Α

Έρευνα-Ελλάδα: Αγορές μέσω διαδικτύου και για το χριστουγεννιάτικο τραπέζι


 
Σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία της PayPal το 25% των Ελλήνων καταναλωτών σκοπεύει να κάνει τελευταία στιγμή τα γιορτινά ψώνια.   Μεταξύ όσων αναφέρουν ότι σκοπεύουν να ψωνίσουν για τα Χριστούγεννα, το 41% των καταναλωτών δήλωσε ότι θα συνδύαζε τις online με τις offline αγορές, με τους νεότερους σε ηλικία να δείχνουν ελαφρώς μεγαλύτερη προτίμηση στις ηλεκτρονικές αγορές (45%).

Μάλιστα κατά τη φετινή εορταστική σεζόν οι καταναλωτές δεν θα αγοράσουν online αποκλειστικά και μόνο δώρα αλλά το 57% των Ελλήνων καταναλωτών δηλώνει ότι θα κάνει χρήση του Διαδικτύου ακόμα και για αγορές τροφίμων και λοιπών ειδών παντοπωλείου για τις ανάγκες του χριστουγεννιάτικου τραπεζιού.

Σύμφωνα με τους αναλυτές της PayPal οι τάσεις αυτές απεικονίζουν το γεγονός ότι οι ηλεκτρονικές αγορές τα Χριστούγεννα γίνονται όλο και πιο δημοφιλείς σε όλες τις ομάδες καταναλωτών. Αξίζει να σημειωθεί ότι το ποσοστό αυτό υπερβαίνει κατά πολύ αυτό που διαπιστώθηκε σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, όπως η Ιταλία, η Σουηδία και το Ηνωμένο Βασίλειο, όπου περίπου το 40% των πολιτών σκοπεύει να αγοράσει online τα απαραίτητα -για τις γιορτές- είδη παντοπωλείου. 

Τα κίνητρα

Ο Efi Dahan, Γενικός Διευθυντής της PayPal για την Κεντρική-Ανατολική Ευρώπη, τη Ρωσία και το Ισραήλ τονίζει πως με βάση πρόσφατη ευρωπαϊκή έρευνα της PayPal, οι μισοί Έλληνες καταναλωτές ισχυρίζονται ότι το κύριο πλεονέκτημα των διαδικτυακών αγορών είναι η ευκολία – έτσι, έχουν τη δυνατότητα να πραγματοποιούν αγορές από την άνεση του σπιτιού τους και να εξοικονομούν πολύτιμο χρόνο. Επιπλέον, μπορούν κάλλιστα να συγκρίνουν προσφορές πιο εύκολα, αποφεύγοντας την αφόρητη πολυκοσμία των φυσικών καταστημάτων.

Παράλληλα επισημαίνει πως ένα επιπλέον «προνόμιο» των ηλεκτρονικών αγορών συνδέεται άμεσα με τη μεγαλύτερη γκάμα προϊόντων και τις ελκυστικές online προσφορές. 

Επίσης οι Έλληνες παραδέχονται ότι το διαθέσιμο budget αποτελεί ένα από τα πιο σοβαρά ζητήματα που λαμβάνουν υπόψη τους και ότι είναι ιδιαίτερα πιθανό να επισκεφθούν e-shops προκειμένου να εντοπίσουν τις καλύτερες δυνατές τιμές και προσφορές, ειδικά στις περιπτώσεις των βιαστικών αγορών της τελευταίας στιγμής. 

Οι δόλιες πρακτικές

Στα αρνητικά συγκαταλέγονται ο κίνδυνος απάτης και όπως τονίζει η PayPal η απόπειρα επίθεσης προς καταναλωτές επηρέασε το 15% των Ελλήνων χρηστών λογισμικού της εταιρείας. Πρόκειται για το τέταρτο υψηλότερο ποσοστό στην Ευρώπη. Άλλες παρεμφερείς δόλιες πρακτικές που διενεργούνται τακτικά από κυβερνοεγκληματίες είναι τα απατηλά μηνύματα sms (smishing), η απάτη μέσω τιμολογίων και λοιπών παραστατικών (invoice fraud), τα πλαστογραφημένοι ιστότοποι τραπεζών (spoofed bank websites), η κλοπή προσωπικών δεδομένων (personal data theft), οι επενδυτικές απάτες (investment scams) και οι απάτες σε αγορές μέσω διαδικτύου (online shopping scams).

Σύμφωνα με την PayPal υπάρχουν τρεις χρηστικές συμβουλές για να αποφύγει κάποιος να πέσει θύμα ηλεκτρονικής απάτης:

-Ένας αποστολέας δεν είναι πάντα αυτός που φαίνεται ως αποστολέας. Δεν είναι δεδομένη την αυθεντικότητα εισερχομένων κλήσεων ή μηνυμάτων. Η φετινή χρονιά θα μείνει στην ιστορία για απατηλές περιπτώσεις «τραπεζικού υπαλλήλου», «κούριερ» και άλλων επιτήδειων. Ακόμα κι αν ένα email ή ένα γραπτό μήνυμα προέρχεται θεωρητικά από μια διεύθυνση email ή έναν αριθμό τηλεφώνου είναι απαραίτητος ο έλεγχος. ·   

Χρήση αξιόπιστων εργαλείων. 

-«Η εξαιρετική αυτή προσφορά θα λήξει σύντομα!». Η δημιουργία της αίσθησης του επείγοντος και η παρότρυνση να προβεί ένας πελάτης τάχιστα σε μία συγκεκριμένη ενέργεια αποτελεί μια συχνή τεχνική κοινωνικής μηχανικής που χρησιμοποιείται κατά κόρον και από τους κυβερνοεγκληματίες

About Freegr network

Από το Blogger.