Η καλιφορνέζικη φίρμα των αμιγώς ηλεκτροκίνητων, πιστή στην υπόσχεσή της, παρουσίασε την σουίτα αναβάθμισης λογισμικού του Tesla Model S η οποία και εξασφαλίζει στους ιδιοκτήτες του μοντέλου τη δυνατότητα να απολαμβάνουν τα πλεονεκτήματα ενός συστήματος αυτόνομης οδήγησης οδήγησης.
Το software update με τον αριθμό 7.0 το οποίο εκμεταλλεύεται τα ήδη υφιστάμενα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης του αυτοκινήτου για να εξασφαλίσει τη λειτουργία «αυτόματου πιλότου», είναι ήδη διαθέσιμo σε έκδοση beta και όπως ανακοίνωσε ο ιδρυτής και επικεφαλής της Tesla, Elon Musk, στους ιδιοκτήτες Model S στις ΗΠΑ, τα αυτοκίνητα θα ενημερωθούν άμεσα και αυτόματα με το λογισμικό.
Ήδη μάλιστα υπάρχουν και οι πρώτες δημοσιογραφικές μαρτυρίες από την αντίπερα όχθη του Ατλαντικού σε σχέση με τις δυνατότητες του αυτόματου πιλότου της Tesla ο οποίος αν και δεν αποτελεί σύστημα πλήρους αυτόνομης οδήγησης με δεδομένο ότι δεν υπάρχει ακόμα και το αντίστοιχο νομοθετικό πλαίσιο, χαρακτηρίζεται ως «θεόσταλτο δώρο» για τις μετακινήσεις στην πόλη και ειδικά σε συνθήκες έντονης κυκλοφορίας.
Εκτός, ωστόσο, από τη δεδομένη ικανότητα του συστήματος να ελέγξει πλήρως το αυτοκίνητο σε συνθήκες κυκλοφοριακής συμφόρησης χωρίς να χρειάζεται η συνδρομή του οδηγού του, οι πρώτες δημοσιογραφικές εντυπώσεις, όπως αποτυπώθηκαν σε video από το αμερικανικό αυτοκινητιστικό site Jalopnik φέρνουν στο φως και μια άλλη, απολύτως ανθρώπινη παράμετρο: ό,τι το Autopilot απαιτεί και ένα βαθμό εξοικείωσης με την ιδέα ότι πρέπει να αφήσεις τα χέρια σου από το τιμόνι και η οποία μάλλον αντιβαίνει -λίγο παραπάνω από το κανονικό- τη φύση ενός τυπικού “petrol head” που η δουλειά του είναι να δοκιμάζει αυτοκίνητα.
Σε κάθε περίπτωση όπως σημειώνει η Tesla για το Autopilot το οποίο στην Ευρώπη θα είναι διαθέσιμο σε μία εβδομάδα στο Model S, το σύστημα βρίσκεται σε δοκιμαστικό στάδιο κάτι που σημαίνει ότι, αρχικά, συνιστάται στους οδηγούς να μην αφήνουν τα χέρια τους από το τιμόνι.
Σε ό,τι αφορά τις τεχνολογικές παραμέτρους του Autopilot, το σύστημα αξιοποιεί τις κάμερες που τοποθετούνται στο μπροστινό τμήμα του αυτοκινήτου, τις λειτουργίες του συστήματος αναγνώρισης της οδικής σήμανσης καθώς και τεχνολογία σόναρ που, εκπέμποντας υπερηχητικά κύματα σαρώνει το χώρο περιμετρικά του αυτοκινήτου και σε συνδυασμό με το δορυφορικό σύστημα πλοήγησης διαμορφώνει μια ακριβή εικόνα του περιβάλλοντος του αυτοκινήτου.
Η συνδυαστική λειτουργία όλων των παραπάνω με τη συνδρομή των χαρτών υψηλής ακρίβειας, σχεδιασμού της Tesla εξασφαλίζει ιδιαίτερη ακρίβεια στο Autopilot σε σημείο που εκτός από το να «διαβάζει» το δρόμο γύρω του, μπορεί να υπολογίσει βάσει της πυκνότητας της κυκλοφορίας και της μορφολογίας του οδικού δικτύου, ένα μποτιλιάρισμα σε μακρινή απόσταση αλλά και να κρίνει, βάσει των συνθηκών κατά πόσο πρέπει να αξιοποιήσει στοιχεία από τις κάμερες, το GPS ή το ραντάρ με βάση την αξιοπιστία τους.
0 Post a Comment:
Δημοσίευση σχολίου