athens

Πώς επηρεάζει παιδιά και εφήβους η ψηφιακή τεχνολογία

Η ψηφιακή τεχνολογία «μπήκε ορμητικά» στη ζωή μας και την αλλάζει ραγδαία με ή χωρίς τη συγκατάθεσή μας. Οι τεχνολογικές εξελίξεις πυροδοτούν αλλαγές με θετικές και αρνητικές επιδράσεις σε όλες τις πτυχές της σύγχρονης ζωής. Ζούμε την εποχή που το Διαδίκτυο έχει αναδειχθεί σε οικουμενικό περιβάλλον μάθησης, έρευνας, επιχειρηματικότητας, επικοινωνίας και διασκέδασης. Πόσο, όμως, επηρεάζει τις κοινωνίες και σε ποιο βαθμό μπορεί να καθορίσει τη λειτουργία τους; Υπάρχουν όρια χρήσης και με ποιο τρόπο μπορεί να γίνει η ομαλή μετάβαση στο νέο ψηφιακό περιβάλλον»; Αυτά τα ερωτήματα έχουν δημιουργηθεί σε πολλούς από την επαφή με την τεχνολογία και είναι σίγουρο ότι όσο «κυριεύει» τη ζωή μας θα δημιουργούνται νέα. Ακόμα είμαστε, σχεδόν, στην αρχή. Ολοκληρωμένες απαντήσεις θα δοθούν από τις επόμενες γενιές, που θα έχουν ωφεληθεί από τις αναμφισβήτητες δυνατότητες που δίνει, αλλά και θα έχουν «πληγεί» από τους κινδύνους που κρύβει.
Την πιο ουσιαστική σχέση με τη νέα τεχνολογία την έχει η νέα γενιά και αυτή θα επηρεαστεί περισσότερο. Έχουν το πλεονέκτημα οι νέοι άνθρωποι να εξοικειώνονται εύκολα με το καινούργιο, αλλά και το μειονέκτημα να είναι πιο ευάλωτοι στους κινδύνους που αυτό μπορεί να κρύβει. Ο ψυχίατρος παιδιών και εφήβων, πρόεδρος της Εταιρείας Μελέτης των Διαταραχών από το Διαδίκτυο, δρ Κωνσταντίνος Σιώμος, είναι από τους πλέον κατάλληλους να μας μιλήσει για όλα αυτά και φυσικά για τη σχέση της νέας γενιάς με το διαδίκτυο.
Όπως αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, σύμφωνα με την Εθνική Στατιστική Υπηρεσία, το ποσοστό των νοικοκυριών που διαθέτουν ηλεκτρονικό υπολογιστή αγγίζει το 71%. Τώρα, αυτό που έχουμε διαθέσιμο είναι υπολογιστής, tablet ή smartphone. Σύντομα όμως, τονίζει, θα περάσουμε σε μικροσκοπικές συσκευές για διεπαφή πχ A/R γυαλιά, φακοί επαφής, ενώ θα επέλθει και η Επαυξημένη Πραγματικότητα (Augmented Reality-η πραγματικότητα με τεχνητό τρόπο εμπλουτισμένη με πρόσθετες πληροφορίες, όπως εικόνα και ήχο), καθώς και η Εικονική Πραγματικότητα (Virtual Reality-η μεταφορά ενός αντικειμένου, ενός μηχανισμού ή μίας μορφής ζωής σε μία παρουσίαση από υπολογιστές, συνήθως διαδραστική)

About Freegr network

Από το Blogger.