ειδήσεις

Sony και Microsoft στην E3 2016 με άδεια χέρια;

Με τη σκόνη από τη φετινή E3 να έχει καταλαγιάσει, οι απόψεις περί νικητών και χαμένων διίστανται. Δύο από τις απόψεις που αναπαρήχθησαν αρκετά τις τελευταίες εβδομάδες αφορούσαν την παρουσία της Sony και της Nintendo: για την πρώτη πολλοί ήταν εκείνοι που υποστήριξαν –χωρίς να τους αδικούμε φυσικά- ότι στην ουσία επανέλαβε την περυσινή της παρουσίαση, ενώ ως προς τη δεύτερη, στάθηκαν στο γεγονός ότι οι δύο μεγαλύτερες ανακοινώσεις της στηρίχθηκαν σε ένα λογότυπο και μία προφορική υπόσχεση.

Η εποχή που οι εταιρείες ταξίδευαν στο Λος Άντζελες για να ανακοινώσουν τα πλάνα τους για τους προσεχείς μήνες, έχει παρέλθει πλέον. Οι “μεγάλοι” της βιομηχανίας του gaming, θέλοντας να πάρουν το μέγιστο δυνατό από τους τίτλους που αναπτύσσουν τα στούντιό τους, δεν διστάζουν να μοιραστούν με το κοινό “τα νέα τους”, ακόμα κι όταν αυτά απαρτίζονται από κάτι γενικό και αόριστοόπως ένα cinematic τρέιλερ ή ένα λογότυπο –μη βιάζεστε να κακίσετε τη Nintendo, δεν ήταν η πρώτη που το έκανε.

Με αφορμή τις σκέψεις αυτές, αποφασίσαμε να κάνουμε μία αναδρομή στο παρελθόν και να παρακολουθήσουμε ξανά τις συνεντεύξεις Τύπου της Sony και της Microsoft από την περυσινή E3. Σημειώσαμε τους τίτλους που είδαμε να “παρελαύνουν” κατά τη διάρκειά τους και κατόπιν, διερωτηθήκαμε πού βρίσκονται σήμερα; Έχουν άραγε κυκλοφορήσει ή μήπως ακόμα τους περιμένουμε; Ελάτε να ρίξουμε μια ματιά με την ελπίδα ότι οι παρατηρήσεις μας θα μας επιτρέψουν να παρακολουθήσουμε την E3 του 2018 ελαφρώς σοφότεροι…

