Στην Ελλάδα της κρίσης, στη χώρα δίχως ελπίδα, υπάρχουν αυτές οι μικρές αναλαμπές που δείχνουν το μέλλον, που μας φανερώνουν πως υπάρχει η δυνατότητα για κάτι αξιοθαύμαστο, αρκεί να υπάρχει επίσης θέληση, γνώση και υποστήριξη. Η Bosch, σαν μέγας χορηγός τηςProm Racing Team (Facebook Page) του Εθνικού Μετσόβειου Πολυτεχνείου, μας κάλεσε να γνωρίσουμε από κοντά ολόκληρη την ομάδα των μηχανολόγων μηχανικών που εργάζεται πάνω στο project, αλλά και να δούμε πολύ αναλυτικά το μονοθέσιο που ετοιμάζει για τους αγώνες του 2016! Πρόκειται για νέα παιδιά, σε ηλικίες που παραδοσιακά στην Ελλάδα δεν έχουν μπεί ακόμα στο "στίβο" της εργασίας και προσπαθούν να κάνουν το "κάτι παραπάνω", να μας δείξουν ότι όλα είναι δυνατά, ακόμα και όταν οι πόροι δεν περισσεύουν.
#BecauseRacecar
Στην εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στα κεντρικά της Bosch στο Κορωπί, έγινε μια μικρή εισαγωγή για τον ίδιο τον κολοσσό που από το 1913 προσφέρει τα προϊόντα της παγκοσμίως και δραστηριοποιείται σε πολλούς τομείς, με κύριο αυτό των εξαρτημάτων αυτοκινήτων...Κυριολεκτικά σε κάθε σύγχρονο όχημα της αγοράς υπάρχουν εξαρτήματα της Bosch, μηχανικά ή ηλεκτρονικά/ηλεκτρικά, ενώ η εταιρεία έχει προσφέρει και τεχνολογίες που σήμερα είναι αναπόσπαστο κομμάτι κάθε οχήματος, όπως το ABS και το TCS. Στην Ελλάδα έχει παρουσία μέσω της Robert Bosch Ελλάδας που λειτουργεί ως θυγατρική του Ομίλου Bosch στην Ελλάδα από το 1992 και μάλιστα διαθέτει και εργοστάσιο παραγωγής στην Αθήνα.
Όμως, η βραδιά ανήκε στην ομάδα Prom Racing του ΕΜΠ, πολυπληθής καθώς είναι, αφού υπάρχουν ένα ή περισσότερα μέλη που εργάζονται σε κάθε τμήμά της, αλλά και σε πολλά ταυτόχρονα! Από το σασί, τον κινητήρα, την αεροδυναμική μέχρι και το... εμπορικό κομμάτι αλλά και αυτό του marketing, είναι μια πλήρης ομάδα που δε θα είχε τίποτα να ζηλέψει από επαγγελματίες του χώρου, πέρα φυσικά από τους... πόρους! "Επίσημη" υποστήριξη από κρατικούς φορείς είναι ελάχιστη έως μηδενική, έτσι τα παιδιά αυτά στηρίζονται αποκλειστικά στις δικές τους δυνάμεις αλλά και φυσικά τους όποιους χορηγούς, όπως η Bosch. Χωρίς τους οποίους προφανώς δε θα κατάφερναν να είναι ανταγωνιστικοί σε κανένα επίπεδο. Αξίζει να αναφερθεί ότι μέλος της ομάδας και οδηγός χρησιμοποιεί CNC μηχάνημα κατασκευής μεταλλικών εξαρτημάτων στην ιδιαίτερη πατρίδα του, τη... Ρόδο, όποτε έχει την ευχέρεια να εγκαταλείψει την Αθήνα για να πεταχτεί μέχρι εκεί...και φυσικά με δικά του έξοδα.
Δε θα μπούμε σε τεχνικές λεπτομέρειες για το μονοθέσιο P16, αν και οι λάτρεις της μηχανοκίνησης που βρεθήκαμε εκεί σίγουρα παρακολουθήσαμε με ενδιαφέρον και μάθαμε πολλά στις 3 ώρες γεμάτες...slides και τεχνικά χαρακτηριστικά, τα οποία έδιναν τη θέση τους σε μικρά, ευχάριστα διαλείμματα με αυτοσχέδιο stand-up comedy που είχε οργανώσει η Bosch. Θα σταθούμε μόνο στο πόσο φερέλπιδες είναι αυτοί οι νέοι και πόσο χρειάζεται η Ελλάδα τέτοιες ομάδες, προσπάθειες, μεράκι. Το μονοθέσιο του 2016 με κινητήρα από Yamaha R6, 610 κυβικών εκατοστών, θα διαγωνιστεί στο Hockenheim της Γερμανίας και στην Πάρμα της Ιταλίας, το καλοκαίρι του 2016. Οι κατηγορίες είναι πολλές και δεν αφορούν μόνο τις επιδόσεις και τους χρόνους στην πίστα, αλλά το κόστος κατασκευής, την αξιοπιστία, την αυτονομία και πολλά ακόμη που οφείλει να έχει ένα σύγχρονο όχημα, έστω και αγωνιστικό. Περιττό να πούμε ότι πολλές από τις ομάδες που συμμετέχουν έχουν 10πλάσιο budget από τα ταπεινά 30.000 ευρώ της "δικής μας" Prom Racing Team, αλλά αυτό δεν πτοεί τα παιδιά που έδειξαν "διαβασμένα" και προετοιμασμένα.
0 Post a Comment:
Δημοσίευση σχολίου