Είναι κοινό μυστικό πια και έχει αποδειχθεί πολλές φορές ως σήμερα πως η αξιοποίηση του Internet μπορεί να παίξει καταλυτικό ρόλο και να μετατρέψει ακόμα και σε καιρούς κρίσης, σαν τους σημερινούς- τις εν δυνάμει ευκαιρίες σε καθαρά κέρδη για όσους, επιχειρήσεις ή φορείς, τις αδράξουν.
Αυτή τη γενικά αποδεκτή υπόθεση εργασίας έρχεται πλέον να καταδείξει με στοιχεία και αριθμούς μελέτη του Boston Consulting Group, την οποία πραγματοποίησε με τη στήριξη της Google, πριν από λίγους μήνες σε 14 χώρες, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα, προτείνοντας μάλιστα συγκεκριμένες και ρεαλιστικές δράσεις που πρέπει να αναληφθούν, ώστε να μην πάει χαμένη και αυτή η ευκαιρία... Πολύ περισσότερο, όταν υπάρχει προοπτική τα πρόσθετα κέρδη να φτάσουν ως και τα 2,9 δις €, πλέον των 3,6 δις € τα οποία αναμένεται να συνεισφέρει, υπό κανονικές συνθήκες, το Διαδίκτυο στην εθνική οικονομία, ως το 2015.
Βασίλης Αντωνιάδης
Παρουσιάζοντας σήμερα, στο Μέγαρο Μουσικής παρουσία και του υπουργού Εξωτερικών, Σταύρου Δήμα, τη μελέτη «Παράγων Internet: το Διαδίκτυο ως Μοχλός Ανάπτυξης για την ελληνική οικονομία» στο ευρύ κοινό, τόσο ο γενικός διευθυντής της Google στην Ελλάδα, Στέφανος Λουκάκος, όσο και ο διευθ. σύμβουλος της BCG Αθήνας, Βασίλης Αντωνιάδης, υπογράμμισαν πως με μερίδιο μόλις 1,2% του ΑΕΠ το 2010 (όταν ο αντίστοιχος μέσος όρος των χωρών-μελών της ΕΕ είναι τριπλάσιος, στο 3,8%), η δικτυακή οικονομία έχει ακόμα πολύ δρόμο να διανύσει στη χώρα μας... Όμως, αυτό το κατ' αρχήν αρνητικό στοιχείο μπορεί να μετατραπεί σε ευκαιρία, καθώς το Διαδίκτυο «μπορεί να προσφέρει πολλά στην ανάπτυξη και την ανταγωνιστικότητα, συμβάλλοντας στην ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας, μέσω της προώθησης των εξαγωγών και της βελτίωσης της παραγωγικότητας των επιχειρήσεων».
Η μελέτη καταδεικνύει ότι η Ελλάδα εισάγει υπηρεσίες και αγαθά e-commerce αξίας 1,8 δισ. ευρώ, ενώ η αντίστοιχη αξία εξαγωγών ανέρχεται σε μόλις 0,7 δισ. ευρώ. Με άλλα λόγια για κάθε 1 € που «εξάγουμε» online, εισάγουμε 2,6 €, καθώς το 57% των ερωτηθέντων καταναλωτών προτιμά να κάνει τις αγορές του από το εξωτερικό, αφού δεν βρίσκει σε ελληνικά sites τα προϊόντα που αναζητά. Οι Έλληνες ψάχνουν στο Διαδίκτυο για αγαθά ή υπηρεσίες, αλλά συχνά αγοράζουν με τον παραδοσιακό τρόπο: στα 7,5 δις € έφτασαν το 2010 οι αγορές τους μ' αυτό τον τρόπο κι εκει κρύβεται η μεγάλη ευκαιρία ανάπτυξης της online οικονομίας
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης
(
Atom
)
0 Post a Comment:
Δημοσίευση σχολίου