Όταν το gaming συναντά την “πειρατεία”

Ο κόσμος των πειρατών ήταν ανέκαθεν ένα από τα αγαπημένα κόνσεπτ της βιομηχανίας ψυχαγωγίας. Η “χρυσή εποχή της πειρατείας” και συγκεκριμένα τα γεγονότα που κατεγράφησαν στη θάλασσα της Καραϊβικής το δεύτερο μισό του 17ου και τα πρώτα χρόνια του 18ου αιώνα, έχουν αποτελέσει τη βάση για αναρίθμητες ιστορίες που έχουν μεταφερθεί σε μικρή και μεγάλη οθόνη κι αν ιστορικά δεν έχουν και πολλή βάση (όπως και κάθε εποχή άλλωστε, έτσι και αυτή των πειρατών έχει εξωραϊστεί), το κοινό τις έχει αγκαλιάσει σε κάθε περίπτωση.
  Εν αντιθέσει με το σινεμά, όπου το είδος των πειρατικών –και ουχί “πειρατικών”- ταινιών εκπροσωπείται επάξια, στον χώρο του gaming τα πράγματα διαφέρουν αρκετά. Η πειρατεία ως θέμα, αν και δεδομένα μπορεί να αποτελέσει τη βάση για επικές περιπέτειες, μοιάζει με κόσμο που οι δημιουργοί σαν να θέλουν να αποφύγουν. Οι πειρατικοί τίτλοι ηττούνται κατά κράτος στη σύγκριση με εκείνους που εκτυλίσσονται σε κόσμους sci-fi ή μεσαιωνικής φαντασίας.
  Αν και κατά καιρούς η βιομηχανία του gaming έχει καταπιαστεί με παιχνίδια διαφόρων ειδών σε πειρατικούς κόσμους (μέχρι και MMO έχουμε δει), κατόπιν μίας γρήγορης διαλογής, τα πραγματικά αξιόλογα εξ αυτών μετριούνται –οριακά- στα δάχτυλα των δύο χεριών. Με αφορμή λοιπόν την έντονη παρουσία πειρατικών παιχνιδιών στη φετινή E3 (Sea of Thieves και Skull and Bones άφησαν εξαιρετικές εντυπώσεις), θυμηθήκαμε τους τίτλους που μας ταξίδεψαν στα αφιλόξενα νερά της Καραϊβικής.

Επόμενο λιμάνι, Τορτούγκα.

Δημοσιευμένη Εικόνα

Sid Meier’Pirates!

Μπορεί ένας τίτλος που κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 1987 να θεωρείται μέχρι και σήμερα ένας από τους καλύτερους που έχει δει η κατηγορία των πειρατικών παιχνιδιών; Αν μιλάμε για το Sid Meier’s Pirates! τότε εννοείται! Με μία εξωφρενικά μεγάλη περιοχή στα πέριξ της Καραϊβικής για να εξερευνήσει, ο παίκτης έπαιρνε τον ρόλο ενός πειρατήεμπόρου ή κυνηγού πειρατών και… ξεκινούσε την καριέρα του! Ο κόσμος του τίτλου ήταν ανοιχτός, κάτι που συνέβαινε και με το gameplay του: ο παίκτης μπορούσε να επιτεθεί όπου εκείνος ήθελε, να επιλέξει στρατόπεδο και να εστιάσει στον τομέα που επιθυμούσε. Καθώς ο χαρακτήρας του γερνούσε οι μάχες γίνονταν ολοένα και πιο δύσκολες, μέχρι στο τέλος να το πάρει απόφαση και να συνταξιοδοτηθεί! Το ακόμα πιο εντυπωσιακό ήταν πως όλα αυτά εξελίσσονταν σε έναν δυναμικά μεταβαλλόμενο, “ζωντανό” κόσμο ο οποίος “στηνόταν” και διαφορετικά, ανάλογα με την περίοδο που επέλεγε να ξεκινήσει το παιχνίδι του ο παίκτης.

