Είναι γεγονός αναντίρρητο ότι η σύγχρονη τεχνολογία έχει γίνει κομματάκι πιο προσωπική και παρεμβατική στην προσωπική μας ζωή.
Είναι όλες αυτές οι έξυπνες συσκευές που πλαισιώνουν την καθημερινότητά μας και χώνουν τη μύτη τους παντού, εξοικειώνοντάς μας με την παραβίαση των προσωπικών δεδομένων, την οποία εν πολλοίς εμείς επιτρέπουμε.
Κι ενώ τα πράγματα είναι αρκετά παρεμβατικά ήδη, οι επιστήμονες έχουν βαλθεί να κάνουν την κατάσταση ακόμα πιο πιεστική, με τη νέα γενιά των έξυπνων συσκευών να εισβάλουν ακόμα πιο αδιάντροπα στις ζωές μας, κι εμείς βέβαια να τις κοιτούμε αποσβολωμένοι…
Τα έξυπνα γυαλιά που μεταφράζουν κείμενα από ξένες γλώσσες
Ο μεγαλύτερος τηλεπικοινωνιακός πάροχος της Ιαπωνίας, η NTT Docomo, αποκάλυψε πρόσφατα ένα ζευγάρι γυαλιά αλλιώτικα από τα άλλα: κι αυτό γιατί μπορούν μέσα σε μόλις 5 δευτερόλεπτα να μεταφράζουν στα ιαπωνικά κείμενα γραμμένα σε άλλες γλώσσες! Η λειτουργία που επιτρέπει το μαγικό εφαρμόζει ωστόσο τεχνολογίες αναγνώρισης, την ίδια ώρα που μπορεί να καλέσει επιτόπου στο τηλέφωνο όσους είναι κοντά και έχουν ηλεκτρονικά στοιχεία με τα δεδομένα επικοινωνίας τους, κάτι που κάνει τα γυαλιά τρομακτικότατα! Τα Intelligent Glasses της NTT Docomo είναι άλλος ένας σύγχρονος Δούρειος Ίππος που παραβιάζει άρδην τα προσωπικά μας δεδομένα…
Οι φακοί επαφής που ελέγχουν δείκτες του αίματος
Την ώρα που τα Google Glass κερδίζουν συνεχώς έδαφος σε όρους κακής φήμης, ένα νέο προϊόν του ηλεκτρονικού κολοσσού έχει βαλθεί να τον κάνει να κατακτήσει και τον πραγματικό κόσμο. Οι φακοί επαφής του διαβητικού κάνουν τη μέτρηση του σακχάρου παρελθόν, καθώς είναι σε θέση να παίρνουν τις αντίστοιχες μετρήσεις από το δάκρυ του ασθενούς την ώρα που τους φορά! Σύμφωνα με τα επίπεδα σακχάρου, αλλάζουν χρώμα, ενημερώνοντας έτσι τον κάτοχο για πιθανό κίνδυνο στην υγεία του. Ας ελπίσουμε ότι δεν θα σερβίρονται και διαφημίσεις σε λίγο κατευθείαν στα μάτια του κατόχου…
Το περικάρπιο που αυξομειώνει τη θερμοκρασία του σώματος
Το λένε Wristify και είναι η κοινή προσπάθεια τριών σπουδαστών του ΜΙΤ να κρατούν το σώμα μας στην επιθυμητή θερμοκρασία παρά τις εξωτερικές συνθήκες. Μέσω παλμών, το περικάρπιο παρακολουθεί συνεχώς τόσο τη θερμοκρασία του περιβάλλοντος όσο και την εσωτερική θερμοκρασία του κατόχου, ρυθμίζοντάς την αναλόγως. Σύμφωνα με τους κατασκευαστές, η συσκευή παραπλανά διαρκώς το σώμα αναφορικά με την εξωτερική θερμοκρασία, κάνοντάς το να αλλάζει την εσωτερική του θερμότητα…
Το σουτιέν που στέλνει «τιτιβίσματα»
Αν αυτό δεν είναι το πιο κοινωνικό σουτιέν, τότε ποιο είναι; Απλοποιώντας λοιπόν τη δύσκολη διαδικασία του ανεβάσματος tweets στο δημοφιλές κοινωνικό δίκτυο Twitter, ένα ειδικής κατασκευής σουτιέν «τιτιβίζει» κάθε φορά που η κυρία το βγάζει! Κοινή προσπάθεια της Nestle Fitness και του Twitter, σε μια προσπάθεια να ευαισθητοποιηθούν οι Ελληνίδες για τον καρκίνο του μαστού, το για καλό σκοπό σουτιέν το λάνσαρε μάλιστα η Μαρία Μπακοδήμου το 2013…
Το δερματικό «τατουάζ» που παίρνει τη θερμοκρασία του σώματος
Αυτό το τατουάζ είναι αλλιώτικο από τα άλλα! Ομάδα ερευνητών από την Κίνα, τη Σιγκαπούρη και τις ΗΠΑ κατασκεύασαν ένα ιδιαιτέρως λεπτό ηλεκτρονικό κύκλωμα που προσκολλάται στο δέρμα σαν προσωρινό τατουάζ. Το τσιπάκι μετρά ζωτικές ενδείξεις του σώματος, όπως τη θερμοκρασία, την καρδιακή και εγκεφαλική λειτουργία και πολλούς ακόμα δείκτες, κάνοντας τον γιατρό προαιρετικό. Κι αν ακόμα λειτουργεί με εξωτερική μπαταρία, ετοιμάζεται ήδη το επόμενης γενιάς που θα δουλεύει με βιοενέργεια…
