Το ρητό η «κρίση είναι ευκαιρία» επιβεβαιώνει η αλλαγή στις αγοραστικές συνήθειες των Ελλήνων χρηστών, οι οποίες στρέφονται σταθερά προς το διαδίκτυο, μετά την ακραία συνθήκη της πανδημίας. Το γεγονός ότι η υγειονομική κρίση του COVID-19 δεν άλλαξε μόνο συγκυριακά τις συνήθειες των Ελλήνων αγοραστών, υπογραμμίζουν και τα αποτελέσματα της νέας έρευνας του ΙΕΛΚΑ, σύμφωνα με την οποία «η στροφή στο online shopping παγιώνεται με έναν στους δύο χρήστες (50%) του Διαδικτύου να πραγματοποιεί πλέον τις αγορές του ηλεκτρονικά.
Η συστηματική τάση αγορών από ηλεκτρονικά καταστήματα έχει μάλιστα υπερδιπλασιαστεί σε σχέση με πέρυσι: από το 21% των χρηστών Διαδικτύου, που είχε κάνει τουλάχιστον μία διαδικτυακή αγορά το τελευταίο δεκαήμερο το 2019, σε 50% τον Αύγουστο 2020. Μάλιστα, το ποσοστό αυτό είναι σταθερό από τον Μάιο.
Βάσει της κυλιόμενης έρευνας για τις online αγοραστικές -καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνω καταναλωτών μετά και την εμφάνιση του Covid-19 την οποία πραγματοποίησε το ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών) και το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστήμιο Αθηνών πραγματοποιούν στα τέλη Αυγούστου, «οι αρχικές προβλέψεις ότι ένα μεγάλο μέρος της αύξησης των αγορών μέσω Διαδικτύου λόγω του lockdown θα επανέλθει στην πρότερη κατάσταση, δεν επαληθεύονται». Αντίθετα, καταγράφεται μία σταθεροποίηση της πελατειακής βάσης των αγορών μέσω διαδικτύου περίπου στο μέγεθος του 50% του πληθυσμού.
Βάσει της κυλιόμενης έρευνας για τις online αγοραστικές -καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνω καταναλωτών μετά και την εμφάνιση του Covid-19 την οποία πραγματοποίησε το ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών) και το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστήμιο Αθηνών πραγματοποιούν στα τέλη Αυγούστου, «οι αρχικές προβλέψεις ότι ένα μεγάλο μέρος της αύξησης των αγορών μέσω Διαδικτύου λόγω του lockdown θα επανέλθει στην πρότερη κατάσταση, δεν επαληθεύονται». Αντίθετα, καταγράφεται μία σταθεροποίηση της πελατειακής βάσης των αγορών μέσω διαδικτύου περίπου στο μέγεθος του 50% του πληθυσμού.
Όσον αφορά την αγορά τροφίμων, η ηλεκτρονική υπηρεσία παράδοσης έτοιμου φαγητού παρουσιάζει νέα άνοδο, φτάνοντας στο 38%, με σημαντική αύξηση να καταγράφεται την περίοδο μετά από την παύση του lockdown και τη χαλάρωση των μέτρων. Σε σχέση με τις παραγγελίες τροφίμων από ηλεκτρονικό σουπερμάρκετ και άλλα μέσα, καταγράφεται επίσης μία παγίωση του σχετικού κοινού, με ενίσχυση του ρόλου που παίζουν, πλέον, οι ηλεκτρονικές πλατφόρμες πολλαπλών καταστημάτων.
Οι τρεις εναλλακτικές – ηλεκτρονικό σουπερμάρκετ, τηλεφωνική παραγγελία, πλατφόρμα πολλαπλών καταστημάτων – υπολογίζεται να χρησιμοποιούνται από το 25% του κοινού έναντι 29% τον Μάιο, ποσοστό ιδιαίτερα υψηλό.
Οι κατεξοχήν αγοραστές από ηλεκτρονικά σουπερμάρκετ καταγράφονται το 5%, με αύξηση 500% σε σχέση με το 2019.
Παρά τη μείωση σε σχέση με τον Μάιο, η τηλεφωνική παραγγελία μειώνεται στο 9% σε σχέση με το 13% τον Μάιο, ενώ για πρώτη φορά υπάρχει παρουσία της χρήσης ηλεκτρονικής πλατφόρμας πολλαπλών καταστημάτων με ποσοστό 13%.
Κλειδί η αγοραστική εμπειρία
Ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον εύρημα της έρευνας είναι ότι η επιλογή των καταναλωτών για αγορές μέσω Διαδικτύου, δεν έχει τόσο πολύ να κάνει πλέον με την αποφυγή της επίσκεψης στο κατάστημα, αλλά με την άνεση και την ευκολία, που παρέχει το online κανάλι.
Το ποσοστό των καταναλωτών, που προτιμάει να αγοράσει εξ αποστάσεως προϊόντα σουπερμάρκετ, έχει μειωθεί από 14% τον Απρίλιο, σε 7% τον Αύγουστο, ενώ το ποσοστό που φοβάται να επισκεφθεί το κατάστημα έχει μειωθεί από 22% σε 7%.
Όσον αφορά τις εναλλακτικές λύσεις της παραλαβής από το κατάστημα και της παράδοσης κατ’ οίκον, με μεγάλη διαφορά οι καταναλωτές προτιμούν τη δεύτερη με ποσοστό 57% έναντι 17% της πρώτης, ενώ το 26% προτιμάει και τα δύο. Η παράδοση κατ’ οίκον θεωρείται πιο εύκολη από το 62%, πιο εξυπηρετική από το 53%, πιο ασφαλής για την υγεία από το 49% και συνολικά καλύτερη από το 46%. Αντίθετα, η υπηρεσία παραλαβής από το κατάστημα θεωρείται πιο γρήγορη από το 45% και πιο οικονομική από το 38%.
Αν και μόνο μία μειοψηφία προτιμά την παραλαβή από το κατάστημα, το ποσοστό του 17% μαζί με το 26% που προτιμάει και τις δύο - σύνολο 43% - είναι επαρκές για να προβληματίσει τις επιχειρήσεις του κλάδου σε σχέση με τις υπηρεσίες που παρέχουν. insider
0 Post a Comment:
Δημοσίευση σχολίου