Όλα τα λεφτά: Όλα αυτά εν έτει 1987… Το αριστούργημα του Σιντ Μάιερ κυκλοφόρησε για τελευταία φορά το 2004 σε PC και Xbox 360 μεταξύ άλλων.

Δημοσιευμένη Εικόνα

Assassin’Creed IV: Black Flag

Το κατά γενική ομολογία καλύτερο Assassin’Creed, ήταν και αυτό που έφερε για πρώτη φορά τη σειρά της Ubisoft σε αχαρτογράφητα νερά –στην κυριολεξία. Ασασίνοι και Ναΐτες συγκρούονταν και πάλι, αυτή τη φορά στη θάλασσα της Καραϊβικής, χαρίζοντάς μας ένα εξαιρετικό παιχνίδι περιπέτειας με έναν από τους πληρέστερους κόσμους που έχουμε δει. Η δράση χωριζόταν σε δύο τμήματα, ανάλογα με το αν ο παίκτης ήλεγχε τον πρωταγωνιστή του τίτλου, Edward Kenway, ή το πλοίο του, Jackdaw. Σε κάθε περίπτωση το gameplay ήταν απολαυστικό με τις διαθέσιμες επιλογές να είναι ατελείωτες: από καταδύσεις σε ναυάγια και εξερεύνηση κρυμμένων λημεριών, μέχρι πολιορκία οχυρών και ναυμαχίες με θρυλικά πλοία! Το Assassin’s Creed IV: Black Flag ήταν από τους τίτλους που ο παίκτης μπορούσε να “χαθεί” στα side quests και την εξερεύνηση του κόσμου, ξεχνώντας εντελώς το κυρίως στόρι!

Όλα τα λεφτά: Ειδικά στις εκδόσεις για τα –τότε- ολοκαίνουρια Xbox One και PS4, τα καιρικά φαινόμενα έδειχναν απλά εκπληκτικά!

Δημοσιευμένη Εικόνα

Tropico 2: Pirate Cove

Μετρώντας ήδη έξι παιχνίδια, η σειρά Tropico έχει δημιουργήσει το δικό της, πιστό κοινό –και, εδώ που τα λέμε, όχι κι άδικα. Πόσοι από εσάς γνωρίζατε όμως ότι το δεύτερο επεισόδιό της διαδραματιζόταν στην εποχή των πειρατών; Στο Tropico 2: Pirate Cove, ο παίκτης ήταν ο… CEO ενός νησιού τίγκα στους πειρατές και τους σκλάβους! Ζητούμενο; Να κρατήσει τους πρώτους χαρούμενους και τους δεύτερους “απασχολημένους”, οργανώνοντας το τέλειο σκηνικό αναρχίας –για πειρατές μιλάμε, τι νομίζατε; Οι επιλογές του βέβαια ήταν σημαντικά περιορισμένες σε σχέση με το πρώτο παιχνίδι της σειράς, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά τα κτήρια και το πολίτευμα, όμως από την άλλη νέοι δρόμοι ανοίγονταν διάπλατα μπροστά του ως προς τις πηγές εσόδων. Με δεδομένο το κόνσεπτ του μάλιστα, το Tropico 2: Pirate Cove έγινε το πρώτο παιχνίδι της σειράς που διέθετε και campaign –στην οποία, μάλιστα, ο παίκτης γινόταν βασιλιάς των πειρατών! Εν αντιθέσει με τα επόμενα Tropico, το Pirate Cove κυκλοφόρησε μόνο στα PC.

Όλα τα λεφτά: Το ειδικό “hat shop” που κατασκεύαζε in-game τα γνωστά, μαύρα, τριγωνικά πειρατικά καπέλα που ανέβαζαν το leadership skill όποιου τα φορούσε!

