freegr

Κινητό τηλέφωνο: Πώς το gadget έχει αλλάξει το marketing των επιχειρήσεων


 
Το κινητό τηλέφωνο μας συνοδεύει στην καθημερινή ζωή αρκετά χρόνια τώρα και είναι πλέον γεγονός ότι την έχει αλλάξει για τα καλά. Μπορεί η πρώτη του χρήση να περιοριζόταν στην πραγματοποίηση κλήσεων και την αποστολή απλών μηνυμάτων, αλλά πολύ γρήγορα εξελίχθηκε στο πιο αγαπημένο gadget της πλειοψηφίας. Πιο συγκεκριμένα, τα άλλοτε περιορισμένα σε λειτουργίες κινητά τηλέφωνα απέκτησαν “νοημοσύνη” και εξελίχθηκαν σε smartphones.

Σήμερα βρίσκονται στην κατοχή των περισσοτέρων και αποτελούν, πολλές φορές, την προέκταση του χεριού μας. Αυτό φαίνεται να το έχουν αντιληφθεί από καιρό οι σύγχρονοι marketers, οι οποίοι αναπτύσσουν συνεχώς στρατηγικές marketing με βασικό όπλο το κινητό τηλέφωνο και κυρίαρχο στόχο την προσέλκυση πελατών.

Πώς όμως το αγαπημένο smartphone άλλαξε τον τρόπο που λειτουργούν οι επιχειρήσεις; Τα αναφέρουμε όλα παρακάτω. Ας ξεκινήσουμε!

SMS marketing
Το SMS marketing είναι μία πολύ δημοφιλής τεχνική και χρησιμοποιείται από πολλές επιχειρήσεις που θέλουν να ξεχωρίσουν. Ουσιαστικά, η εκάστοτε εταιρεία χρησιμοποιεί τα απλά μηνύματα κειμένου (sms) και στοχεύει στην προώθηση προϊόντων, υπηρεσιών και οτιδήποτε άλλο θέλει να επικοινωνήσει.

Πιο αναλυτικά, η στρατηγική αυτή υπόσχεται άμεση παράδοση των μηνυμάτων, ευελιξία και υψηλό ποσοστό ανάγνωσης από τους παραλήπτες, ενώ παράλληλα μπορεί να στοχεύσει σε συγκεκριμένο κοινό. Αυτό λοιπόν φαίνεται να το έχουν καταλάβει πλήρως οι επιχειρήσεις, οι οποίες χρησιμοποιούν πλατφόρμες και επωφελούνται από υπηρεσίες, όπως είναι το mobile marketing της Apifon, για την ουσιαστική ανάπτυξή τους.

Email marketing
Οι επιχειρήσεις έχουν αντιληφθεί εδώ και καιρό την αξία του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου των πελατών τους και για αυτό το λόγο επιθυμούν διακαώς να ενισχύσουν τη βάση δεδομένων τους με όλο και περισσότερους λογαριασμούς. Είτε πρόκειται για gmail, είτε για κάποια άλλη πλατφόρμα email, ο έμπειρος marketer μπορεί να την αξιοποιήσει πλήρως και να προσελκύσει εύκολα (και οικονομικά!) τον κάτοχό της.

Πιο συγκεκριμένα, το email marketing περιλαμβάνει την αποστολή μηνυμάτων στα emails των πελατών της εκάστοτε εταιρείας. Τα μηνύματα αυτά μπορεί να έχουν τη μορφή newsletters για γενική ενημέρωση των παραληπτών και συνήθως διατηρούν προωθητικό χαρακτήρα. Ο καταναλωτής λοιπόν μπορεί να τα διαβάσει άμεσα από το κινητό του τηλέφωνο και στη συνέχεια να πάρει τις αποφάσεις του, που περιλαμβάνουν την πραγματοποίηση ή μη μιας αγοράς.

Κοινωνικά δίκτυα
Οι περισσότεροι από εμάς τσεκάρουμε τα social media κυρίως από τα κινητά μας και αυτό το γνωρίζουν πολύ καλά οι επιχειρήσεις. Προσπαθούν συνεπώς, μέσω του digital marketing και της διαφήμισης, να κάνουν ολοένα και πιο αισθητή την παρουσία τους στα δημοφιλή δίκτυα και να προσελκύσουν στοχευμένα το κοινό που επιθυμούν.

Αναρτούν λοιπόν χορηγούμενο υλικό με σκοπό να τραβήξουν την προσοχή των καταναλωτών και να πετύχουν τους στόχους που έχουν θέσει εξαρχής. Τέλος, η αποτελεσματικότητα της οποιαδήποτε, τέτοιου τύπου, καμπάνιας μπορεί να μετρηθεί εύκολα με τη χρήση διαφόρων δεικτών και τα δεδομένα που προκύπτουν είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστικά, καθώς πρόκειται για real-time αποτελέσματα.

Mobile εφαρμογές
Οι εφαρμογές που είναι φτιαγμένες για τα κινητά τηλέφωνα αποτελούν κρίσιμο κομμάτι του mobile marketing, καθώς προσφέρουν εκτεταμένη λειτουργικότητα και διαδραστική εμπειρία στους χρήστες. Πιο αναλυτικά, η ανάπτυξη εξατομικευμένων εφαρμογών επιτρέπει στις επιχειρήσεις να προσφέρουν εξαιρετικές υπηρεσίες, παρέχοντας στους καταναλωτές εύκολη πρόσβαση σε προϊόντα και πληροφορίες.

Αυτή η αλληλεπίδραση με τους χρήστες ενισχύει σημαντικά την εμπειρία τους και δημιουργεί πιο προσωπικές σχέσεις. Επιπλέον, οι προηγμένες δυνατότητες, όπως είναι οι ειδοποιήσεις και το εξατομικευμένο περιεχόμενο, διευκολύνουν τη διάδοση της φήμης της κάθε εταιρείας και οδηγούν, με σταθερό ρυθμό, στην αύξηση των κερδών της.

Φτάνοντας στο τέλος, μόλις είδαμε κάποιες από τις πιο σημαντικές τεχνικές marketing, που έχουν ως βασικό σύμμαχο το κινητό τηλέφωνο. Έγινε λοιπόν πλήρως κατανοητό ότι το αγαπημένο smartphone επανασχεδίασε τις στρατηγικές προώθησης και πλέον αποτελεί καίριο εργαλείο μιας πετυχημένης καμπάνιας. Δεν πρέπει όμως να ξεχνάμε ότι η τεχνολογία συνεχώς αναπτύσσεται και το μέλλον φαίνεται να κρύβει εκπλήξεις για όλες τις επιχειρήσεις. Μένει μόνο να περιμένουμε!

About Freegr network

Από το Blogger.