Ελλα΄δα

Αυξητικές τάσεις στις πωλήσεις φορητών το 2007

-Με θεαματική αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρονικών υπολογιστών για εμπορική και οικιακή χρήση έκλεισε το 2007, υπερβαίνοντας τις προσδοκίες της αγοράς. Το σύνολο της αγοράς διαμορφώθηκε σε κομμάτια στις 900.000, καταγράφοντας αύξηση της τάξεως του 30%, συγκριτικά με το 2006. Η περασμένη χρονιά αποτέλεσε, τελικά, έτος μεγάλης ζήτησης για ηλεκτρονικούς υπολογιστές, τόσο σε επίπεδο εμπορικής χρήσης όσο και σε επίπεδο οικιακής. Οι Ελληνες καταναλωτές αγόρασαν περισσότερους από 400.000 ηλεκτρονικούς υπολογιστές (φορητούς και επιτραπέζιους), ενώ οι επιχειρήσεις περίπου 500.000.
Τα notebooks: Η τάση της αυξημένης ζήτησης για φορητούς υπολογιστές συνεχίσθηκε καθ' όλη τη διάρκεια της περασμένης χρονιάς, με τις πωλήσεις των notebooks να καταγράφουν ετήσια αύξηση, η οποία πλησίασε το 50%, ενώ σε κομμάτια ξεπέρασαν τις 417.000. Οι επιτραπέζιοι, από την άλλη πλευρά, εμφανίζουν πολύ πιο χαμηλούς ρυθμούς ανάπτυξης, αφού δεν ξεπέρασαν το 20%, ενώ οι συνολικές πωλήσεις διαμορφώθηκαν σε λίγο περισσότερο από 480.000 κομμάτια. Από πλευράς καλύτερης χρονικής περιόδου, την περίοδο Απριλίου - Ιουνίου του 2007, δηλαδή το δεύτερο τρίμηνο του έτους, η ζήτηση κατέγραψε τη μεγαλύτερη άνοδο, καθώς αυξήθηκε σε ετήσια βάση κατά περίπου 50%. Το τελευταίο τρίμηνο του έτους, το οποίο περιλαμβάνει και την κρίσιμη περίοδο των εορτών, η ζήτηση αυξήθηκε σε ετήσια βάση κατά περίπου 23%, με ιδιαίτερο όμως χαρακτηριστικό οι πωλήσεις των φορητών υπολογιστών να ξεπεράσουν κατά περίπου 10.000 κομμάτια τις αντίστοιχες πωλήσεις των επιτραπέζιων. Από πλευράς μεριδίων αγοράς των κατασκευαστών, το τελευταίο τρίμηνο του έτους αντικατοπτρίζει σε γενικές γραμμές τη θέση που κατέχουν συνολικά η εταιρείες. Με βάση την περίοδο Οκτωβρίου - Δεκεμβρίου και εξετάζοντας την αγορά και επιτραπέζιων και φορητών, η Hewlett Packard εμφανίζεται να έχει το μεγαλύτερο μερίδιο, το οποίο ξεπερνά το 22% και αντιστοιχεί για τη συγκεκριμένη περίοδο σε περίπου 66.000 κομμάτια υπολογιστών, ενώ ακολουθεί η Acer και η Toshiba με μερίδιο μεταξύ 8 και 9% και το Πλαίσιο με μερίδιο μεγαλύτερο του 6%.Τα μερίδια ωστόσο είναι διαφορετικά ανά κατηγορία, καθώς, εξετάζοντας μόνο τους επιτραπέζιους ηλεκτρονικούς υπολογιστές, η HP είναι πάλι στην πρώτη θέση, αλλά ακολουθεί το Πλαίσιο, η Multirama και η Infoquest.Στην περίπτωση των φορητών, την HP ακολουθούν η Acer, Toshiba και Sony. Από πλευράς εντυπωσιακής ανόδου σε ετήσια βάση, για το τελευταίο τρίμηνο του 2007, εκτός από την ΗΡ, που ειδικά στον τομέα του notebook κατέγραψε αύξηση σχεδόν 70%, στους φορητούς εντυπωσιακή είναι η άνοδος της Dell, η οποία ξεπέρασε το 70%, φθάνοντας τις 4.560 πωλήσεις από 2.615 πωλήσεις ένα χρόνο νωρίτερα, της Sony με άνοδο επίσης μεγαλύτερη του 70% και πωλήσεις που έφθασαν τις 16.142 από 9.333 και, τέλος, η LG με αντίστοιχη άνοδο και πωλήσεις που έφθασαν τις 3.489 από 2.050. Εκείνο που έχει σημασία είναι η ενημέρωση και η άσκηση δικαιωμάτων των καταναλωτών πριν καούσουμε προβλήματα με τα σερβις των κατασκευαστών και πάμε σε άλλες διαδικασίες. Η ποιότητα υλικών πολλές φορές δεν συμβαδίζει με την καλή τιμή και τα παράπονα αποτελούν καλή μερίδα του λέοντος. Σε ότι αφορά τα notebooks αποτελούν πλέον το αναπτυσσόμενο κομμάτι της αγοράς και όσο περνά ο καιρός θα διευρύνεται..

Άρθρο απο τη 'Ναυτεμπορική'.

About Freegr network

Από το Blogger.