Δημοσιευμένη Εικόνα

Monkey Island (σειρά)

Θα μπορούσαμε αντί γι’ αυτές τις αράδες που ξεκινήσατε να διαβάζετε, να αφήσουμε την παρούσα ενότητα κενή. Έτσι, μόνο ο τίτλος, χωρίς καθόλου κείμενο. Είμαστε βέβαιοι πως το όνομα και μόνο μίας από τις ιστορικότερες σειρές στην ιστορία του gaming, θα έφτανε και θα περίσσευε αλλά ας είναι… Τα Monkey Island είναι μία σειρά παλιών, καλών adventure games, που ασχολούνται με τις περιπέτειες του Guybrush Threepwood, καθώς εκείνος προσπαθεί να κερδίσει τον διαβολικό, απέθαντο πειρατή LeChuck και μαζί μ’ αυτόν, την καρδιά της –ωραίας- Elaine. Προϊόντα της άλλοτε κραταιής LucasArts, τα Monkey Island ξεχώρισαν για το εκπληκτικό τους χιούμορ αλλά και τη φιλικότητα που επεδείκνυαν προς τον παίκτη –σε μία εποχή που τα adventures δεν “αστειεύονταν” γενικότερα. Η σειρά ξεκίνησε το 1990 με το The Secret of Monkey Island και συνεχίστηκε την επόμενη χρονιά με το Monkey Island 2: LeChuck’Revenge. Επανήλθε στο προσκήνιο το ’97 με το The Curse of Monkey Island και ξανά το 2000 με το Escape from Monkey Island. Το 2009 η Telltale Games αποπειράθηκε να αναβιώσει το franchise με το Tales of Monkey Island.

Όλα τα λεφτά: Υπάρχει 30something που να μην έχει ακούσει έστω το insult sword fighting;

Δημοσιευμένη Εικόνα

Assassin’Creed Rogue

Αν το Black Flag ήταν το –σύμφωνα με τους φίλους της σειράς- το καλύτερο Assassin’s Creed που κυκλοφόρησε ως τώρα, το Rogue ήταν με διαφορά το πιο “ριγμένο”. Δημιούργημα της Ubisoft Sofia, το Assassin’s Creed Rogue είχε την ατυχία να κυκλοφορήσει την ίδια περίοδο με το Unity και μόνο σε κονσόλες προηγούμενης γενιάς (PS3, Xbox 360) και PC, τυγχάνοντας έτσι μικρότερης προβολής από αυτή που ίσως να του άξιζε. Με το gameplay του βέβαια να “πατά” στα δοκιμασμένα χνάρια του Black Flag, ενδεχομένως να μην είχε όλα εκείνα τα νέα στοιχεία που απαιτούνταν από κάθε κύριο παιχνίδι της σειράς –και το Unity που τα είχε, θεωρητικά, είδαμε που κατέληξε… Στο Rogue ο παίκτης ήλεγχε τον Shay Patrick Cormac, έναν Ιρλανδό ασασίνο που έπλεε με το πλοίο του, Morrigan, στον βόρειο Ατλαντικό. Σεναριακά μάλιστα κατάφερνε να τοποθετηθεί ανάμεσα στα Assassin’s Creed IV: Black Flag και Assassin’s Creed III με την τελευταία του αποστολή να αποτελεί ουσιαστικά τον πρόλογο του Assassin’s Creed: Unity!

Όλα τα λεφτά: Η άκρως ενδιαφέρουσα πλοκή του που για πρώτη φορά έφτασε να ακροβατεί μεταξύ των δύο παρατάξεων σε τέτοιο βαθμό.

