ειδήσεις

Επίδειξη χάκινγκ σε αυτοκίνητα ενώπιον χάκερ

Έρευνα σε βάθος για την ευκολία με την οποία θα μπορούσε μη εξουσιοδοτημένος χρήστης να αλλάξει το λογισμικό σε βασικό τμήμα του ηλεκτρονικού εξοπλισμού των σύγχρονων αυτοκινήτων διενεργούσαν επί εννέα μήνες μελετητές ειδικοί σε θέματα ασφάλειας πληροφοριακών συστημάτων, σε ένα έργο που συγχρηματοδοτήθηκε από την αμερικανική κυβέρνηση (U.S Defense Advanced Research Projects Agency). Η λευκή βίβλος του χάκινγκ στα σύγχρονα αυτοκίνητα, έκτασης 100 σελίδων, θα παρουσιαστεί στο συνέδριο χάκινγκ Def Con που λαμβάνει χώρα στο Λας Βέγκας στις 1-3 Αυγούστου 2013. Ο Chris Valasek (επικεφαλής ασφάλειας στην IOActive) και ο Charlie Miller (που επιμελείται τα θέματα ασφάλειας στο Twitter) εντόπισαν αδυναμίες στην ηλεκτρονική μονάδα επεξεργασίας (EPU) κάθε οχήματος, ένα σύστημα που έχει καταστεί υποχρεωτικό στα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στις ΗΠΑ από το 1996.
Η παρουσίαση θα γίνει στo συνέδριο Def Con στο Λας Βέγκας ενώπιον των λεγόμενων white hat hacker, δηλαδή ερευνητών που επιχειρούν εισβολές σε πληροφοριακά συστήματα και δίκτυα για να εντοπίσουν τα κενά στην ασφάλειά τους και ενημερώνουν κατά προτεραιότητα τις εταιρείες ανάπτυξης τα συστήματα των οποίων αποδεικνύονται επισφαλή. Στην συνέχεια, μπορεί να δημοσιοποιήσουν τα ευρήματά τους. O Chris Valasek έχει δημοσιεύσει στο blog του ένα σύντομο βίντεο -με τον κωμικό τίτλο Mario Cart Prius- στο οποίο επιδεικνύει το κατόρθωμά του. Το πρακτορείο Reuters μεταδίδει πως, οι Valasek και Miller κατάφεραν να κάνουν ένα Toyota Prius (που τρέχει το λογισμικό Safety Connect) να φρενάρει απότομα με 130 χλμ. την ώρα, να στρέψουν απότομα το τιμόνι του και να επιταχύνουν το όχημα. Η επέμβαση στο τιμόνι αυτού αλλά και ενός ακόμα αυτοκινήτου έγινε με χάκινγκ στο σύστημα υποβοήθησης του παρκαρίσματος (Park Assist) που κάνει το όχημα να κινείται με χαμηλή ταχύτητα προς τα πίσω. Επίσης, σε ένα Ford Escape (μοντέλο 2010 με το λογισμικό Ford SYNC) κατάφεραν να απενεργοποιήσουν πλήρως τα φρένα όταν το όχημα κινείται με πολύ χαμηλή ταχύτητα, ώστε να μην σταματάει όση πίεση κι αν ασκεί ο οδηγός στο πετάλι.

About Freegr network

Από το Blogger.