τεχνολογία

Tα οικονομικά δεδομένα στόχος των επιθέσεων spam για τρίτη συνεχόμενη χρονιά

Το ποσοστό των μηνυμάτων spam εξακολουθεί να μειώνεται. Συγκεκριμένα, τα τρία τελευταία χρόνια, έχει παρουσιαστεί πτώση 10,7 ποσοστιαίων μονάδων. Φαίνεται ότι οι «διαφημιστές» προτιμούν ολοένα και περισσότερο τα διάφορα είδη νόμιμης online διαφήμισης που είναι πλέον διαθέσιμα και παράγουν καλύτερα αποτελέσματα με χαμηλότερο κόστος, συγκριτικά με το spam.
Η «ποινικοποίηση» του spam Σε ορισμένες κατηγορίες spam, η εμπορική διαφήμιση σταδιακά αντικαθίσταται από «εγκληματικά» μηνύματα, όπως είναι τα spam που προωθούν παράνομα εμπορευμάτα ή πορνογραφικό υλικό. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η κατηγορία «Τουρισμός και Ταξίδια» στην οποία αντιστοιχούσε το 5-10% των συνολικών μηνυμάτων spam. Σήμερα, τέτοιου είδους εμπορικές διαφημίσεις σπανίζουν, όμως οι ειδικοί εξακολουθούν να συναντούν πολλά κακόβουλα e-mail που εκμεταλλεύονται έντονα το θέμα των ταξιδιών και της αναψυχής.
Πλαστά μηνύματα antivirus Πολύ συχνά, οι πάροχοι προϊόντων ασφάλειας συνιστούν στους χρήστες να αναβαθμίζουν τις λύσεις antivirus που διαθέτουν. Οι ψηφιακοί εγκληματίες προσπάθησαν να εκμεταλλευτούν και αυτή τη λεπτομέρεια το 2013. Email που φαίνεται να είχαν αποσταλεί από γνωστούς προμηθευτές antivirus, όπως η Kaspersky Lab, η McAfee, η ESET, η Symantec κ.ά., παρότρυναν τους χρήστες να αναβαθμίσουν άμεσα τα συστήματά τους χρησιμοποιώντας ένα συνημμένο αρχείο. Στην πραγματικότητα, το συνημμένο αρχείο περιείχε ένα Trojan από την διαβόητη οικογένεια ZeuS/Zbot, το οποίο ήταν σχεδιασμένο να κλέβει τα ευαίσθητα δεδομένα των χρηστών και συγκεκριμένα οικονομικές πληροφορίες. Η Darya Gudkova, Επικεφαλής της Ομάδας Ανάλυσης Περιεχομένου στην Kaspersky Lab, σχολίασε: «Για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, τα προγράμματα που προσπαθούσαν να κλέψουν εμπιστευτικά δεδομένα ήταν το πιο διαδεδομένο malware που μεταφέρεται μέσω email. Στόχος αυτών των προγραμμάτων ήταν τα στοιχεία και οι κωδικοί πρόσβασης σε online τραπεζικά συστήματα. Ταυτόχρονα, όμως, οι επιθέσεις phishing μετατοπίζουν το ενδιαφέρον τους από τους τραπεζικούς λογαριασμούς στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τα email. Εν μέρει, αυτό μπορεί να εξηγηθεί από το γεγονός ότι σήμερα, οι λογαριασμοί email συχνά προσφέρουν πρόσβαση σε πολύ περιεχόμενο, όπως τα ηλεκτρονικά μηνύματα, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τα άμεσα μηνυμάτα, τα cloud storages. Μερικές φορές προσφέρεται πρόσβαση ακόμη και στην πιστωτική κάρτα του χρήστη».

About Freegr network

Από το Blogger.