Μέσα στις πρώτες έξι μέρες της λειτουργίας του ο mAigov βομβαρδίστηκε από συνολικά 110.000 ερωτήσεις πολιτών! Από αυτές, οι 97.000 ερωτήσεις (ποσοστό 89%) αφορούσαν τη λήψη πληροφοριών για διάφορες υπηρεσίες και παροχές του Δημοσίου, ενώ οι υπόλοιπες 13.000 (11%) αποσκοπούσαν στο να «τρολάρουν» το mAigov, δοκιμάζοντας την εξυπνάδα του!
OT FORUM – Παπαστεργίου: Βάζουμε την τεχνητή νοημοσύνη στη μεταρρύθμιση του δημόσιου βίου
Σε πρώτη ζήτηση βρέθηκαν οι πληροφορίες για τις ταυτότητες (29,61%), τα τέλη κυκλοφορίας (15,3%), τις συνταξιοδοτήσεις (11,99%), το επίδομα θέρμανσης (10,29%), τις υπεύθυνες δηλώσεις (10,43%), την έκδοση διαβατηρίου (9,05%), την έκδοση πιστοποιητικού οικογενειακής κατάστασης (7,09%) και την έκδοση εξουσιοδοτήσεων (6,24%).
Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, από το σύνολο των 97.000 «μη τρολ» ερωτήσεων που υποβλήθηκαν από τους πολίτες στον ψηφιακό βοηθό, σε 71.780 περιπτώσεις (74%) η απάντηση που δόθηκε με την «πρώτη» ήταν πλήρως κατανοητή – ικανοποιητική, ενώ σε 25.220 περιπτώσεις (26%) χρειάστηκε και δεύτερη διευκρινιστική ερώτηση.
Από τους πολίτες που μίλησαν με τον ψηφιακό βοηθό, σε αξιολόγηση του mAigov προχώρησαν οι 2.417. Οι θετικές αξιολογήσεις ανήλθαν σε 1.876, ενώ οι αρνητικές ήταν 541.
Το Gov.gr στη νέα εποχή
«Ο ψηφιακός βοηθός mAigov έβαλε το Gov.gr, το νούμερο ένα brand του ελληνικού Δημοσίου, στη νέα εποχή της τεχνητής νοημοσύνης. Το γεγονός ότι ο ψηφιακός βοηθός δέχθηκε 110.000 ερωτήσεις μέσα στις πρώτες έξι ημέρες μάς γεμίζει με αισιοδοξία για τη συνέχεια», λέει στα «ΝΕΑ» ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου και προσθέτει:
«Αν και έχουμε την απλή πραγμάτωση μιας εφαρμογής AI σε σχέση με τις δυνατότητες που μπορεί να μας προσφέρει η χρήση της, αποδεικνύει ωστόσο ότι η Ελλάδα και τολμά και μπορεί να βρίσκεται στην πρωτοπορία των τεχνολογικών εξελίξεων. Στόχος μας είναι να αξιοποιήσουμε τις δυνατότητες που μας προσφέρει η ΤΝ, ώστε το επόμενο διάστημα να προσφέρουμε στους πολίτες και τις επιχειρήσεις ακόμη πιο αποτελεσματικές, σύγχρονες και αξιόπιστες υπηρεσίες, ενδυναμώνοντας καθημερινά την εμπιστοσύνη τους σε ένα ευέλικτο ψηφιακό κράτος».
Ο προσωπικός αριθμός
Τη σκυτάλη από τον ψηφιακό βοηθό αναμένεται να πάρει εντός του Ιανουαρίου ο Προσωπικός Αριθμός (ΠΑ). Σύντομα αναμένεται η έκδοση του σχετικού Προεδρικού Διατάγματος που θα καθορίζει τον τρόπο της απονομής του.
Ο ΠΑ καθιερώθηκε (με τον Νόμο 4727/20 – άρθρο 11) για την επαλήθευση της ταυτότητας των φυσικών προσώπων στις συναλλαγές τους με το Δημόσιο. Οι φορείς του δημόσιου τομέα επεξεργάζονται τον ΠΑ, μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων, με αποκλειστικό σκοπό την επαλήθευση της ταυτότητας των φυσικών προσώπων για την παροχή δημόσιων υπηρεσιών, τη διεκπεραίωση υποθέσεων και την άσκηση των αρμοδιοτήτων τους. Οι φορείς του Δημοσίου δεν θα συλλέγουν και δεν θα αποθηκεύουν στα πληροφοριακά τους συστήματα τον ΠΑ.
Ειδικότερα, ο ΠΑ θα χορηγείται μία φορά στα φυσικά πρόσωπα που διαθέτουν ΑΦΜ ή ΑΜΚΑ και θα αποτελείται από τον ΑΦΜ συν τρία επιπλέον αλφαριθμητικά στοιχεία (αριθμοί και κοινά γράμματα ελληνικού και λατινικού αλφαβήτου). Την πρώτη περίοδο χορήγησης του ΠΑ, τα φυσικά πρόσωπα θα έχουν τη δυνατότητα επιβεβαίωσης της αντιστοίχισης των αναγνωριστικών αριθμών των μητρώων (ΑΦΜ, ΑΜΚΑ, ΑΔΤ) και θα επιλέγουν τα δύο από τα τρία αλφαριθμητικά στοιχεία του ΠΑ.
Ο ΠΑ θα είναι μοναδικός για κάθε φυσικό πρόσωπο, δεν θα αλλάζει και θα απενεργοποιείται μόνο με τον θάνατο ή την κήρυξή του σε αφάνεια, καθώς και σε περίπτωση παύσης ισχύος των προϋποθέσεων έκδοσης ΠΑ.
0 Post a Comment:
Δημοσίευση σχολίου