Δημοσιευμένη Εικόνα

Port Royale (σειρά)

Μία σειρά που φέρει το όνομα ενός από τα πλέον ξακουστά λιμάνια της Καραϊβικής (το Πορτ Ρουαγιάλ ήταν κάποτε η μεγαλύτερη πόλη στην περιοχή) δεν θα μπορούσε να μην έχει αφήσει το δικό της στίγμα στην πειρατική ιστορία του gaming. Τα τρία Port Royale ενέπιπταν στην κατηγορία των business simulation games, καθώς ο παίκτης αφού προσδιόριζε αρχικά το είδος της καριέρας που επιθυμούσε (έμπορος ή πειρατής), ριχνόταν στη… δουλειά, είτε αγοράζοντας και πωλώντας αγαθά στις αποικίες της Καραϊβικής, είτε κουρσεύοντας και λεηλατώντας οτιδήποτε έπλεε στη θάλασσά της. Ο κόσμος των Port Royale ανταποκρινόταν σε μεγάλο βαθμό στα ιστορικά γεγονότα με το gameplay να περιλαμβάνει πληθώρα δραστηριοτήτων πέραν των προαναφερθεισών. Οι παίκτες αλληλεπιδρούσαν με τους κυβερνήτες των αποικιών, μάχονταν με διάσημους πειρατές, ολοκλήρωναν αποστολές και βέβαια εμπλούτιζαν τον στόλο τους με νέα πλοία. Τα πρώτα δύο Port Royale κυκλοφόρησαν για PC το 2003 και το 2004, με το τρίτο επεισόδιο της σειράς να εμφανίζεται και σε PS3 και Xbox 360 το 2012.

Όλα τα λεφτά: Τα χαρακτηριστικά business sim που κάνουν το “πειρατιλίκι” να περνά σε δεύτερη μοίρα.

Δημοσιευμένη Εικόνα

Uncharted 4: Το Τέλος ενός Κλέφτη

Στο Uncharted 4, ο παίκτης δεν ελέγχει πειρατή. Επίσης δεν κουμαντάρει γαλέρα, μαούνα, ούτε καν φουσκωτό. Η δράση εκτυλίσσεται αρκετές χιλιάδες χιλιόμετρα μακριά από την Καραϊβική και κάμποσους αιώνες μετά την εποχή της πειρατείας. Κι όμως, ο τελευταίος χρονικά τίτλος της σειράς της Naughty Dog είναι “must” για όλους τους λάτρεις των πειρατών και της περιπέτειας γενικότερα. Ο Nathan Drake, βλέπετε, αυτή τη φορά βρίσκεται στο κατόπι του μυθικού θησαυρού του Χένρι Έιβερικαι της θρυλικής Libertalia, της χαμένης πόλης των πειρατών, στην καλύτερη και πιο “χορταστική” πιθανότατα περιπέτειά του –μέχρι την επόμενη, αν υπάρξει τέτοια φυσικά. Προδοσίες, ρούμι, γρίφοι και άπειρος χρυσός, σε μία από τις καλύτερες αποκλειστικότητες του PS4 και το παιχνίδι που κρατά δικαίως μέχρι σήμερα τον τίτλο εκείνου με τις περισσότερες πωλήσεις στο σύστημα της Sony.

Όλα τα λεφτά: Το καλογραμμένο στόρι και η πλοκή που άνετα θα μπορούσαν να στηρίξουν ταινία. Α, και η Collector’s Edition χάρη στην εξαιρετικής ποιότητας φιγούρα της.

Δημοσιευμένη Εικόνα

Μπορείτε να δείτε ακόμαRisen 2: Dark Waters (2012 – PS3, Xbox 360, PC), Pirates of the Burning Sea (2008 – PC), Blackwake (early access 2017 – PC), Age of Booty (2008 – PS3, Xbox 360, PC), LEGO Pirates of the Caribbean (2011 – PS3, Xbox 360, PC, Wii, 3DS, DS, PSP).
Από το insomniagr

, , , ,

ΕΙΣΟΔΟΣ ΣΤΟ FORUM

Το δημοφιλεστερο τεχνολογικο blog. Ειδησεις και σχολια για τα καλά νεα της τεχνολογια από την πλευρα των χρηστων.

Related Posts with Thumbnails

FACEBOOK

LIVE RADIO

Live Radio

Social Icons

Sample Text

Followers

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΣΤΟ FREEGR

ΤΟ FREEGR.GR ΣΥΝΤΟΜΑ ΑΝΑΒΑΘΜΙΖΕΤΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ.