ειδησεις

Τα social media επιμένουν στη ρητορική του μίσους

Παρόλο που τα social media διευκολύνουν τη διαπροσωπική επικοινωνία, αποτελούν παράλληλα και καταλύτες της ρητορικής του μίσους. Στη σκιά της πρόσφατης αντισημιτικής επίθεσης στις ΗΠΑ, οι New York Times έκαναν μία μικρή έρευνα σε social media, όπως το Facebook και το Instagram για τα hashtags που διακινούνται στα διάφορα posts και εκεί διαπιστώθηκε ότι είναι χιλιάδες οι λέξεις κλειδιά που ενισχύουν τη ρητορική του μίσους απέναντι σε διάφορες κοινωνικές ή εθνοτικές ομάδες. Μέχρι και ξεκάθαρες αναφορές στη ναζιστική ιδεολογία, χωρίς καμία συγκάλυψη εντοπίστηκαν από την μικρή έρευνα των New York Times, γεγονός που προκαλεί ανησυχία, καθώς τέτοιες ακραίες αντιλήψεις παύουν πλέον να κρύβονται και εμφανίζονται ανοιχτά. 
Ένα στοιχείο που προκαλεί προβληματισμό είναι το ότι οι εταιρείες που έχουν δημιουργήσει τα social media δεν έχουν βρει ακόμα τον τρόπο να περιορίζουν τη ρητορική του μίσους που διακινείται μέσω αυτών. Η παγκόσμια δύναμη των social media εντείνει τον προβληματισμό αυτό. Αξίζει να σημειωθεί ότι το Facebook δηλώνει ότι μόλις το 38% της ρητορικής του μίσους που διακινείται μέσω αυτού μπορεί να εντοπιστεί από τα εσωτερικά του συστήματα ελέγχου. Σύμφωνα με μία άλλη έρευνα από το ΜΙΤ, οι ψευδείς ειδήσεις είναι κατά 70% πιο πιθανό να διακινηθούν μέσω retweets στο Twitter, από ό,τι οι πραγματικές… Τα social media φέρεται ότι είναι έτοιμα να αντιδράσουν και δηλώνουν ότι θα επενδύσουν στην Τεχνητή Νοημοσύνη προκειμένου να μπορούν να ελέγχουν καλύτερα το τι διακινείται μέσα από εκείνα.

About Freegr network

Από το Blogger.