Η Deloitte δημοσίευσε την έκτη της ετήσια έκθεση «Tech Trends 2015 – The Fusion of Business and IT» περιγράφοντας κορυφαίες τάσεις της Τεχνολογίας οι οποίες έχουν τη δυνατότητα να αναμορφώσουν επιχειρηματικά μοντέλα, να επαναπροσδιορίσουν τις σχέσεις με τους πελάτες και να αλλάξουν τον τρόπο με τον οποίο δουλεύουμε.
Σε όλο τον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα, οι επιχειρηματικές στρατηγικές μεταμορφώνονται λόγω του ραγδαία μεταβαλλόμενου τοπίου στον τομέα της τεχνολογίας. Οι CIOs και οι επαγγελματίες στο χώρο της τεχνολογίας έχουν την ευκαιρία να αξιολογήσουν, να θέσουν σε προτεραιότητα και να επενδύσουν στις ραγδαίες τεχνολογικές εξελίξεις. Η έκθεση Tech Trends 2015 της Deloitte εξετάζει πώς μερικές από τις μεγαλύτερες δυνάμεις στην τεχνολογία – digital, analytics, cloud, core systems, cyber security και ο συνεχώς εξελισσόμενος ρόλος του IT μέσα στην επιχείρηση – επιφέρουν ιστορικές εξελίξεις στο τομέα των επιχειρήσεων, του κράτους και της κοινωνίας. Η έκθεση εξετάζει επίσης και πώς πυροδοτούνται μεγάλες αλλαγές στην παραγωγή, στο χώρο της υγείας, στο χώρο των χρηματοοικονομικών υπηρεσιών και του λιανικού εμπορίου.
«Η έκθεση μας μελετά τον εκπληκτικό ρυθμό με τον οποίο το IT αλλάζει, δίνοντάς μας μια πρώτη εικόνα στο τι συμβαίνει σήμερα και στο τι περιμένουμε να συμβεί στους επόμενους 18 με 24 μήνες σε όλους τους κλάδους και τις επιχειρήσεις όλων των μεγεθών σε όλον τον κόσμο. Ενθαρρύνει τα στελέχη του IT να παίξουν καταλυτικό ρόλο στις αλλαγές στο χώρο των νέων τεχνολογιών – βοηθώντας την επιχείρηση να κατανοήσει τα ερωτήματα «τι», «και λοιπόν;» και «τώρα τι;». Εμπνέοντας το αύριο, χαράζουμε το δρόμο για να φτάσουμε εκεί υπεύθυνα από την πραγματικότητα του σήμερα» δηλώνει ο Bill Briggs, Chief Technology Officer της Deloitte Consulting LLP και συντάκτης της ετήσιας έκθεσης Tech Trends.
Το φετινό θέμα «The Fusion of Business and IT» εμπνέεται από την θεμελιώδη αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο επικεφαλείς C-suite και CIOs συνεργάζονται για να αντιμετωπίσουν αλλαγές στην οργάνωση, για να σχεδιάσουν επιχειρηματικές στρατηγικές και για να κυνηγήσουν ευκαιρίες μετασχηματισμού. Είτε πρόκειται για ένα παραγωγό που εξετάζει την ζήτηση για ανταλλακτικά εκτυπωτών, είτε για κάποιον που αναζητά στον τομέα της υγείας τρόπους προκειμένου να αξιοποιηθούν τεχνικές για την καλύτερη πρόγνωση και αντιμετώπιση του καρκίνου, η σύγκλιση των επιχειρήσεων, της τεχνολογίας και της επιστήμης είναι εμφανής σε όλες τις αγορές και σε όλους τους κλάδους.
Η έκθεση περιλαμβάνει την ενότητα «Lessons from the Front Lines» προσφέροντας παραδείγματα επιχειρήσεων που εφαρμόζουν αυτές τις τάσεις. Περιλαμβάνει ακόμη μια ενότητα “My Take”, μέσα στην οποία στελέχη επιχειρήσεων, ακαδημαϊκοί και ειδικοί διαφόρων κλάδων μοιράζονται τις απόψεις τους για κάθε τάση. Αναγνωρίζοντας την αυξανόμενη σημασία της προστασίας μας σήμερα στο κυβερνοχώρο σε παγκόσμιο επίπεδο, έχει προστεθεί η ενότητα «Cyber Implications» η οποία σε κάθε κεφάλαιο διερευνά δυναμικές επιπτώσεις στην ασφάλεια και στα ιδιωτικά δεδομένα για κάθε τάση.
