Σε μια 3ωρη παρουσίαση γεμάτη τεχνητή νοημοσύνη, το φετινό συνέδριο Google I/O όπως αναμένονταν, αποτέλεσε την ευκαιρία της Google να μας ενημερώσει για τον τρόπο που προτίθεται να ανταγωνιστεί το ChatGPT.
Μία από τις πιο σημαντικές ειδήσεις χωρίς αμφιβολία και ίσως η πιο πολυαναμενόμενη, ήταν αυτή που αφορά τα σχέδια της εταιρείας να ενσωματώσει τη δημιουργική AI στην υπηρεσία αναζήτησής της.
Μια πρώτη γεύση είδαμε πριν μερικούς μήνες όταν η Google παρουσίασε το Bard, τη δική της πρόταση στα chatbot τεχνητής νοημοσύνης, το οποίο όμως δεν αποτελούσε μέρος της αναζήτησης Google. Το Bard μέχρι σήμερα αποτελεί ένα ανεξάρτητο σύστημα chatbot, απομονωμένο στο δικό του μικρό sandbox στο bard.google.com. Πλέον όμως, η τοποθέτηση της δημιουργικής αναζήτησης στο Google.com, με τα δισεκατομμύρια των καθημερινών χρηστών του, είναι η απάντηση της Google στο νέο Bing της Microsoft.
Ένας από τους λόγους για τους οποίους το Bard δεν ενσωματώθηκε αμέσως στην Αναζήτηση Google ήταν αρχικά ότι η εταιρεία είναι επιφυλακτική όσον αφορά τη δημιουργική τεχνητή νοημοσύνη. Ίσως σημαντικότερο είναι το γεγονός ότι η δημιουργική τεχνητή νοημοσύνη είναι πολύ ακριβή για να εκτελεστεί σε μεγάλη κλίμακα. Έτσι, η εταιρεία ακολουθεί μια αργή προσέγγιση σε όλο αυτό, σε αντίθεση με ό,τι κάνει η Microsoft. Έτσι, για το Google.com, η "Search Generative Experience" (SGE) θα είναι μια ρύθμιση opt-in από μια νέα λειτουργία "Search Labs" ενώ θα διατίθεται αρχικά στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Το Search Generative Experience θα προσπαθήσει να απαντήσει στην ερώτησή σας με ένα τεράστιο μπλοκ κειμένου που θα εμφανίζεται πριν από τα κλασσικά αποτελέσματα της Google αναζήτησης. Στo demo που είδαμε, οι συνήθεις 10 μπλε σύνδεσμοι δεν φαίνονται πουθενά και ο χρήστης θα πρέπει να κάνει scrolling προς τα κάτω για να τους δει. Μερικές φορές εμφανίζονται ακόμη και διαφημίσεις πάνω από το πλαίσιο των αποτελεσμάτων της δημιουργικής AI, πιέζοντας τα πάντα ακόμη περισσότερο προς τα κάτω.
Μία ακόμη σημαντική εξέλιξη είναι ότι το SGE θα έρθει και στη desktop έκδοση του Chrome browser αλλά και στην εφαρμογή Google App για Android και iOS. Και στις δύο περιπτώσεις, αφορά μόνο όσους μένουν στις Ηνωμένες Πολιτείες και μόνο στα αγγλικά. Μελλοντικά, η Google δεσμεύεται ότι θα επεκτείνει την πρόσβαση σε περισσότερες από 40 χώρες, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα, χωρίς όμως να δίνει ένα πιο συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα. insomniagr
0 Post a Comment:
Δημοσίευση σχολίου