Ως επιστήμονας στον τομέα της βιώσιμης αξιοποίησης ορυκτών πόρων, και ως γονιός, νιώθω ντροπή. Ντροπή! Δυστυχώς, η κάθε είδους φετιχιστική κοινωνική συμπεριφορά προς τα γκάτζετ και την τεχνολογία, συμπεριφορά που αγγίζει τα όρια της ψυχασθένειας, οδηγεί σε απάνθρωπες καταστάσεις στον τομέα των εξορύξεων. Ναι, η τεχνολογία, και ειδικά η κινητή τηλεφωνία, είναι απαραίτητο εργαλείο στη σύγχρονη ζωή.
Κανείς δεν αμφισβητεί την ανάγκη τους. Ακόμη και αυτό το άρθρο δημιουργήθηκε με τη χρήση ενός υπολογιστή ο οποίος περιέχει δεκάδες ορυκτά. Ακόμη και τα τυχόν σχόλια που θα υπάρξουν. Κανείς δεν μπορεί να ξεφύγει από την τεχνολογία, δημιουργήθηκαν με τη χρήση τεχνολογίας, η οποία σε κάποιο στάδιο της παραγωγής της εμπεριέχει τη χρήση ορυκτών. Κάποια στιγμή, σε κάποιο στάδιο της ζωής του ο/η οποιοσδήποτε θα χρειασθεί την τεχνολογία, και εμμέσως τα ορυκτά. Κανείς όμως δεν θέλει να εξορύσσονται τα οποιαδήποτε ορυκτά υπό αυτές τις άθλιες συνθήκες. Υπάρχουν τρόποι εξόρυξης, μοντέλα, μέθοδοι, επιστημονικές πρακτικές οι οποίες σίγουρα δεν συμπεριλαμβάνουν μικρά παιδιά και οι οποίες είναι ασφαλείς τόσο για το περιβάλλον. όσο και τους εργαζόμενους και την κοινωνία ολόκληρη. Μέθοδοι και πρακτικές εξόρυξης οι οποίες συνάδουν με όρους Βιώσιμης Ανάπτυξης:
1. Ας εκπαιδεύσουμε τα παιδιά μας, αλλά κυρίως τους εαυτούς μας, πως τα κινητά τηλέφωνα, και γενικότερα τα γκάτζετ, δεν αποδεικνύουν το κοινωνικό μας status. Το αν κάποιος διαθέτει ή όχι ένα πανάκριβο smartphone δεν τον/την μετατρέπει σε σπουδαίο άνθρωπο. Τα κινητά τηλέφωνα είναι εργαλεία: τίποτε περισσότερο. Ας περάσει αυτό το μήνυμα και μέσα στα σχολεία.
2. Ας στείλουμε ως παγκόσμια κοινωνία ένα μήνυμα στις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας: αποχή μίας ημέρας από το κινητό. Καμία κλήση. Κανένα μήνυμα. Ως ημερομηνία ας επιλεγεί η 22α Απριλίου 2017: τυχαίνει να είναι η παγκόσμια Ημέρα της Γης. Θα αποτελεί ένα συμβολισμό και τίποτε περισσότερο. Ας ξεκινήσει και ας περάσει παντού σε όλον το κόσμο. Λέμε ναι στα ορυκτά, λέμε ναι στη χρήση της τεχνολογίας, αλλά λέμε όχι στις απάνθρωπες μεθόδους εξόρυξης. Ίσως το μήνυμα τελικά κατορθώσει να φτάσει έμμεσα εκεί που πρέπει: μέσω των τελικών χρηστών (end users: εταιρείες κινητών) στους προμηθευτές τους: τις εξορυκτικές επιχειρήσεις.
0 Post a Comment:
Δημοσίευση σχολίου