Ενδιαφέρουσες είναι οι εκτιμήσεις για την πορεία του ηλεκτρονικού εμπορίου στη χώρα μας με βάση την έρευνα Global Connected Commerce Survey που πραγματοποίησε η εταιρεία καταναλωτικών αγαθών Nielsen το τρίτο τρίμηνο του 2016 και δημοσιοποιήθηκε χθες.
Οι Έλληνες σε μεγάλο ποσοστό δηλώνουν ότι επιλέγουν το διαδίκτυο ως μέσο για τις αγορές τους κυρίως για υπηρεσίες ή διαρκή αγαθά.
Αναλυτικότερα, το 62% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι έχει αγοράσει ταξιδιωτική υπηρεσία online, με τον αντίστοιχο Ευρωπαϊκό μέσο όρο να βρίσκεται στο 47%, ενώ ακολουθούν τα είδη ένδυσης σε ποσοστό 54%, κοντά στον Ευρωπαϊκό μέσο όρο (52%). Σύμφωνα πάντα με την έρευνα της Nielsen 47% των Ελλήνων έχει παραγγείλει έστω και μία φορά έτοιμο φαγητό διαδικτυακά, γεγονός που καθιστά την Ελλάδα πρώτη σε αυτή την κατηγορία, μεταξύ των λοιπών Ευρωπαϊκών κρατών.
Την ώθηση στο ηλεκτρονικό εμπόριο δίνει η αύξηση των διασυνδεδεμένων καταναλωτών, αφού, πάνω από το 65,6% του πληθυσμού χρησιμοποιεί το internet, ενώ η διείσδυση του Facebook κυμαίνεται γύρω στο 46,4%.
Αξίζει να σημειωθεί ότι υπάρχουν αγορές καταναλωτικών προϊόντων, όπως τα προϊόντα παντοπωλείου ή τα φρέσκα προϊόντα, για τα οποία οι online αγορές, κατά δήλωση των καταναλωτών, βρίσκονται σε χαμηλό επίπεδο.
Έξι στους 10 καταναλωτές προτιμούν να αγοράζουν αυτές τις κατηγορίες μόνο από τα φυσικά καταστήματα. Παρόλα αυτά 4 στους 10 καταναλωτές είτε είναι έτοιμοι να αγοράσουν φρέσκα προϊόντα – είδη παντοπωλείου μέσω ηλεκτρονικού καταστήματος, είτε ήδη τα αγοράζουν. Την αγορά αυτή θα βοηθούσε μηχανισμός εγγύησης επιστροφής χρημάτων σε περίπτωση που το προϊόν δεν ανταποκρίνεται στις προσδοκίες του αγοραστή και γενικότερα η διασφάλιση του καταναλωτή όσον αφορά θέματα ποιότητας.
0 Post a Comment:
Δημοσίευση σχολίου