τεχνολογία

.Κυβερνοεπιθέσεις: Αύξηση 2.500% σε 2 χρόνια

Οι κυβερνοεπιθεσεις ως ένα φαινόμενο που θα μας απασχολήσει πολύ τα επόμενα χρόνια θα είναι το θέμα της ημερίδας The 72 Hours που θα πραγματοποιηθεί την επόμενη εβδομάδα σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας. Ως δεδομένο πλέον χαρακτηρίζεται το γεγονός πως μια εταιρεία θα δεχτεί στο μέλλον μια επίθεση από χάκερ, αν αυτό βέβαια δεν έχει συμβεί ήδη. 
Από την άλλη τέτοιες επιθέσεις έχουν έρθει στο φως της δημοσιότητας εξαιτίας προβλημάτων που δημιούργησαν σε κρατικούς μηχανισμούς όπως ιστοσελίδες υπουργείων αλλά και πολυεθνικών εταιριών που συχνά έχουν δημιουργήσει ειδικά τμήματα "άμυνας" για την αντιμετώπισης τους. 
Για τους λόγους της επίσκεψης του στην χώρα μας αλλά και την συμμετοχή του στο παρακάνω συνέριο μας μίλησε ο Moty Cristal, Αντισυνταγματάρχης (εα) στις Ισραηλινές Αμυντικές Δυνάμεις (IDF), με εκτεταμένη επιχειρησιακή εμπειρία στη διαπραγμάτευση κρίσεων και διαλέξεις σε παγκόσμιο επίπεδο σχετικά με τη διαπραγμάτευση κρίσεων και τη σύνθετη διαχείριση κρίσεων.
«Ο σκοπός της επίσκεψής μου είναι να συμμετάσχω σε μια ξεχωριστή εκδήλωση, η οποία διοργανώνεται από την Dom Consulting. Επιθυμούμε να γίνει ευρέως γνωστή η πολυπλοκότητα της διαχείρισης των κρίσεων που προκαλούνται από κυβερνοεπιθέσεις . Η ενημέρωση του κοινού θα γίνει σε τρεις ενότητες.
Α) Αρχικά θα μιλήσουμε για την Ευρωπαϊκή δομή του GPRD και τους κανόνες που κάθε επιχείρηση πρέπει να ακολουθεί ώστε να είναι κατάλληλα προετοιμασμένη απέναντι σε κυβερνοεπιθέσεις.
Β) Στη συνέχεια θα ασχοληθούμε με την περιεκτικότητα και την πολυπλοκότητα αυτών των συμβάντων. Όταν μια εταιρία δεχθεί επίθεση στον κυβερνοχώρο, η κρίση που θα κληθεί να διαχειριστεί, δεν είναι μόνο οικονομική, επικοινωνιακή ή κρίση που αφορά αποκλειστικά το τμήμα πληροφορικής. Ένα τέτοιο συμβάν προκαλεί μια πολύπλευρη κρίση σε μια επιχείρηση και, σύμφωνα με την εμπειρία μας, ο τωρινός τρόπος αντιμετώπισης των κυβερνοεπιθέσεων σε ολόκληρο τον κόσμο, χρήζει σημαντικής βελτίωσης.
Γ) Τέλος επιδιώκουμε να ρίξουμε κάποιο φως σε δύο στοιχεία που χαρακτηρίζουν τις κυβερνοεπιθέσεις. Το πρώτο στοιχεία αφορά τους εκβιασμούς και τα λύτρα που ζητούνται μετά από κάποια κυβερνοεπίθεση. Το δεύτερο στοιχείο αφορά την επικοινωνιακή διαχείριση αυτών των ζητημάτων, καθώς ακόμα και μεγάλες εταιρίες όπως η Sony, η Netflix κλπ αποτυγχάνουν να διαχειριστούν αποτελεσματικά σε επικοινωνιακό επίπεδο, την κρίση που προκαλεί μια κυβερνοεπίθεση. Επομένως στην εκδήλωση αυτή θα μιλήσουμε για τον τρόπο με τον οποίο θα πρέπει να διαπραγματευόμαστε με τους κυβερνοεγκληματίες και τη στρατηγική επικοινωνίας που πρέπει να αναπτύξουμε».
Στην ερώτηση κατά ποσο πιστεύει πως το φαινόμενο τον κυβερνοεπιθεσεων θα αυξηθεί τα επόμενα χρόνια σε εταιρικό και κυβερνητικό επίπεδο ο κ. Moty απαντά πως «το κοινό πρέπει να αρχίσει να μεριμνά, διότι, τα τελευταία δύο χρόνια, οι επιθέσεις στον Κυβερνοχώρο έχουν αυξηθεί κατά 2500%, ενώ έχουν καταβληθεί ως λύτρα, πάνω από ένα δισεκατομμύριο δολάρια.
Οι επιθέσεις αυτές γίνονται είτε για τακτικούς είτε για στρατηγικούς λόγους. Πίσω από αυτές τις επιθέσεις κρύβονται εταιρίες που θέλουν να βλάψουν τους ανταγωνιστές τους, ή κυβερνήσεις που θέλουν να βλάψουν άλλες χώρες. Θυμίζω, ως παράδειγμα, τις πρόσφατες κατηγορίες προς την Ρωσική Κυβέρνηση για την ανάμειξή της στις Αμερικανικές Εκλογές, με στόχο να εξυπηρετηθούν τα συμφέροντά της».
tech.ingr

About Freegr network

Από το Blogger.