Εγκεφαλικός έλεγχος από άνθρωπο σε άνθρωπο
Όχι, ούτε για λάθος πρόκειται ούτε λάθος διαβάσατε! Κι αυτό γιατί υπάρχει τουλάχιστον ένα επιτυχημένο παράδειγμα ελέγχου εγκεφάλου από εγκέφαλο μέσω σκέψης (εντάξει, και μερικών ηλεκτροδίων!). Στην πειραματική διάταξη λοιπόν που έλαβε χώρα στο Πανεπιστήμιο της Ουάσιγκτον, ο καθηγητής Rajesh Rao κατάφερε να ελέγξει τις αντιδράσεις του συνεργάτη του Andrea Stocco, ο οποίος βρισκόταν στην άλλη άκρη των κτιριακών εγκαταστάσεων! Με τη βοήθεια συσκευών ηλεκτροεγκεφαλογραφήματος, ο Rao έπαιζε ένα ηλεκτρονικό παιχνίδι στη φαντασία του και φανταζόταν ότι κινούσε το δεξί του χέρι πυροβολώντας. Η συσκευή έπιασε το σήμα και το έστειλε στον Stocco, το δεξί χέρι του οποίου άρχισε να κινείται με παρόμοιο τρόπο. Τα μηνύματα της τηλεμεταφοράς σκέψης ήταν τόσο ενθαρρυντικά που κάνουν τους ερευνητές να μιλούν πλέον για ακόμα πιο περίπλοκες κινήσεις στο μέλλον…
Πλαστές μνήμες εμφυτεύονται σε ποντίκια
Μέσω οπτικών ινών, ομάδα ερευνητών κατάφερε να κάνει ποντίκια να πιστέψουν ότι μια ακίνδυνη περιοχή εγκυμονούσε απειλές εμφυτεύοντάς τους κακές μνήμες από τον τόπο! Τα ποντίκια άρχισαν να δείχνουν σημάδια φόβου, κι αυτό γιατί ο εγκέφαλός τους σύνδεσε την περιοχή με τις πλαστές μνήμες, τις οποίες τροφοδότησαν οι επιστήμονες μέσω πειραματικού χειρισμού. Η παρόμοια βιολογία του ανθρώπινου εγκεφάλου με τον αντίστοιχο των τρωκτικών κάνει τον χειρισμό ιδανικό και για ανθρώπινη χρήση, καθώς κάποια στιγμή θα είμαστε σε θέση να ξεριζώνουμε τις κακές αναμνήσεις και να φυτεύουμε καινούριες. Έπεται βέβαια ότι κάθε τεχνολογική καινοτομία που παίζει με το μυαλό μας παραείναι επικίνδυνη…
Τα εμφυτεύματα που μας δίνουν τα φάρμακά μας
Για τους ανθρώπους που είναι αναγκασμένοι να παίρνουν καθημερινά φαρμακευτική αγωγή, τα ιατρικά νέα είναι καλά. Κοινή προσπάθεια του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ και του αντίστοιχου ιδρύματος του Τορόντο απέδωσε καρπούς: εμφυτεύματα από φιλικά πολυμερή, συμβατά με τους ιστούς του σώματος, αντιδρούν στο φως και μπορούν να παρέχουν φαρμακευτικές αγωγές στους ασθενείς! Τα εμφυτεύματα αυτά, όταν εκτεθούν σε μπλε φως, κατάφεραν να απελευθερώσουν συνθετική πρωτεΐνη που προσομοιάζει στην ινσουλίνη. Το τεστ έγινε σε ποντίκια και πλέον εκκρεμεί η μεταφορά τους σε ανθρώπους…
Οι διαφημίσεις που πυροδοτούν συναισθήματα
Έχετε νιώσει ποτέ ότι οι διαφημίσεις που βλέπετε στις οθόνες σας γίνονται ολοένα και πιο στοχευμένες; Διαφημίσεις για χαρτομάντιλα, ας πούμε, μόλις τρέξει το δάκρυ από το μάτι ή ρεκλάμες για δημητριακά μόλις εξομολογηθείς το πρόβλημα της δυσκοιλιότητας στον κολλητό σου; Νέες τεχνολογίες, που συγχρονίζονται με τις ηλεκτρονικές κάμερες των υπολογιστών, σκανάρουν τα πρόσωπα των χρηστών, μέσω λογισμικών αναγνώρισης προσώπου, για να διακρίνουν την ψυχολογική τους διάθεση, κανονίζοντας αναλόγως (και αρκετά ανατριχιαστικά, είναι η αλήθεια) τι διαφημίσεις θα σερβιριστούν στην οθόνη τους. Μεγάλες εταιρίες έχουν ήδη αγοράσει το πρόγραμμα, το οποίο χρησιμοποιούν για να χειραγωγήσουν τις αγοραστικές μας επιλογές. Όπως εξάλλου το λέει καλύτερα μια από τις φίρμες που εμπλέκονται στη διαδικασία, η Affectiva, οι άνθρωποι ελέγχονται από τα συναισθήματά τους, οπότε αποκτώντας πρόσβαση σε αυτά είναι το κλειδί για να τους πουλήσεις τα προϊόντα σου…
0 Post a Comment:
Δημοσίευση σχολίου