Αν τελικά λάβει χώρα τότε θα πρόκειται για τη μεγαλύτερη ανατροπή στο μοντέλο εσόδων της εταιρείας στην ιστορία της, όπως αναφέρει ο Guardian.
Η ριζική αλλαγή είναι φυσική συνέπεια των τεράστιων δαπανών που απαιτούνται για την παροχή της υπηρεσίας, λένε οι ειδικοί, και θα αφήσει κάθε κορυφαίο παίκτη στον τομέα να προσφέρει κάποια ποικιλία συνδρομητικού μοντέλου για να καλύψει το κόστος του.
Οι προτάσεις της Google, τις οποίες αποκάλυψαν για πρώτη φορά οι Financial Times, θα συνεπάγονται ότι η εταιρεία θα προσφέρει αποκλειστικά τη νέα λειτουργία αναζήτησης στους χρήστες των premium συνδρομητικών υπηρεσιών της, στις οποίες οι πελάτες πρέπει ήδη να εγγραφούν αν θέλουν να χρησιμοποιούν τους βοηθούς τεχνητής νοημοσύνης σε άλλα εργαλεία της Google, όπως το Gmail και η σουίτα γραφείου της.
Με την εν λόγω εμπειρία αναζήτησης, που δοκιμάζεται σε beta για επιλεγμένους χρήστες, η γεννητική τεχνητή νοημοσύνη της Google χρησιμοποιείται για να απαντά απευθείας σε ερωτήματα με μία μόνο απάντηση, σε παρόμοιο στυλ με τη συνομιλιακή προσέγγιση του ChatGPT και των ανταγωνιστών του.
«Η αναζήτηση με τεχνητή νοημοσύνη είναι πιο ακριβή στον υπολογισμό από τις παραδοσιακές διαδικασίες αναζήτησης της Google. Έτσι, χρεώνοντας την αναζήτηση AI η Google θα επιδιώξει να ανακτήσει τουλάχιστον αυτό το κόστος», δήλωσε η Χέδερ Ντάου, επικεφαλής επιστήμονας δεδομένων στη συμβουλευτική εταιρεία ψηφιακού μετασχηματισμού UST.
Τι απαντά η Google
Το δημοσίευμα σχολίασε η ίδια η Google, αναφέροντας μεταξύ άλλων πως δεν εξετάζει την προσφορά αναζήτησης χωρίς διαφημίσεις, και πως θα συνεχίσει να εμπλουτίζει τις υπηρεσίες της με νέες, premium δυνατότητες.
Ειδικότερα η Google τονίζει: "Εδώ και χρόνια, επαναπροσδιορίζουμε την Αναζήτηση Google, βοηθώντας τους ανθρώπους να αποκτήσουν πρόσβαση στην πληροφορία με τον πιο εύκολο τρόπο. Με την ενσωμάτωση της παραγωγικής τεχνητής νοημοσύνης (generative AI) στην Αναζήτηση Google, έχουμε ήδη ανταποκριθεί σε δισεκατομμύρια ερωτήματα, ενώ παρατηρούμε αύξηση των αιτημάτων αναζήτησης σε όλες τις μεγάλες αγορές μας. Συνεχίζουμε να βελτιώνουμε με ταχείς ρυθμούς το προϊόν για την εξυπηρέτηση των νέων αναγκών των χρηστών".
Σχετικά με τους ισχυρισμούς για τις συνδρομές η Google αναφέρει: "Δεν προετοιμάζουμε, ούτε εξετάζουμε το ενδεχόμενο να προσφέρουμε μια εμπειρία αναζήτησης χωρίς διαφημίσεις. Θα συνεχίσουμε να εμπλουτίζουμε τις υπηρεσίες μας με νέες premium δυνατότητες και υπηρεσίες ώστε να ενισχύσουμε τα οφέλη των συνδρομητών των προϊόντων της Google. Αυτήν την στιγμή, δεν έχουμε κάτι να ανακοινώσουμε".
0 Post a Comment:
Δημοσίευση σχολίου