Δημοσιευμένη Εικόνα

Sony
  • God of War: Το είδαμε πέρυσι, το είδαμε και φέτος. Δεν κυκλοφόρησε μέχρι και τη φετινή έκθεση, αν και προβλέπεται να το κάνει στις αρχές του 2018.
  • Days Gone: Ό,τι γράψαμε πριν. Εννοείται πως δεν κυκλοφόρησε. Όπως το είδαμε πέρυσι, έτσι το θαυμάσαμε και φέτος.
  • The Last Guardian: Κυκλοφόρησε μεν, με ακόμα μία καθυστέρηση δε, αφού αντί για τις 25 Οκτωβρίου το είδαμε εν τέλει στις 6 & 7 Δεκεμβρίου.
  • Horizon Zero Dawn: Έκανε την εμφάνισή του στην ώρα του και είναι ό,τι καλύτερο έχει επιδείξει σε αποκλειστικότητα το PS4 φέτος.
  • Detroit: Become Human: Ακόμα μία αποκλειστικότητα που είδαμε και στη φετινή E3 χωρίς στο μεσοδιάστημα να έχει σημειωθεί κάτι το ιδιαίτερο.
  • Resident Evil 7: Biohazard: Κυκλοφόρησε κανονικά, με πλήρη υποστήριξη PS VR.
  • Τίτλοι PS VR: Τα Batman: Arkham VR, Farpoint και Star Wars Battlefront: X-Wing VR Mission κυκλοφόρησαν κανονικά. Το Final Fantasy XV καθυστέρησε μέχρι τον Νοέμβριο ενώ, ακόμα χειρότερα, το Final Fantasy VR Experience αγνοείται.
  • Call of Duty: Infinite Warfare: Πιο πιθανό είναι να μην ανατείλει ο ήλιος παρά να μην κυκλοφορήσει το ετήσιο Call of Duty.
  • Crash Bandicoot remastered: Nope. Η N.Sane Trilogy με τις remastered εκδόσεις των τριών πρώτων παιχνιδιών της σειράς κυκλοφορεί στις 30 του μήνα.
  • Skylanders Imaginators: Και οι Skylanders και ο Crash ήταν πιστοί στο ραντεβού τους πέρυσι τον Οκτώβριο.
  • LEGO Star Wars: The Force Awakens: Τόσο το demo που πρώτοι θα κατέβαζαν οι κάτοχοι PlayStation, όσο και το παιχνίδι, έκαναν την εμφάνισή τους τις προβλεπόμενες ημερομηνίες.
  • Death Stranding: Καμία πρόοδος επί της ουσίας. Για την ακρίβεια το παιχνίδι του Χιντέο Κοτζίμα απουσίαζε κιόλας από τη φετινή E3.
  • Spider-Man: Χρειάστηκε να περάσει ένας χρόνος για να έχουμε νεότερα από τον τίτλο της Insomniac. Στο μεσοδιάστημα βέβαια, σιγή ασυρμάτου.

Δημοσιευμένη Εικόνα

Microsoft
  • Gears of War 4: Κυκλοφόρησε στην ώρα του έστω κι αν στην αρχή υπήρχαν ορισμένα “θεματάκια” με το cross-platform multiplayer τμήμα του.
  • Killer Instinct: Ένα update με έξτρα χαρακτηριστικά και τον General Raam ως πρόσθετο χαρακτήρα μας υποσχέθηκε η Microsoft και ήρθε στην ώρα του.
  • Forza Horizon 3: Όλα καλά, το παιχνίδι κατέφθασε τη μέρα που το περιμέναμε σε Xbox και PC.
  • ReCore: Απεδείχθη συνεπές στο –νέο- ραντεβού του, κυκλοφορώντας τον Σεπτέμβριο.
  • Final Fantasy XV: Τα είπαμε. Η Square Enix καθυστέρησε το λανσάρισμα κατά δύο μήνες αλλά τουλάχιστον στο τέλος τα κατάφερε.
  • Tom Clancy’The Division: Στην ώρα του το expansion για τη σειρά της Ubisoft.
  • Battlefield 1: Ακόμα μία third-party κυκλοφορία που κυκλοφόρησε τη μέρα που υποσχέθηκαν οι δημιουργοί της.
  • Minecraft: Χρειάστηκε περισσότερος χρόνος απ’ αυτόν που υπολόγιζαν –και ανακοίνωσαν στην E3 2016- στη Mojang, αλλά εν τέλει τα έξτρα στοιχεία του Minecraft έγιναν πραγματικότητα.
  • Inside: Κυκλοφόρησε κανονικότατα, λίγες εβδομάδες μετά την περυσινή E3.
  • Τίτλοι ID@Xbox: Τα Outlast 2, Stardew Valley, Yooka-Laylee και Flinthook κυκλοφόρησαν –έστω και ορισμένα καθυστερημένα. Το Shadow Tactics βγαίνει τον Αύγουστο και τα Beacon, Raider, DayZ, Cuphead, For the King, Deliver us to the Moon, Bloodstained, Below, Everspace, Slime Rancher, Figment και FAR ακόμα πιο μετά.
  • We Happy Few: Το παιχνίδι κυκλοφόρησε αρχικά τον Ιούλιο μέσω του Xbox Game Preview –συνοδεύτηκε από ένα μεγάλο update τον Δεκέμβριο.
  • Gwent: Η μία beta διαδέχεται την άλλη, τελική έκδοση όμως ακόμα δεν έχουμε δει.
  • Tekken 7: Κυκλοφόρησε, δε λέμε, όμως η 2η Ιουνίου δεν είναι και πολύ “early 2017”, έτσι;
  • Dead Rising 4: Στην ώρα του στις αρχές Δεκέμβρη χωρίς κανένα πρόβλημα.
  • Scalebound: Δεν πρόκειται να κυκλοφορήσει καν αφού ακυρώθηκε.
  • Sea of Thieves: Το είδαμε πέρυσι, το είδαμε και φέτος και το περιμένουμε καλώς εχόντων των πραγμάτων το πρώτο εξάμηνο του ’18.
  • State of Decay 2: Ακριβώς ό,τι ισχύει και με το Sea of Thieves.
  • Halo Wars 2: Διατέθηκε κανονικά τον Φεβρουάριο.

