Πρεμιέρα για το GDPR και οι πρώτες καταγγελίες έφτασαν…για Facebook, Instagram, WhatsApp και Android της Google.
Πρεμιέρα για το GDPR και δεν χάθηκε χρόνος για καταγγελίες. Μέχρι στιγμής τέσσερις χρήστες από ανώνυμους λογαριασμούς έχουν καταθέσει καταγγελίες κατά του Facebook, του Instagram που ανήκει στο Facebook, κατά του WhatsApp το οποίο επίσης ανήκει στο Facebook και μια καταγγελία κατά του Android της Google. Ο κριτικός και αρμόδιος για θέματα των προσωπικών δεδομένων και της ιδιωτικής ζωής, Max Schrems, κάνει λόγο για εταιρείες που χρησιμοποιούν μια στρατηγική «αναγκαστικής συγκατάθεσης» προκειμένου να συνεχίσουν να επεξεργάζονται τα προσωπικά δεδομένων των χρηστών, όταν στην πραγματικότητα ο νόμος απαιτεί οι χρήστες να έχουν ελεύθερη επιλογή να έχουν πρόσβαση στις διάφορες πλατφόρμας χωρίς αναγκαστικά να δίνουν “πακέτο” και τα προσωπικά τους δεδομένα, εκτός κι αν είναι απαραίτητη η συγκατάθεση.
Κι επίσης, το Facebook, υποστηρίζει ότι το βασικό προϊόν του είναι η κοινωνική δικτύωση και όχι τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών με στόχο τις διαφημίσεις…
Είναι απλό: Οτιδήποτε είναι απολύτως απαραίτητο για μια υπηρεσία δεν χρειάζεται κάποιο κουτί συγκατάθεσης. Για οτιδήποτε άλλοι οι χρήστες θα πρέπει να έχουν μια πραγματική επιλογή να πουν «ναι» ή «όχι».
Το Facebook έχει μπλοκάρει ακόμη και λογαριασμούς χρηστών που δεν έχουν δώσει συγκατάθεση. Στο τέλος, οι χρήστες έχουν την επιλογή είτε να διαγράψουν την εφαρμογή είτε να συμφωνήσουν! Αυτό όμως δεν είναι επιλογή…
Το Facebook τώρα έστειλε μια δήλωσε από τον επικεφαλής της υπηρεσίας προστασίας των προσωπικών δεδομένων Erin Egan, η οποία αναφέρει:
«Έχουμε προετοιμαστεί τους τελευταίους 18 μήνες ώστε να διασφαλίσουμε ότι πληρούμε τις απαιτήσεις του GDPR. Έχουμε καταστήσει τις πολιτικές μας πιο σαφείς, την εύρεση των ρυθμίσεων απορρήτου πιο εύκολες και έχουμε εισάγει καλύτερα εργαλεία για να έχουμε πρόσβαση, να κατεβάζουμε και να διαγράφουμε τις πληροφορίες. Η δουλειά για τη βελτίωση της ιδιωτικότητας των πολιτών δεν σταματά στις 25 Μαΐου. Για παράδειγμα ετοιμάζουμε ένα Clear History, έναν εύκολο τρόπο για να μπορούν οι χρήστες να δουν τους ιστότοπους και τις εφαρμογές στις οποίες στέλνουν πληροφορίες, να καθαρίσουν αυτές τις πληροφορίες από το λογαριασμό».
Πάντως, όπως αναφέρει ο Max Schrems η καταπολέμηση της αναγκαστικής συναίνεσης διασφαλίζει ότι οι εταιρείες δεν μπορούν να αναγκάσουν τους χρήστες να πουν το “ναι” αλλά πρέπει να τους δίνεται ουσιαστική επιλογή. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό ώστε τα μονοπώλια να μην έχουν πλεονέκτημα έναντι των μικρών επιχειρήσεων.
0 Post a Comment:
Δημοσίευση σχολίου