freegr.gr

Η ΚΡΙΣΗ ΜΕΤΑΤΡΈΠΕΙ ΤΟ ΧΟΜΠΥ ΣΕ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ

Ακολουθώντας την ευρωπαϊκή τάση, αλλά και επιδιώκοντας πρόσθετο εισόδημα σε μια περίοδο οικονομικής κρίσης, το ένα τρίτο περίπου των Ελλήνων μετατρέπουν το χόμπι τους σε επάγγελμα ή προγραμματίζουν να το κάνουν.
Περισσότεροι από τους μισούς Έλληνες (59%) ασχολούνται με κάποιο χόμπι, ενώ 13% χρησιμοποιεί ήδη το χόμπι του ως  πηγή εισοδήματος. Το 17% του πληθυσμού σκέφτεται να το εκμεταλλευτεί σύντομα ως εναλλακτική πηγή εισοδήματος.
Τα στοιχεία αυτά προκύπτουν από έρευνα που πραγματοποίησε η Visa σε δείγμα 1.000 ατόμων πανελλαδικά με θέμα “Το Χόμπι ως Πηγή Εισοδήματος” η οποία εξετάζει μια ευρεία γκάμα κατηγοριών χόμπι ως προς το βαθμό ασχολίας και την εκμετάλλευσή τους ως πηγές εισοδήματος. 

Το τμήμα του πληθυσμού που ήδη αξιοποιεί το χόμπι του εντοπίζεται κυρίως στις μεγαλύτερες ηλικίες (55-64 το 15%) και στη νεολαία (18-24 το 19%). Εκείνοι που επιθυμούν να ξεκινήσουν στο επόμενο διάστημα την αξιοποίηση του χόμπι τους προέρχονται  κυρίως από τις ηλικιακές ομάδες 30-50 ετών, κάτι που συσχετίζεται με τις συνέπειες της οικονομικής κρίσης. 

Ο γενικός πληθυσμός ασχολείται κυρίως με χόμπι που αφορούν καθημερινές ασχολίες που έχουν να κάνουν με το σπίτι (33%) όπως το μαγείρεμα (14%), η επίβλεψη παιδιών (10%) και τα ταξίδια, αλλά και η ομορφιά (16%) και τα καλλιτεχνικά (14%). Από τη διερεύνηση της ενασχόλησης και εκμετάλλευσης των χόμπι στον γενικό πληθυσμό προέκυψαν οι παρακάτω ομάδες:
Χομπίστες (59%)
 Είναι το κομμάτι του πληθυσμού που έχει κάποιο χόμπι ανεξαρτήτως αν το έχει  σαν πηγή εισοδήματος. Mικροεπιχειρηματίες: Είναι κοινό που ασχολείται με κάποιο χόμπι και επιπλέον αποτελεί πηγή εισοδήματος. Μελλοντικοί επιχειρηματίες: Είναι κοινό που ασχολείται ή έχει ασχοληθεί ή σκοπεύει να ασχοληθεί με κάποιο χόμπι στο μέλλον και ταυτόχρονα θεωρεί ότι θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει αυτή την ασχολία σαν πηγή εισοδήματος. 

Μικροεπιχειρηματίες (13%)
Οι μικροεπιχειρηματίες έχουν διείσδυση τόσο στις νεαρές ηλικίες 18-24 όσο και στις μεγαλύτερες ηλικίες 55-64. Γεωγραφικά η διείσδυση είναι πιο ισχυρή στις αστικές περιοχές (25%). Το κοινό αυτό εκμεταλλεύεται κυρίως χόμπι που απαιτούν κάποια ειδική γνώση ή εξειδίκευση (διδασκαλία 15%, οικοδομικές εργασίες 11%) με τα οποία δεν ασχολείται ο γενικός πληθυσμός, άρα πληρώνει για να δεχθεί υπηρεσίες που σχετίζονται με αυτά. Το 33% των μικροεπιχειρηματιών ασχολείται με εργασίες που αφορούν κυρίως στο σπίτι ενώ το 15% με τέχνες όπως η φωτογραφία ή η διακόσμηση.

About Freegr network

Από το Blogger.