Δημοσιευμένη Εικόνα

Τι καταλαβαίνουμε απ’ όλα αυτά;

Ρίχνοντας μια ματιά στους τίτλους που μας υποσχέθηκαν οι δύο εταιρείες πέρυσι, διαπιστώνουμε ότι από τη μεν Microsoft κυκλοφόρησαν οι 13/18 (ποσοστό 72%) ενώ στη Sony τα πράγματα ήταν ακόμα χειρότερα καθώς μέχρι τη φετινή E3, την εμφάνισή τους είχαν κάνει όλα κι όλα 6 από τα 13 παιχνίδια(ποσοστό 46%) που μας έδειξε πέρυσι. Εδώ βέβαια θα πρέπει να σημειώσουμε ότι στην περίπτωση της πρώτης, το ποσοστό ανεβαίνει χάρη στα expansions και τα updates που συμπεριλαμβάνονται στον συνολικό αριθμό (σε διαφορετική περίπτωση μιλάμε για 10/15 και 67%). Όσο για τις first-partyκυκλοφορίες; Στην περίπτωση της Sony έχουν οι κυκλοφορήσει οι 2/7 ενώ σε αυτή της Microsoft οι 5/8με τα ποσοστά να είναι 29% και 63% κατ’ αντιστοιχία.

Είναι ξεκάθαρο λοιπόν πως η Sony “κατέβηκε” στην περυσινή E3 θέλοντας περισσότερο να δημιουργήσει “θόρυβο” τον οποίο θα εξαργύρωνε κάποια στιγμή εν καιρώ. Η δε Microsoft προτίμησε να ανοίξει τα χαρτιά της ως προς το άμεσο μέλλον: η διαφορετική προσέγγιση των δύο εταιρειών αποτυπώνεται με πάσα λεπτομέρεια στα ποσοστά που αναφέραμε πιο πάνω. Αν υπάρχει σωστό και λάθος; Αυτό είναι κάτι που θα κρίνει η κάθε εταιρεία, εξετάζοντας το κατά πόσο η στρατηγική που ακολούθησε υπηρέτησε τα πλάνα της. Οι παίκτες είναι λογικό να τα θέλουν όλα όσο το δυνατόν πιο γρήγορα, όμως όπως αντιλαμβάνεστε, οι εταιρείες καλούνται να εξετάσουν μια σειρά παραγόντων πριν καταλήξουν στην ημερομηνία κυκλοφορίας ενός τίτλου.

Αυτό που φαίνεται πάντως, είναι ότι σε μικρό ή μεγάλο ποσοστό, οι εταιρείες φροντίζουν κατά τη διάρκεια των παρουσιάσεών τους στην E3 –τουλάχιστον με βάση την περυσινή τους εικόνα- να προετοιμάζουν το έδαφος όχι μόνο για τους επόμενους 12 μήνες αλλά και για αργότερα. Όσο για εμάς; Υπομονή…

About Freegr network

Από το Blogger.