Δείγματα τάσεων από το «Fusion of Business and IT» περιλαμβάνουν:
• Ambient Computing – Το ambient computing είναι το σύνολο των αισθητήρων, των συσκευών, της τεχνογνωσίας και των μέσων τα οποία μπορούν να αποτελέσουν ένα δίκτυο όπου δεδομένα ανταλλάσσονται ανάμεσα στον κατασκευαστή, τον διαχειριστή και τις συσκευές με αποτέλεσμα να αποκομίζεται η μέγιστη αξία και εξυπηρέτηση (Internet of Things). Οι δυνατότητες είναι ατελείωτες χάρη στην τεράστια αύξηση των συνδεδεμένων συστημάτων στην επιχείρηση και στον κόσμο γενικότερα. Η μετατροπή αυτών των δυνατοτήτων σε κάτι αξιοποιήσιμο για την επιχείρηση απαιτεί προσοχή- ο σκόπιμος δηλαδή συνδυασμός «έξυπνων συσκευών» με analytics, ασφάλεια, δεδομένα και πλατφόρμες ενσωμάτωσης προκειμένου διαφορετικά τμήματα να συνεργάζονται μεταξύ τους.
• Ο CIO στον ρόλο του Chief Integration Officer - Καθώς η τεχνολογία μεταβάλλει τα υφιστάμενα επιχειρηματικά μοντέλα και δημιουργεί νέα, ο ρόλος του CIO εξελίσσεται ραγδαία καθώς η ικανότητα «ολοκλήρωσης» αποτελεί πυρήνα της αποστολής του. Ολοένα και περισσότερο οι CIOs πρέπει να αξιοποιούν τις αναδυόμενες και επαναστατικές τεχνολογίες στην επιχείρηση ενώ παράλληλα να εξισορροπούν τις μελλοντικές ανάγκες με την πραγματικότητα του σήμερα. Θα πρέπει να δουν τις υποχρεώσεις τους μέσα από ένα πρίσμα που να περιλαμβάνει όλη την επιχείρηση, εξασφαλίζοντας ότι κρίσιμοι τομείς όπως τα digital, analytics και cloud δεν ενθαρρύνουν περιττές, αντικρουόμενες ή επικίνδυνες επενδύσεις. Σε αυτό το διαρκώς μεταβαλλόμενο τοπίο ευκαιριών και προκλήσεων, οι CIOs όχι μόνο μπορούν να αποτελέσουν τον συνδετικό κρίκο, αλλά και την κινητήρια δύναμη για την ανάληψη σημαντικών πρωτοβουλιών ΙΤ.
• Dimensional Marketing – Το marketing έχει εξελιχθεί ιδιαίτερα την τελευταία πενταετία. Η εξέλιξη ψηφιακά συνδεδεμένων πελατών βρίσκεται στο επίκεντρο, αντικατοπτρίζοντας τις ραγδαίες αλλαγές στη δυναμική μεταξύ σχέσεων και συναλλαγών. Διαμορφώνεται ένα νέο όραμα για το Marketing καθώς CMOs και CIOs επενδύουν σε τεχνολογίες marketing automation, προσεγγίσεις omni channel νέας γενιάς, ανάπτυξης περιεχομένου, customer analytics και εμπορικών πρωτοβουλιών. Αυτή η νέα εποχή για το marketing ενδέχεται να φέρει νέες προκλήσεις στα πλαίσια της δέσμευσης πελατών, της συνδεσιμότητας των δεδομένων και της πληροφόρησης.
• IT Worker of the Future – Η έλλειψη ανθρώπινου δυναμικού στο χώρο της τεχνολογίας αποτελεί ανησυχία σε πολλούς κλάδους, με κάποιες εταιρίες να έρχονται αντιμέτωπες με το πρόβλημα σε πολλά μέτωπα. Υπάρχει ακόμη μια πρωτοφανής ανάγκη για νέες και διαφορετικές δεξιότητες, όπως είναι ο δημιουργικός σχεδιασμός. Για να αντιμετωπίσουν αυτές τις προκλήσεις, οι επιχειρήσεις θα πρέπει να καλλιεργήσουν ένα νέο είδος εργαζόμενου, του λεγόμενου «IT Worker of the Future», ο οποίος κατέχει δεξιότητες, συνήθειες και κίνητρα διαφορετικά από τα σημερινά. Θα πρέπει επίσης να αναπτύξουν νέες τεχνικές για την οργάνωση, παράδοση και εξέλιξη του ρόλου του IT.
0 Post a Comment:
Δημοσίευση σχολίου