Χωρίς να είναι δυνατό να εκτιμήσει κανείς πότε ακριβώς θα ολοκληρωθεί η πολυσυζητημένη ενοποίηση των τηλεπικοινωνιακών εταιρειών, στην αγορά κυριαρχεί η λογική ότι η επόμενη μέρα θα περιλαμβάνει τρεις μεγάλους ομίλους, που θα παρέχουν όλες τις υπηρεσίες συν τηλεοπτικό περιεχόμενο:
Τον όμιλο ΟΤΕ - Cosmote, τις Vodafone - Hellas Online και πιθανώς και τη Cyta Ελλάδος και τις Wind - Forthnet.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις εκτός απρόοπτου, η απόκτηση από την Wind ποσοστού 32,3% στη Forthnet, θα καταλήξει στη δημιουργία μια νέας εταιρείας , η οποία θα διαθέτει στους καταναλωτές της όλες τις τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες (σταθερή και κινητή τηλεφωνία, internet) συν το τηλεοπτικό περιεχόμενο της Nova. Από την πλευρά του ο δεύτερος πόλος, η συμμαχία της Vodafone με την Hellas Online (η πρώτη κατέχει το 18,4% του μετοχικού κεφαλαίου της δεύτερης) εξετάζει την επόμενη μέρα με την προοπτική της στενότερης σχέσης, ενώ τα σενάρια τοποθετούν στο σχήμα αυτό και τη Cyta Ελλάδος.
Σχετικά με τις Wind - Forthnet και παρά το γεγονός ότι οι κινήσεις της πρώτης δείχνουν ξεκάθαρα τις προθέσεις της, το κλειδί για να προχωρήσει η συγχώνευση είναι να αποφασίσει να πουλήσει το ποσοστό της (41%) στην εισηγμένη η Emirates International Telecommunications (ΕΙΤ). Η αραβικών συμφερόντων ΕΙΤ, μέχρι τουλάχιστον στιγμής και βάσει των διαθέσιμων πληροφοριών, δείχνει ότι προσδοκά ένα σημαντικά μεγαλύτερο τίμημα από το προσφερόμενο για να αποχωρήσει και έτσι δεν απαντά στις …κλήσεις από την Wind όπως και προηγουμένως και στις κλήσεις από την Ηellas Οnline. Το εγχείρημα της συγχώνευσης των Wind - Forthnet δεν θεωρείται εύκολο. Ένας από τους λόγους είναι ο σημαντικός δανεισμός της εισηγμένης (324,2 εκατ. ευρώ).
Αναφορικά με τη συμμετοχή στο σχήμα των Vodafone - Hellas Online της Cyta Ελλάδος θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό από τις εξελίξεις στη μητρική εταιρεία. Η τρόικα στην Κύπρο επιβάλλει την ιδιωτικοποίηση της μητρικής Cyta. Πληροφορίες αναφέρουν ότι αυτό δεν θα συμβεί πριν περάσουν δύο χρόνια (τοποθετείται για το τέλος του 2015) και στο μεσοδιάστημα η εταιρεία θα αναδιαρθρωθεί με στόχο μεταξύ άλλων τη μείωση του κόστους λειτουργίας της. Βάσει δημοσιευμάτων του κυπριακού τύπου πιθανοί ενδιαφερόμενοι για τη Cyta είναι ο όμιλος Vodafone, ο οποίος συνεργάζεται με τη Cyta Κύπρου για την παροχή κινητής τηλεφωνίας στη Μεγαλόνησο (πλέον και στην Ελλάδα) και ο ΟΤΕ - Deutsche Telekom. Για τον γερμανικό όμιλο βασικό κίνητρο θεωρείται το σημαντικό υποβρύχιο καλωδιακό σύστημα που κατέχει η Cyta.
Εκτιμάται λοιπόν ότι η όποια συμφωνία στην Ελλάδα δεν μπορεί να προχωρήσει αν προηγουμένως δεν ξεκαθαρίσει τι θα γίνει στην Κύπρο. Δεν γίνεται π.χ. να ισχυροποιηθεί ένας πόλος με Vodafone, hellas online και Cyta και να έρθει στη συνέχεια ο ΟΤΕ να εξαγοράσει την κυπριακή εταιρεία. Το σενάριο της αγοράς της Cyta από τον ΟΤΕ θα σημαίνει πως η κυπριακή εταιρεία θα πάψει να δραστηριοποιείται στην Ελλάδα.
