συμβεί σε πέντε μόλις χρόνια από τώρα.
Τα ευρήματα της έκθεσης των 10 Κυρίαρχων Καταναλωτικών Τάσεων για το 2017 βασίζονται στις παγκόσμιες ερευνητικές δραστηριότητες του Ericsson ConsumerLab για περισσότερα από 20 χρόνια, καθώς και σε δεδομένα από μια online έρευνα προχωρημένων χρηστών του διαδικτύου σε 14 μεγάλες πόλεις από όλο τον κόσμο, η οποία πραγματοποιήθηκε τον Οκτώβριο του 2016
0 Post a Comment:
Δημοσίευση σχολίου