Κώδικας...δεοντολογίας για παρόχους από την ΕΕΤΤ
Στη δημοσίευση του Κώδικα Δεοντολογίας για την παροχή Υπηρεσιών Πολυμεσικής Πληροφόρησης προέβη με απόφασή της η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείωνs (ΕΕΤΤ). Με τον εν λόγω κώδικα θεσπίζονται κανόνες για την παροχή υπηρεσιών τηλεηχοπληροφόρησης (Audiotext), οπτικής τηλεπληροφόρησης (Videotext), σύντομων μηνυμάτων (SMS) προστιθέμενης αξίας και πολυμεσικών μηνυμάτων (MMS) προστιθέμενης αξίας. Στο πλαίσιο του κώδικα ρυθμίζονται και οι Υπηρεσίες Πολυμεσικής Πληροφόρησης που παρέχονται μέσω του Διαδικτύου. Ωστόσο, όπως επισημαίνεται στη σχετική ανακοίνωση, ο συγκεκριμένος Κώδικας δεν αφορά τη ρύθμιση του περιεχομένου των συγκεκριμένων υπηρεσιών.
Οι Υπηρεσίες Πολυμεσικής Πληροφόρησης (ΥΠΠ) στην Ελλάδα παρέχονται στους δεκαψήφιους αριθμούς 901ΧΧΧΧΧΧΧ, 909ΧΧΧΧΧΧ και στους πενταψήφιους σύντομους κωδικούς 14ΧΧΧ, 190ΧΧ-195ΧΧ και 54ΧΧΧ, οι οποίοι θα πρέπει να φαίνονται ευκρινώς σε οποιοδήποτε διαφημιστικό υλικό των παρόχων ΥΠΠ. Σύμφωνα με τον Κώδικα Δεοντολογίας για τις ΥΠΠ, οι πάροχοι, μεταξύ άλλων, υποχρεούνται:
Να δημοσιεύουν πίνακα, στον οποίο αναγράφονται όλες οι ΥΠΠ που παρέχουν, συμπεριλαμβανομένου και του τιμοκαταλόγου τους. Η δημοσίευση του πίνακα ΥΠΠ γίνεται στην ιστοσελίδα των παρόχων ΥΠΠ ή εναλλακτικά φιλοξενείται στην ιστοσελίδα των αντίστοιχων παρόχων δικτύου και είναι εύκολα προσβάσιμος στους καταναλωτές.
Να μην χρεώνουν τους καταναλωτές κατά την αναμονή για τη σύνδεση με την υπηρεσία ή, αν αυτό δεν είναι τεχνικά εφικτό, να μην απαντούν σε κλήση καταναλωτή, αν δεν υπάρχει διαθέσιμη γραμμή για την παροχή της υπηρεσίας.
Να δημιουργήσουν γραμμή βοήθειας/παραπόνων (help line), όχι πρόσθετης χρέωσης, η οποία πρέπει να αναφέρεται στις ανακοινώσεις-διαφημίσεις της ΥΠΠ και η οποία δεν θα απαντά μόνο με ηχογραφημένο μήνυμα.
Να δηλώνουν με σαφήνεια σε κάθε προωθητικό υλικό πλήρη περιγραφή της χρέωσης. Ειδικότερα για τα SMS και τα ΜΜS, οι πάροχοι ΥΠΠ υποχρεούνται να δηλώνουν σε κάθε προωθητικό υλικό σαφή περιγραφή της χρέωσης, και ιδίως, κατά περίπτωση, την τιμολόγηση ανά μήνυμα, το συνολικό αριθμό μηνυμάτων που απαιτούνται για την παροχή της υπηρεσίας και το συνολικό μέγιστο κόστος της υπηρεσίας για τον χρήστη, συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ.
Κατά τη διαφημιστική προβολή των υπηρεσιών, να αναγράφουν ευκρινώς τις τιμές χρέωσης (σε οριζόντια διάταξη και σε κάθε μία επιφάνεια προβολής σε περιπτώσεις έντυπης ή τηλεοπτικής ή πολυμεσικής διαφήμισης) ή να τις ανακοινώνουν με σαφήνεια (κατά περίπτωση ανά λεπτό, ανά κλήση ή ανά μήνυμα, καθώς και συνολικό αριθμό μηνυμάτων που απαιτούνται για την παροχή της υπηρεσίας, εάν η διαφημιστική προβολή γίνεται αποκλειστικά μέσω ήχου από ηλεκτρονικό ή άλλο μέσο).
0 Post a Comment:
Δημοσίευση σχολίου