Πάντως, η Cyta Ελλάδας επιμένει στην πολιτική της αυτόνομης ανάπτυξης, έχοντας ως βασική αναφορά για τις δραστηριότητές της τη μητρική εταιρεία. Εισήλθε π.χ. στη συνδρομητική τηλεόραση με περιεχόμενο που έχει εξασφαλίσει η μητρική η οποία είναι μια από τις πρώτες τηλεπικοινωνιακές εταιρείες της Ευρώπης που παρείχε στους συνδρομητές της συνδρομητική τηλεόραση. Ακόμη, η Cyta Ελλάδος προετοιμάζει την είσοδό της στην κινητή τηλεφωνία, ως εικονικός πάροχος, σε συνεργασία με τη Vodafone και προφανώς το τι συμβαίνει αντίστοιχα στην Κύπρο, έπαιξε το ρόλο του και σε αυτή την εξέλιξη. Σημειώνεται σχετικά πως ο γενικός διευθυντής της Cyta Ελλάδος Χρ. Λιμνατίτης, την προηγούμενη εβδομάδα στα εγκαίνια των νέων γραφείων, παρουσία του διευθύνοντος συμβούλου της Vodafone Ελλάδος, Γλ. Περσιάνη, τόνισε πως «οι δύο εταιρείες μητρική και θυγατρική είναι ένα». Εκτιμάται, ότι με τη φράση του αυτή ήθελε να επισημάνει ότι η Cyta Ελλάδος δεν είναι μικρή εταιρεία, όπως ενδεχομένως να φαίνεται σε σύγκριση με τις υπόλοιπες εταιρείες στην Ελλάδα, αλλά ένας ολοκληρωμένος οργανισμός με ισχυρή τεχνογνωσία και παρουσία (σημείωση: η Cyta Κύπρου το 2012, χρονιά ύφεσης και για την Μεγαλόνησο είχε έσοδα 451,7 εκατ. ευρώ και μικτά κέρδη 58,6 εκατ. ευρώ).
Ωστόσο στις Επικοινωνίες δεν αλλάζει μόνον το επιχειρηματικό τοπίο. Εξελίσσονται και οι προσφερόμενες υπηρεσίες.Παλαιότερα, όταν η Wind είχε κάνει προσφορά για τη Forthnet είχε εξαιρέσει τη Nova. Στη φάση που διανύουμε, η ύπαρξη της μεγαλύτερης συνδρομητικής πλατφόρμας στη Forthnet αποτελεί βασικό κίνητρο για τη Wind. Οι συνδυαστικές υπηρεσίες που περιλαμβάνουν και το περιεχόμενο άλλωστε είναι τάση που δεν αφορά μόνον τη Ελλάδα. Πρόσφατα η Vodafone εξαγόρασε στη Γερμανία τη μεγαλύτερη εταιρεία καλωδιακής τηλεόρασης, Κabel Deutschland προκειμένου να παρέχει στους πελάτες της σταθερή τηλεφωνία και τηλεοπτικό περιεχόμενο.
Η τάση που φαίνεται πως θα κυριαρχήσει είναι οι τηλεθεατές να μπορούν να απολαμβάνουν τα αγαπημένα τους προγράμματα, όπου και αν βρίσκονται, μέσα από τον υπολογιστή, το κινητό ή το tablet τους με τις multi – screen εφαρμογές. Ο ΟΤΕ TV θα διαθέσει ανάλογες υπηρεσίες μέσα στο 2014, ενώ η Forthnet έχει ξεκινήσει με το Nova Go. Ακόμη, οι καταναλωτές θα έχουν τη δυνατότητα, την ώρα που παρακολουθούν κάποιο πρόγραμμα (π.χ. μία ταινία, σειρά ή ντοκιμαντέρ), να αντλούν περισσότερες πληροφορίες γι’ αυτό (για τους σκηνοθέτες, τους ηθοποιούς, τα γυρίσματα, τις βαθμολογίες των τηλεθεατών και των κριτικών κ.α.), να βλέπουν σχετικά videos και παράλληλα να επικοινωνούν μέσω Facebook, Twitter κ.λ.π. με τους φίλους τους, για να κάνουν σχόλια.
Με βάση τα σχετικά στοιχεία η διείσδυση της συνδρομητικής τηλεόρασης στη χώρα μας από το 11% το 2011 «σκαρφάλωσε» στο 18% το 2013. Συνολικά (OTE TV, Nova και hellas online) εκτιμάται ότι έχουν πάνω από 700 χιλιάδες συνδρομητές. Η δυναμική ανάπτυξη της συνδρομητικής τηλεόρασης στην Ελλάδα, εν μέσω της οικονομικής κρίσης, αποδίδεται σε μεγάλο βαθμό στην ενίσχυση του ανταγωνισμού, με την είσοδο του OTE TV. Είναι χαρακτηριστικό ότι στα τέλη Νοεμβρίου, ο OTE TV ξεπέρασε τις 240 χιλιάδες συνδρομητές ενώ την ίδια στιγμή οι συνδρομητές Nova 3Play (συνδυασμός υπηρεσιών τηλεφωνίας, internet και Nova) το τρίτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους ανήλθαν στους 251 χιλιάδες, σημειώνοντας αύξηση της τάξης του 77% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2012. Επίσης στα 2 χρόνια λειτουργίας του, το hol video club είχε 3.000.000 θεάσεις video on demand περιεχομένου.
0 Post a Comment:
Δημοσίευση σχολίου