freegr

CloudReady OS: Κάνε το laptop σου να “τρέχει” απλά

Το συγκεκριμένο άρθρο έχει στόχο να αναφερθεί στο CloudReady OS της εταιρείας Neverware. Είναι μια εταιρεία η οποία διαθέτει τρεις εκδόσεις του λειτουργικού της, μια δωρεάν για τους ιδιώτες και δυο επι πληρωμή για οργανισμούς και επιχειρήσεις. Όντας κάτοχος ενός aiwo notebook, και λόγω του γεγονότος ότι σέρνεται με Windows 10, θέλησα να το πειράξω, να βρω μια εναλλακτική, καθώς το πρόβλημα άρχιζε και γινόταν όλο πιο φανερό. Το aiwo ζητούσε επιτακτικά να βρεθεί ένας αντικαταστάτης του, το πορτοφόλι όμως δεν υπάκουγε. Έτσι λοιπόν, αποφάσισα να του περάσω το Cloudready. Λέω δεν έχω να χάσω τίποτα.
Το Cloudready OS είναι ένα λειτουργικό σύστημα της Neverware, στην ουσία ένα πειραγμένο Chrome OS. Η Neverware έχει κάνει τροποποιήσεις στο γνωστό σε όλους μας Chrome OS της Google για να μπορέσει να τρέξει σε πλήθος ηλεκτρονικών υπολογιστών. Και πράγματι έτσι έγινε. Μέχρι στιγμής το έχω εγκατεστημένο στο Aiwo notebook μου αλλά και στο HP laptop της οικογένειας. Πάμε να δούμε πολύ σύντομα, τι μου άρεσε, τι δεν μου άρεσε.
Πρώτον, έλυσα το βασικότερο πρόβλημα που είχα. Και τα δυο laptops μου πετάνε αυτή τη στιγμή. Το Aiwo έχει έναν Intel Z8350 επεξεργαστή και πραγματικά σερνόταν με Windows 10. Πλέον, κάνω κλικ και αμέσως βρίσκομαι στο παράθυρο που θέλω. Το ίδιο συμβαίνει με το HP laptop της οικογένειας. Θα πρέπει να αναφέρω σε αυτό το σημείο, ότι δεν υποστηρίζει Play Store apps. Με την Neverware να δηλώνει ότι είναι εξαιρετικά δύσκολη υπόθεση να φέρει μια τέτοιου είδους υποστήριξη αυτή τη στιγμή στο λειτουργικό.
Το λειτουργικό αποτελείται, μόνο από τον browser του Chrome και η όλη εργασία γίνεται μέσω αυτού και με τα chrome extensions. Το Netflix λειτουργεί κανονικά, αρκεί να προβείτε στην εγκατάσταση των Media Plugins μέσα από τις ρυθμίσεις του λειτουργικού. Δυστυχώς, δεν δουλεύουν τα εξωτερικά ηχεία στο AIWO, δεν αναγνωρίζει την θύρα των 3.5 ιντσών, αντίθετα στο HP δουλεύουν μια χαρά. (Μάλλον επειδή είναι πιο άγνωστο μοντέλο και θέμα κάποιων  drivers υποθέτω).
Η αλήθεια είναι ότι δεν μπορείς να κάνεις πολλά πράγματα. Ναι είναι γρήγορο, και μάλιστα είναι πολύ γρήγορο, ναι μπορείς να δεις Netflix, μπορείς να ακούσεις το Spotify, μπορείς να δεις τα emails σου, να πληρώσεις λογαριασμούς, γενικώς μπορείς να κάνεις ό,τι σου επιτρέπει ένας browser. Αλλά μέχρι εκεί. Το χρησιμοποιώ κάθε μέρα για τις ανάγκες του techmaniacs.gr. Δηλαδή αν κάποιος το θέλει για σύνταξη κειμένου πχ στο Google Docs, αν κάποιος το θέλει απλά για πλοήγηση στο διαδίκτυο και έχει ένα παλαιότερο λάπτοπ αργό, είναι πολύ καλό.
Όμως, δεν το συνιστώ για κυρίως PC, γιατί είναι σχεδόν σίγουρο ότι ίσως δεν σε βολέψει. Εγώ πάντως το χρησιμοποιώ κάθε μέρα και σαν κυρίως PC, αφού σχεδόν όλη τη μέρα είμαι συνδεδεμένος στο  techmaniacs.gr και είμαι καλυμμένος. Το πιο δύσκολο πράγμα να συνηθίσω, είναι η εναλλαγή γλώσσας στο πληκτρολόγιο, που δεν είναι πρόβλημα του εν λόγω λειτουργικού, αλλά χαρακτηριστικό του Chrome OS.
Στο  Neverware μπορείς να βρεις τα πάντα για το πως να το εγκαταστήσεις.
Δεν είναι πληρωμένο ποστ, εκφράζω απλά τη γνώμη μου για κάτι που χρησιμοποίησα ο ίδιος και μπορεί να βολέψει και άλλους.

About Freegr network

Από το Blogger.